Selasa, 1 Januari 2019

Penutup 2018 dapat ziarah Tuan Guru Hadi Awang

Kata anak saya Nasa. sesungguhnya hebat betul Qada' dan Qadar Allah ni ...bila kita melihat dengan mata hati dan jiwa yang tenang.

Dalam dunia semua yang kita usahakan demi jalan Allah memang banyak cabaran dan ujian namun  selagi kebergantungan kita pada Allah yang satu , insyaAllah apa yang kita usahakan tidak akan dikecewakan.

Atas dasar perkenalan yang singkat dengan pasangan ustaz Zubir dan Cikgu Shafiza, memberi peluang kami menziarahi Tuan Guru Hadi Awang di rumahnya baru-baru ini. Tuan Guru yang baru pulang dari kota London nampak sedikit keletihan [ jetlag kerana perjalanan berbelas jam] namun kedatangan kami disambut mesra oleh Tuan Guru.

Tuan Guru Hadi Awang atau lebih mesra dikenali sebagai Ayah Chik untuk orang Terengganu ini sangat humble orangnya. Walaupun telah berumur namun kerana semangat perjuangan yang menebal dalam dirinya membuatkan beliau kuat dan gagah untuk terus berdakwah.

Sempat lah saya minta Tuan Guru doakan anak-anak kami mudah-mudahan menjadi mualim.

Ada sesuatu yang saya belajar dari Tuan Guru, selagi hayat dikandung badan maka selagi itulah perjuangan kita belum selesai.

2 perkara yang perlu kita seimbangkan dalam hidup ini...Hablu minallah dan Hablu minannas...
Hubungan dengan Allah dan Hubungan kita dengan makhluk. Jika pincang salah satu maka pincanglah kehidupan di dunia yang fana ini. Wallahu alam.


Pengedar Shaklee Kuala Terengganu
Ziarah Tuan Guru 30 Disember 2018