Kemiskinan bukan untuk di warisi

Jika kita datang dari keluarga yang susah...belajar bersyukur kerana ia bersifat sementara sahaja. Ada yang lebih susah dari kita...

Namun satu yang kita kena tahu bahawa kemiskinan itu bukanlah satu yang wajib di warisi.

Ia boleh di ubah melalui sikap kita.


Tapi kadang-kadang kenapa orang tak mampu nak ubah keadaan adalah kerana dia tak cuba untuk dekati orang yang berjaya. Kita lebih mudah rasa segan, rasa rendah diri dan akhirnya mengelak berkawan dengan orang yang dah berjaya mengubah kehidupannya. Akhirnya hidup kita macam tu juga...hanya banyak mengeluh dan merungut.


Saya pernah dengar ceramah sorang ustaz ni dia kata, punca susah adalah sebab kita tak jaga solat.

Solat bila ditimpa musibah aje.

Solat kalau dijaga dengan baik, insyaALLAH banyak keperluan utama dipenuhi.


Nak lebih? Tambahkan amalan lain seperti mengaji , berzikir dan bersedekah.


Ops sedekah macam mana kalau nak makan pun susah? Boleh aje sedekah dengan membaca Fatihah sedekah pada ahli kubur. Sedekah juga kan?

Tak dapat sedekah duit banyak, bagi la sedikit. Janji beri.


Kekayaan itu bermula dari hati ...hati yang banyak memberi mengundang banyak rezeki.



Nak join Shaklee dan berjaya macam anak buah kami yang lain?
Kami boleh tunjukkan jalannya. Jom sama-sama berjaya dan bahagia.







📲 Call/Whatsapp : 012-853-5689

♛ Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Catatan Popular