Rabu, 12 Julai 2017

# Antioksidan # Breastfeeding

Sekurang-kurangnya amalkan vitamin C

Vitamin C adalah vitamin yang kita tahu bagus untuk cegah penyakit...masa kecik mak pun biasa bagi kami makan Vitamin C dan minyak ikan 7 seas. Masih ingat mak kata kena makan vitamin supaya kulit tak de kudis dan jarang sakit.

Ya sampai besar pun kita tahu pentingnya vitamin C. Tapi tahukah kita Vitamin C adalah vitamin yang larut air? Bila kita expose dalam panas terlalu lama, vitamin C akan senang musnah. Bila kita stress atau moody juga buat vitamin C lebih mudah termusnah. Apatah lagi bila kita terdedah dengan asap rokok! Kalau kita tiada ahli keluarga  merokok dah satu bonus tapi kita masih terdedah dengan asap rokok orang lain bila kita keluar yang mana adakala mereka ni duduk sama dalam kedai makan yang kita juga makan di situ.

Sebab tu saya notis ramai orang sakit bermula dengan sesuatu yang kita tak sedar- stress dalaman. Bila stress, vitamin C dan B akan senang musnah maka secara langsung sistem imun menjadi rendah. Jika dah berlarutan, mula la nampak penyakit yang datang.




So nampak kan betapa pentingnya pengambilan  sumber Vitamin C dalam menu harian kita?

Kadang-kadang nak beli buah pun kena tengok masa ...tempat dan banyak faktor yang buatkan menu harian kita kurang buah-buahan.

Antara sumber yang kaya dengan Vitamin C adalah buah-buahan;


sumber google

Namun  kita juga ada pilihan... boleh juga tambahkan melalui makanan tambahan seperti supplement Vitamin C.

Mengapa perlu konsider untuk pilih Shaklee?

Sebab ......





* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Berminat nak dapatkan Vitamin C Shaklee? Boleh www.wasap.my/60128535689 untuk membuat pesanan.


 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

  Nak beli produk Shaklee ? Nak JOIN AHLI Shaklee ? Nak Duit Tambahan melalui Shaklee? Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com Gmail : addinnasa[@]gmail.com 📲 Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛ Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Euphoria Shaklee Malaysia

Euphoria Shaklee Malaysia