Bekerja sendiri pilihan untuk banyak masa bersama keluarga

Masih teringat seorang kenalan guru yang baru sahaja meninggal dan dikatakan kerana serangan jantung.

Sebelum meninggal allahyarham sempat berpesan...hargailah keluarga. Ini kerana ramai yang sibuk dengan kerja hakiki , pulang lewat dan adakala lupa nak jaga perasaan ahli keluarga. Terutama perasaan anak-anak yang menanti kepulangan mak ayah yang pulang dari pejabat.


Tanpa kita sedar jika kita meninggal dunia secara mengejut...kehilangan kita akan dikenang untuk 1-2 hari sahaja oleh majikan dan rakan sekerja. Kebiasaaan syarikat atau majikan akan mencari pengganti tempat kita dalam sekelip mata.


Namun yang meratapi pemergian kita adalah ahli keluarga kita sendiri....walaupun telah meninggal dunia bertahun-tahun...ahli keluarga akan tetap mengenang kehilangan kita.

Sesibuk mana kita....pastikan ada masa untuk memeluk orang yang tersayang setiap hari.

Keluarga adalah hadiah terbaik dalam sebuah kehidupan



Maka, hargailah keluarga. Hargailah pasangan. Hargailah anak-anak kita.

Mereka inilah yang akan mendoakan kita bila kita tiada nanti.



Ya sebab itu ramai hari ini mencari peluang bekerja dari rumah supaya dapat meluangkan masa yang banyak bersama keluarga. Masa untuk melihat perkembangan anak dan pembesaran anak yang sangat cepat. Yang pasti kita akan merindui saat mereka semasa kecil dengan telatah yang mencuit hati.
Ingin mencari kerjaya yang mempunyai peluang yang banyak bersama keluarga? Jom sertai kami. Euphoria Shaklee , kejayaan anda adalah kejayaan seluruh keluarga anda.

Call/Whatsapp : 012-853-5689




♛ Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Catatan Popular