Jumaat, 14 Julai 2017

# Diariku # Shaklee Kuala Terengganu

Letak gambar dan tenung hari-hari!

Sapa tak suka melancong kan?


Semua orang suka melancong, berjalan tengok negara orang.

Walaupun ada pepatah mengatakan...hujan emas dinegara orang hujan batu di negara sendiri lebih baik negara sendiri.

Ya hebat mana pun tempat orang, tempat kita sebenarnya lebih best dan lebih baik sebenarnya.

Namun balik pada pepatah...Jauh perjalanan luas pemandangan.


Rata-rata mereka yang berjalan tengok dunia akan lebih luas cara berfikir dan cara bertindak. Sebab dah tengok pengalaman tempat orang.

Ya saya pun suka....namun kekangan adalah anak masih belajar di madrasah. So kena sabar dan tanam impian dulu.

So sekarang study aje dulu mana-mana tempat yang banyak sejarah dan membuktikan cantiknya ciptaan Allah.

Orang kata, nak sampai satu-satu tempat tu...tengok gambar tempat-tempat menarik yang kita teringin nak capai. Tak mustahil pun.

Letak la gambar tu kat dapur, cermin, pintu bilik...


Jom kita pilih gambar yang best-best...insyaALLAH one day kita pasti sampai!


Dulu saya letak magnet Hagya Sofia [ salah satu masjid di Turki] yang diberi oleh adik saya pada fridge. Sampai jatuh pun saya gam balik dan tengok hari-hari. Selepas 2 tahun saya dapat jejak masjid Hagya Sofia tu. Sampai sekarang saya masih tak percaya namun saya teruskan juga untuk tempat lain. Alhamdulillah ...ia boleh jadi kenyataan....



Bila tenung jangan lupa doa...Ya Allah izinkan aku jejak tempat ini.

InsyaAllah dapat!



Salah satu tempat yang ingin dijejaki ....... doakan ya!



Nanti cari gambar lain pula.




 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Euphoria Shaklee Malaysia

Euphoria Shaklee Malaysia