Isnin, 21 Januari 2019

Mesin timbang untuk bantu kita cakna kesihatan dalaman yang kita tak tahu.

Ramai orang menyangka dengan kurus bermakna kita sihat....sebenarnya ia adalah tidak benar sama sekali. Ada ramai kawan saya yang kurus tapi masalah kolestrol, kencing manis tak kurang dengan masalah jantung.

Sebab itu kurus sahaja belum jamin sihat secara optimum.

Masa pergi teman suami saya buat Basic Health Screening di BP Lab, kami tertarik dengan satu mesin timbang yang ada dijual di sana tadi.



Nampak macam penimbang biasa aje kan?

Tapi yang bestnya.....

Image may contain: text


Banyak yang benda kita boleh tahu tentang kesihatan dalaman kita...

Takde la kita ingat kurus aje comfirm sihat...walhal banyak masalah lain yang kita tak sedar.


No photo description available.


Walaupun saya punya banyak yang ideal tapi saya kena usahakan untuk dapatkan berat 52 kg sebelum usia 42 tahun.

Sebab ada doktor bagi tahu kita kena sentiasa usaha bersenam dari sekarang supaya ia jadi tabiat....nanti kalau dah tua...dah 50 an baru nak mula bersenam....waktu tu sendi dah ketat. Tulang pun tak berapa kuat...muscle pun dah kecut.... kita sendiri yang rugi.

Lepas ni kena lebih istiqamah untuk bersenam, jaga pemakanan harian dan banyakkan lagi minum air masak untuk pastikan boleh capai kesihatan yang lebih baik di masa akan datang.


Jom jadikan 2019 tahun kesihatan yang lebih baik dari sebelum ini.


Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda. Kami sangat menghargainya.