Khamis, 23 Jun 2016

Nasihat Imam Hassan Al-Basri

Hasan Basri ditanya: Apa rahsia zuhudmu di dunia ini? Beliau menjawab: aku tahu rezekiku tidak akan diambil orang lain, kerana itu hatiku selalu tenang. 

Aku tahu amalku tidak akan dikerjakan orang lain, kerana itulah aku sibuk beramal soleh. 

Aku tahu ALLAH Ta'ala selalu memerhatiku, kerana itulah aku malu jika ALLAH melihatku sedang dalam maksiat. 

Dan aku tahu kematian itu sudah menungguku, kerana itulah aku selalu menambah bekal untuk hari pertemuanku dengan ALLAH. 



Sahabat2 ku:
           Jangan tertipu 
        dengan usia MUDA 
        kerana syarat Mati 
         TIDAK harus TUA.

   Jangan terpedaya dengan 
        tubuh yang SIHAT 
       kerana syarat Mati 
       TIDAK mesti SAKIT

   Jangan terperdaya dengan 
        Harta kekayaaan
                Sebab 
    Si kaya pun tidak pernah  
     menyiapkan Kain Kafan 
             buat dirinya 
      meski cuma selembar.

      Mari terus berbuat BAIK,
         berniat untuk BAIK,
     berkata yang BAIK-BAIK, 
   Memberi nasihat yang BAIK
 Meskipun TIDAK banyak orang 
      yang mengenalimu dan 
   Tidak suka dgn nasihatmu

        Cukup lah  اللهِ yang 
     mengenalimu lebih dari 
           pada orang lain. 

      Jadilah bagai Jantung 
        yang tidak terlihat, 
     Tetapi terus berdenyut 
     setiap saat  kita 
 terus dapat hidup, berkarya 
     dan menebar manfaat 
       bagi sekeliling kita 
     sampai diberhentikan 
              oleh NYA

            Sahabat2ku: 

"Waktu yang kusesali adalah
         jika pagi hingga 
      matahari terbenam, 
  'Amalku tidak bertambah 
            sedikitpun, 
  padahal aku  saat ini 
       umurku berkurang"
        (Ibnu Mas'ud r.a)

Nasihat ini utk diri sendiri & utk share dgn kawan2 ...

Rabu, 22 Jun 2016

Sedekah sebagai penawar jiwa dan raga anak.

Sepanjang hari meeting semalam saya tak berkesempatan nak reply mesej atau whatsapp kenalan malah customer. Selepas balik berbuka saya terus merebahkan diri untuk melepaskan penat seketika. Namun saya teringat dengan mesej yang saya terima sebelum habis meeting.
Seorang kenalan mohon doakan anak dia diberi kesembuhan. Tak tahu apa penyakit anaknya tetapi yang pasti anaknya dalam keadaan kritikal dan ditempatkan dalam icu.

Saat itu saya cuma mampu doakan semoga Allah mengasihani anak kecil itu, mengampunkan dosa mak ayahnya dan mohon belas ehsan Allah untuk beri peluang agar anak kecil itu membesar dengan sihat dan ceria.

Ya , hakikatnya ujian yang ditimpa ke atas anak pastinya lebih berat dari ujian duit. Kerana apa? Sebab ujian anak ini melibatkan jiwa dan nyawa. Mak atau ayah mana yang mahu anaknya sakit?
Hati dan jiwa pasti jadi tak keruan bila anak kita sakit.

Bila anak kerap meragam, atau sering sakit...cuba muhasabah sumber pendapatan kita.  Masa untuk kita muhasabah diri dan bukan menuding jari sana sini.


Sebab itu bila ada duit kita cuba tepikan sedikit buat sedekah atas niat semoga Allah lindungkan anak kita dari segala yang tidak baik, diberi kesihatan yang baik dan diberi rahmat yang banyak ke atas anak-anak kita.


 

Saya suka dengan doa yang selalu dikongsikan :

Ya Allah berikan rahmat yang banyak ke atas anak-anak kami. Janganlah Engkau celakakan mereka. Berikanlah kami ketaaatan mereka. Amin.


Ya semoga Allah memberikan kita anak yang soleh yang dapat membawa kita ke jalan kebaikan dunia dan akhirat.







 Salam sayang dari 
 N2 @ Ibu Addinnasa

Benarkah susuibu akan 'drop' bila berpuasa?

Ini antara catatan dunia penyusuan saya bersama Addinnasa.


gambar ihsan google


 



Bulan puasa itu biasanya disambut dengan penuh rasa seronok kerana kelebihan bulan Ramadhan itu sendiri. Namun tidak kurang yang berasa gundah gulana sepanjang bulan Ramadhan iaitu ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak. Golongan ini khuatir sekiranya kesihatan ibu dan anak terganggu dan bagi yang menyusu pula, penghasilan menunjukkan tanda semakin terjejas.

Benarkah puasa itu akan menyebabkan penghasilan susu terjejas?
Hakikatnya TIDAk jika si ibu mengambil langkah yang berjaga-jaga pada peringkat awal lagi.

Ibu menerima banyak email dan mesej dari customer sehingga kenalan2 baru yang bertanyakan mengapa penghasilan dan pengeluaran susu mereka terganggu pada bulan puasa.

Antara mesej tersebut berbunyi :

"Saya pump konsisten setiap hari sama seperti sebelum bulan puasa namun mengapa susu saya masih down? Kini makin hari makin merosot, sedih la...."

Memang benar perkara ini boleh terjadi apabila si ibu tidak monitor pengambilan air sepanjang selepas iftar sehinggalah waktu imsak keesokkannya. Ramai antara kita mudah leka, terutama selepas kenyang dengan makanan dan sedikit minuman, golongan ini hanya akan minum beberapa gelas sebelum tidur dan mungkin segelas waktu bersahur.

Jika kita adalah golongan yang alert, tentu kita sedari bahawa antara waktu iftar sehinggalah waktu imsak keesokkannya, kita mempunyai hampir sebelas jam. Jika kita menyediakan langkah awal iaitu minum air dengan secukupnya, insyaAllah susu tidak akan terjejas sebenarnya terutama apabila si ibu itu memastikan sesi perahan yang konsisten.

Memang tidak dinafikan adakala kita leka sebab dah terbiasa sepanjang hari tidak minum maka adakala terbawa-bawa sehingga malam. Namun jika si ibu itu seorang yang really concern dengan penyusuan anaknya, insyaAllah si ibu akan memastikan minum air secukupnya sepanjang malam.

Banyakkan 3 liter itu sebenarnya? Secara jujur tidak banyak jika kita minum sedikit tetapi istiqamah iaitu berterusan. Bagaimana nak menjayakannya?

Cara yang paling mudah ialah...

1. Sediakan air di dalam 2 botol sukatan 1.5l.

2. Letakkan botol tersebut di tempat yang mudah dilihat agar sentiasa menjadi peringatan.

3. Pastikan selepas bayi menyusu atau selepas ke tandas, minum air 1-2 gelas agar menggantikan air yang keluar tadi.

4. Pastikan air yang disediakan di dalam 2 botol tadi akan habis sehingga sebelum masuknya waktu Imsak. 


InsyaAllah untuk minum 3l air tidak akan menjadi satu masalah kepada si ibu atau sesiapa jua pengamal tegar vitamin sepanjang bulan puasa ini. Pengambilan Performance Drink adalah sebagai satu langkah demi memastikan badan tidak dehydrate atau jika kita tidak dapat melengkapkan keperluan 3 liter air tadi.

Sesungguhnya bila kita mempunyai indicator atau dengan nama lainnya penyukat...kita akan dapat tahu dengan mudah adakah keperluan air oleh badan dipenuhi atau tidak. Namun apa yang terjadi hari ini, ramai ibu2 yang menyusu anak merungut apabila hasil perahan mula menunjukkan tanda berkurang, tetapi hakikatnya mereka ini tidak mengamalkan konsep istiqamah dalam kehidupan seharian mereka.

Sekalilagi ibu nyatakan kejayaan penyusuan dengan pengambilan supplement memerlukan si ibu commit dengan 3 perkara ini:

1. Memastikan sesi perahan yang konsisten setiap 3 jam sekurang-kurangnya.Walaupun breast tidak menunjukkan tanda bengkak atau berat dengan susu, si ibu perlu teruskan perahan agar susu akan terus terhasil.

2. Minum air sebanyak 3 liter. Minum sedikit tetapi istiqamah, insyaAllah 3 liter itu sedikit sebenarnya.
Ibu dan anak2 (terutama abah ke offshore) kami cuba minum 19 liter untuk 4 hari. Air sangat bagus untuk kesihatan luar dan dalaman tubuh kita.


3. DOA yang berterusan. Doa yang ibu maksudkan bukan sekadar niat menyusu dan tadah tangan semata-mata. Sebagai muslim kita perlu mendirikan solat kerana ia tiang agama, ada pendapat mendapati si ibu yang tidak menjaga solat akan sedikit lemah semangat untuk meneruskan perjuangan penyusuan. Wallah hu alam



Semoga panduan bagaimana untuk memastikan puasa tidak menggangu penghasilan susu memberi manfaat kepada ibu2 yang sedang menyusukan anaknya.



Salam sayang dari ibu




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. 

COD Shaklee Kuala Terengganu 


 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui 
EmailYahoo : nnorita78[@]yahoo.com 
Gmail : addinnasa[@]gmail.com 

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛ 

 Salam sayang dari 
 N2 @ Ibu Addinnasa

Isnin, 20 Jun 2016

Kaya atau Bahagia?



Cari duit bukan untuk kaya tapi bahagia.

Bila bahagia , hati dan jiwa lebih tenang. Hakikatnya duit tak boleh beli kebahagian. 
Kaya boleh datang sendiri bila bahagia. Tapi bahagia belum tentu datang bila kaya.




Doa yang sangat simple tapi doa ini yang saya kena ulang2 hafal maksudnya masa umur 17 tahun dulu. Arwah abah suruh baca doa ni dengan terjemahan supaya bila baca kita baca dengan 'jiwa' dan memohon dengan kesungguhan.
 

Jumaat, 17 Jun 2016

Apakah kesan jika hanya bergantung pada Alfalfa untuk menyusu?




 Ada ramai ibu yang menyusukan anak mereka hari ini setelah kita didedahkan dengan kebaikan susuibu. Sudah pasti apa yang ditekankan tentang kebaikan susuibu adalah khasiatnya yang tinggi antioksidan, bagus untuk mencegah sakit dan ianya membantu mengeratkan lagi kasih sayang antara ibu dan anak.

Ramai ibu yang telah sedar kepentingan "life balance"... terutama mereka yang bekerjaya dan mereka yang tidak dapat memenuhi keperluan lengkap semua zat dan vitamin dalam makanan seharian. Sudah pasti mereka juga sedar tentang kepentingan vitamin kepada tubuh badan si ibu kerana ia membantu tubuh si ibu sihat dan dapat menghasilkan susuibu dengan lebih baik ditambah jika sesi perahan atau hisapan bayi yang konsisten.

Namun terdapat segelintir ibu yang hanya mahu mencuba ALFALFA Shaklee kerana menganggap mereka hanya memerlukan ALFALFA sahaja dalam menjayakan penyusuan. Persoalannya , bolehkah? dan
Adakah ia mempunyai kesan yang berbeza dibanding jika si ibu mengambil vitamin yang disyorkan iaitu Multivitamin@Vitalea, B complex dan Vitamin C?

Persoalan pertama , bolehkah jika si ibu hanya bergantung dengan ALFALFA sahaja?


 
Melalui pengalaman diri ibu sendiri menyusukan anak, jika hanya bergantung dengan alfalfa sahaja masih boleh menghasilkan susu dengan banyak kerana sifat ALFALFA itu sendiri iaitu sebagai agen yang membantu badan stimulate milk dengan lebih cepat. Sebab itu mereka yang mengambil 2 biji alfala pasti akan merasakan perbezaan ketara apabila pengambilan ditingkatkan kepada 6 biji sehari iaitu 2 selepas makan pagi , 2 selepas makan tengahari dan 2 selepas makan malam. Si ibu akan merasakan susunya cepat bengkak terutama apabila pengambilan air yang banyak serta sesi perahan yang konsisten setiap 2-3 jam sekali. NAMUN malangnya pada satu tahap si ibu itu akan merasa sangat letih dan mulalah datangnya sifat moody, mudah mengantuk bila pulang kerja(tidak mampu bertahan buat kerja rumah), kedinginan terhadap seks dek kerana mengantuk dan keletihan yang melampau. Ini kerana si ibu hanya tertumpu kepada pemakanan yang membanyakkan susu. Maka badan akan memaksa menghasilkan susu sebanyak mungkin tidak kira apa jua keadaan si ibu. Risikonya pula jika si ibu tidak membuat perahan sehingga mengosongkan payudara, susu tersumbat atau nama lain clog duct mudah berlaku.

Berbeza pula jika si ibu itu mengambil vitamin secara lengkap...iaitu memenuhi keperluan tubuh badan ibu seterusnya badan sihat dan dapat menghasilkan susu dengan lebih baik. Pada  dasarnya vitamin ini ibarat minyak pelincir kepada kereta. Jika sesebuah kereta itu dijaga penyelenggaraannya (maintainance), minyak hitam berganti, minyak sentiasa banyak...maka sudah pasti kereta itu dapat dipandu dengan lancar, tanpa ada hembusan asap hitam dan tiada tersengguk-sengguk macam orang yang sakit. Sama dengan keadaan si ibu yang menjaga pemakanannya maka jika badannya sihat, moodnya ceria, sentiasa bertenaga , bersemangat dan membuat sesi perahan yang konsisten...sudah pasti dengan izin ALLAH susu akan terhasil dengan baik mengikut keperluan bayi tadi.

Apa fungsinya setiap vitamin dalam set B sebenarnya ?

a) Vita-Lea Iron Formula/multivitamin
Dilengkapi dengan kesemua vitamin beserta zat besi. Kebiasaannya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita di syorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak...contoh terbaik ialah ikan bilis dan bagi ibu menyusu multivitamin atau nama lain vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lg...Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.  Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

b) B Complex
Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar. Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan b complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu.
Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantikberseri dan tidak kusam.

c) Vitamin C
Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibodi di dalam susuibu untuk anak yang sedang menyusu. So, sekiranya anda atau baby demam, cuma tingkatkan pengambilan vit c ke 2 biji sehari ...dan bagi ibu2 yg menghadapi puting melecet/luka/berdarah,insya allah akan mudah sembuh...satu lg kesannya kulit ibu dan bayi makin bersih, cerah & cantik. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.

d) Alfalfa
Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat. Ianya bergantung kepada keperluan badan si ibu.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan...secara automatik kesan baik pd bayi..susah nak kena kembung.
Bagi yang tidak menyusukan bayi, Alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh2an ini mempunyai banyak khasiat kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa. The more we take the more we have to drink. Walaupun alfalfa dikenali sebagai tumbuhan yang kaya dengan micro nutrient namun ia tidak mempunyai sukatan khas yang memenuhi keperluan badan kita.


Maka si ibu punya pilihan iaitu
1. Hanya memastikan susu terhasil dengan banyak tanpa mengira kepentingan kesihatan di si ibu itu sendiri
Si ibu hanya concern on quantity....

ATAU

2. Mengambil vitamin yang seimbang dengan keperluan ibu supaya ceria dan bertenaga disamping menghasilkan susu dengan lebih baik dan  mengkayakan nutrisi dalam susuibu. Si ibu concern on quality and later thought about quantity.


Jika masih ada yang bertanya, do i need supplement? Jawapannya terletak pada diri kita kerana hanya kita sahaja yang tahu our own life style.
Mungkin ada orang kata dia tak perlu sebab belakang rumahnya adalah kebun sayur-sayuran, ada kebun buah-buahan yang bersih dari semburan racun, ada reban ternak ayam dan itik maka tak makan ayam injectdan dapat makan telur ayam kampung bila-bila masa...so tak perlu supplement memang betul :)


Entry yang berkaitan :

Khamis, 16 Jun 2016

Nak rezeki hebat, cari ALLAH.

Berniaga bukan satu perkara yang mudah. Nampak pada asas macam mudah. Ada barang, ada customer dan pertukaran antara barang dan duit berlaku...satu urusniaga berlangsung. Ops ia bukan semudah itu jika nak bisnes berjalan dengan lebih lama.

Jika berniaga kedai runcit mungkin tak amik port sangat barang yang dijual. Tapi jika ada pengkhususan seperti berniaga produk jenama A, B atau C... kita kena tahu lebih lanjut dan lebih mendalam.

Terutama yang nak mencuba bisnes MLM, saya sarankan cuba cari buku tulisan Razzi Armansur  - Jutawan MLM. ia bukan berkisar nak buat duit semata atau kaya sampai mendongak langit. Buku ini berkisar tentang bagaimana, mengapa, untuk siapa, dan ke mana hala tuju.

Ya berbelas tahun baca buku ni saya tak pernah muak. Malah ia tetap menjana idea untuk saya terus melangkah.

Ramai nak berniaga tapi malas membaca. Ilmu tu penting. Ya masa kita bekerja , ada bos ada yang pantau kita. Tapi bila nak berniaga, kena ada mentor. Namun ingat, nak berjaya ikut betul2 apa yang mentor ajar. Kalau tak berjaya bukan salah mentor tapi diri sendiri.





Apapun asas utama nak berniaga adalah AGAMA.

Bila ada agama kita buat ada batasan. Bukan boleh jual sebarangan tanpa kawalan harga. Bukan boleh buat sebarangan kerana kita ada agama. Nak cari duit bukan hanya untuk kaya untuk nak berkat yang bawa ke akhirat.

Bila pegang agama, segala yang kita lakukan mempunyai batasan tertentu.

Bila pegang agama kita tahu rezeki ni datang dari ALLAH. Kita tahu Allah tempat meminta. Kita tahu ALLAH tempat merayu.

Bila ada agama kita tahu rezeki ini bukan semua milik kita. Kita hanya sebagai pemegang amanah ALLAH sahaja. Maka tak perlu menongkat langit. Kita semua sama di sisi ALLAH dan yang membezakan kita adalah amalan di sisi ALLAH yang penilainya hanya ALLAH bukan makhluk.

Ya segalanya agama.

Maka mengaji dan mengkajilah. InsyaALLAH jalan itu lebih jelas. Allah akan sentiasa bantu.

Jangan lupa doa, semoga ALLAH memberi hidayah agar kita tergolong dalam golongan hambaNya yang berjaya di dunia dan akhirat.


Rabu, 15 Jun 2016

Bila yakin dengan Allah dan doa pada Allah, nescaya .....

Redha tak bermakna pasrah...

Ya langit tak selalu cerah tapi tak juga mendung berarak berterusan.

Setiap aturan Allah itu ada rahsia yang tersembunyi. Namun berapa kalikah kita merayu dengan Allah agar dibukakan pintu hikmah atas setiap aturanNya?

Kisah benar ini saya ambil dari cerita ayah mertua saya sendiri dan ia berlaku 2-3 bulan yang lalu.

Ayah mertua saya tiba-tiba sakit dan tidak dapat berjalan. Kakinya bengkak bila berdiri terlalu lama. Beliau tidak mempunyai penyakit kencing manis pun.

Sepanjang sakit ayah susah untuk tidur. Adakala semalaman ayah duduk dikerusi dan terlena sambil duduk. Namun ayah tak pernah berputus harap. Ayah sentiasa membasahkan bibirnya dengan zikrullah. Walau sakit ayah tetap usaha untuk solat walaupun solat duduk. Lebih kagum ayah kuat semangat bangun tahajud.

Ayah cerita dengan saya , sepanjang tahajud ayah bersungguh berdoa pada Allah " ya Allah , Bukakan aku pintu hikmah dan berikan jalan keluar dari masalah ini".


Setiap hari ayah lakukan perkara yang sama.

Nak dijadikan cerita satu hari seorang ustaz pengamal perubatan Darul Syifa' datang ke rumah untuk menziarah ayah apabila mendengar ayah tak sihat. Ditambah ayah lama tak ke surau.

Ustaz ini menawarkan diri untuk mengubatkan ayah. Dengan izin Allah ayah sembuh dan dapat berjalan seperti biasa.

Dari kisah ini sebenarnya Allah melihatkan saya kebesaran Allah. Ayah mohon dibukakan pintu hikmah dan jalan penyelesaiaan untuk keluar dari masalah yang dihadapi, dengan kuasa Allah digerakkan seseorang datang menawarkan dirinya untuk menjalankan perubatan syifa'.

Yang menyembuhkan adalah Allah.

Ya himah dari ujian itu kami sekeluarga dapat belajar ayat-ayat ruqyah dan pendiding diri dan keluarga.


Ya segalanya datang dari Allah maka kepada Allah ia kembali.


Ramai orang tak nampak Allah bila diuji. Selagi itu kita takkan jumpa penawar sakit itu.


Sesungguhnya apa yang kita temui, kita perolehi adalah dengan izin Allah. Malah kejayaan yang kita kecapi adalah atas izin Allah dan hidayah Allah yang membimbing kita untuk berjaya.

Maka usahalah dengan bersungguh meminta pada Allah kerana Allah Maha Pemberi lagi Maha Mengasihani.

Tak guna berkeluh kesah mengadu pada manusia atau merungut pada manusia. Tadahkan tangan dan doa dengan bersungguh, insyaAllah Allah tunjukkan apa yang kita kehendak tadi. Sama ada Allah beri apa yang kita mahu atau Allah beri yang lebih baik dari apa yang kita mahu, hanya Allah yang lebih tahu.

Bila yakin dengan Allah dan doa pada Allah, nescaya .....Allah bantu!


 Salam sayang dari 
 N2 @ Ibu Addinnasa

Selasa, 14 Jun 2016

Anak lebih ceria apabila bebas sembelit.

Bila anak yang berumur 1 tahun ke atas dah mula pandai makan, adakala kita terlupa nak pantau keperluan air mereka. Tidak kurang juga anak yang terlalu cerewet sehingga tidak mahu makan sayur sedikit pun.

Apabila ia berlarutan tanpa kita sedar ia akan menyebabkan anak mudah meragam dan menghadapi masalah pembuangan. Banyak ibu bapa yang mula sedar anak mereka menghadapi masalah sembelit apabila bahagian punggung mereka melecet akibat sukar membuang.

Tahu tak Meal Shake Shaklee kaya dengan serat? Ini sangat membantu mengatasi masalah sembelit di kalangan anak-anak.

Meal Shake kaya dengan protien dan vitamin serta mineral. Ia sangat membantu untuk perkembangan dan pembesaran anak yang sihat.


Anak lebih ceria apabila bebas sembelit.


Ya rumah saya Meal Shake adalah supplement wajib anak-anak sejak mereka kecil lagi. Sehingga kini masih menjadi amalan mereka. Ya sekurang-kurangnya membantu melengkapkan keperluan vitamin dan mineral yang sepatutnya mereka dapat dari sayur-sayuran.


Berminat nak dapatkan stok Meal Shake?

Boleh hubungi kami untuk maklumat lebih lanjut ; 0128535689


Ada tawaran istimewa juga bulan ini yang mana dengan pembelian 4 Canister @ RM361.73 melayakkan anda mendapat keahlian secara PERCUMA!!!


Jom , kami boleh share kan bagaimana nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA bila anda sertai  dan menjadi ahli Shaklee!





* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Kuala Terengganu

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Dapatkan Stok Shaklee di Muar Johor

Beliau adalah adik saya yang membantu menguruskan stok saya di Muar.

Jika berminat nak dapatkan stok Shaklee dari saya boleh hubungi beliau.

Puan Ayu
Euphoria Muar
Focal Point


Ahad, 12 Jun 2016

Berniaga untuk untung dunia dan akhirat.

Apa yang buat orang berjaya istiqamah?

Ya ramai yang jawab sebab si dia yang dah berjaya istiqamah kerana dia dah melihat habuan yang dia perolehi atas hasil usahanya.

Namun setiap orang pastinya mempunyai sudut pandang yang berbeza.

Saya nak share sudut pandang saya pada bisnes Shaklee yang saya usahakan selama hampir 20 tahun dah.

Saya memang minat bisnes. Dari kecik lagi berangan nak berniaga. Sebab tu abah suruh amik course accounting kalau taknak jadi doktor. Tapi saya tak minat nak jadi doktor ataupun akauntan, saya minat nak berniaga. Saya amik kursus business and admin masa belajar kat U dulu.

Sepanjang belajar saya memang berniaga. Fotostat nota , tempah baju pasukan dan berniaga jual barangan yang orang suka terutama dari katalog A***. Sebelum masuk U saya dah join beberapa direct selling seperti C**, R*****, A***, dan beberapa lagi yang saya dah tak ingat.

Mana yang ada demand saya cuba. Tapi persepsi saya berbeza dengan Shaklee.
Ia bukan hanya berjual tapi dapat juga selit saham akhirat.

Saya cuba belajar marketing plannya. Wow, unik! Sapa usaha lebih dapat lebih. Biasa orang atas relax aje bila dah sampai masa di atas. Sorry dalam Shaklee bukan mcm tu.

Saya join ahli bawah teman lelaki saya yang kini suami saya.
Saya usaha "breakaway" supaya saya dapat hasil yang berbaloi dan setimpal dengan usaha saya.
Nampak nakal kan? Tapi saya nak tengok kebenaran sistem itu. Ternyata benar!

Mengapa selepas join Shaklee saya tak buat dah bisnes lain?

Sebab dalam Shaklee saya lihat bisnes ni memberi manfaat baik pada pembeli saya.

Bila customer saya beli - mereka sihat- bila mereka sihat- mereka dapat beribadat dengan baik- saya  kirim doa dari mereka.

Kebetulan saya dapat lihat customer saya sebelum ini sakit, nak solat pun susah. Selepas mereka sihat, mereka rasai nikmat beribadat dan mereka kongsikan kegembiraan itu dengan saya.
Saya ambil peluang mohon doakan saya selamat, mak ayah saya masuk syurga dan saya berjaya dunia dan akhirat.

Itu seronoknya ber Shaklee.




Kalau dulu katakanlah saya jual bedak ; customer saya cuma pakai bedak dan dapat wangi. Terhenti kat situ aje. Kebaikan tak dapat dipanjangkan lebih sepertimana saya jual produk Shaklee.

Buat bisnes memang nak untung tapi saya dapat lihat keuntungan Shaklee bukan hanya untuk dunia tapi dapat dipanjangkan untuk ibadah akhirat. Guru saya kata berniaga adalah satu tarbiyah KUMPUL PAHALA dan HARTA AKHIRAT bukan harta dunia.

Apapun, segalanya adalah hidayah Allah. Sama2 kita minta bulan baik ini hidayah Allah untuk kejayaan dunia dan akhirat.

SELAMAT MAJU JAYA!

Sabtu, 11 Jun 2016

Bukan hanya untuk hilangkan dahaga.

Ya beberapa kali juga kami ke Pasar Ramadhan ( orang dok panggil PaRam) dan walaupun mata ni dijamu dengan pelbagai jenis air sejuk yang menarik perhatian tetapi saya tetap nampak air di bawah ini....



 
Ya saya akan bancuh sebelum saya selesai sahur dan berbuka.

Mengapa selepas berbuka pun nak kena minum?

Cinch Tea Mix ni seronoknya sebab buat badan rasa bertenaga. Jadi bila nak solat terawih takde la badan letih, lemau dan mengantuk.




Satu lagi kelebihan air ini ialah ia menukar lemak menjadi muscle. Dulu saya tak nampak kesannya tapi bila Abah Addinnasa terpilih dalam Pilot Study Detox untuk syarikat Shaklee, hasilnya nampak bila semuanya disukat melalui mesin karada.

Saya ambil semasa sahur juga supaya badan saya mampu bertahan sehingga berbuka terutama dikala hari panas.

Adakala saya bancuh sepeket dengan air suam sejuk dan adakala 2 peket jika nak ada lebih rasa green tea.

Ya ia sesuai untuk mereka yang usaha nak turunkan berat badan sambil berpuasa dengan cara yang lebih sihat.

Lebih istimewa teh hijau yang terdapat dalam Cinch Tea Mix ini TIDAK seperti kebanyakan teh hijau dalam pasaran yang menyebabkan cirit birit.


Bagi mereka yang dah amal memang akan rasa perbezaan yang ketara terutama dari segi tenaga dan penurunan lemak dalam tubuh badan.

Anda berminat nak dapatkan sekotak hari ini?

Hubungi pengedar Shaklee anda atau kami boleh menghantar terus ke kawasan anda melalui talian 0128535689.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.COD Shaklee Kuala TerengganuUntuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melaluiEmailYahoo : nnorita78[@]yahoo.comGmail : addinnasa[@]gmail.com♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Jumaat, 10 Jun 2016

Unik!!!! Selepas 19 tahun kahwin baru mengandung ...tetapi bukan makan set subur Shaklee!

Saya kenal Florence semasa di Miri 2 tahun lepas.  Beliau dapat tahu pasal Shaklee dari bidan Tudan saya, makcik Maznah. Beliau berminat menjadi ahli kerana nak dapatkan harga produk yang lebih jimat. Intention utama Florence nak beli vitamin untuk kurangkan kolestrol memandangkan beliau dah hampir mencecah 40 tahun.


Memang beliau adalah antara customer merangkap ahli Shaklee kami yang konsisten. Once dah habis terus repeat order kerana beliau dapat rasa perbezaan yang ketara ke atas badannya.

Tapi selepas tu saya perasan beliau dah lama tak datang rumah dan senyap begitu saja. Walaupun ada beberapa kali saya call dan sms tidak berjawab.

Selepas saya pindah ke Terengganu, saya dapat panggilan dari beliau. Melihatkan nama beliau terpapar pada skrin telefon maka saya bersemangat menjawab penggilan beliau kerana dah lama tak dengar khabar berita. Almost setahun juga sunyi sepi.

Florence memulakan cerita mengapa beliau sepi sebelum ini.....

Florence bertanya adakah saya masih ingat vitamin yang beliau selalu beli dari saya? Sudah pasti saya ingat kerana beliau memang fokus vitamin yang penting untuk kurangkan kolestrol dalam tubuhnya.

Antara vitamin yang Florence amalkan ialah
Omega Guard
Lecithin
Alfalfa
Herb Lax
Vitamin E


Beliau pun meneruskan cerita. Selepas mengamalkan vitamin Shaklee beberapa bulan, beliau mengalami kesakitan di bahagian rahim dengan sangat teruk selama hampir sebulan. Beliau turut berhenti amalkan produk Shaklee kerana menyangka ia memberi kesan. Selepas 2-3 bulan sihat dari kesakitan itu, beliau dikejutkan dengan berita yang menggembirakan ! Beliau MENGANDUNG!!!!

Unik!!!! Selepas 19 tahun kahwin baru mengandung ...tetapi bukan makan set subur Shaklee!



Ehsan google


Maka beliau teruskan kehidupan seharian tanpa vitamin sepanjang mengandung sehingga melahirkan anak.

Satu berita yang mengejutkan suaminya, ahli keluarga beliau termasuklah dirinya sendiri. Bayangkan selama ini beliau mengambil anak angkat untuk mengisi ruang bahagia dalam rumahtangga. Kini tuhan memberinya peluang merasai nikmat mengandung dan kini menyusukan anak.


So apa tujuan beliau telefon saya? Sebenarnya beliau nak share apa yang berlaku pada beliau selepas amalkan produk Shaklee sebelum ini dan juga  bertanya apakah vitamin yang bagus untuk penyusuan? Sudah pasti anak yang selama ini dinanti ditatang bagai minyak yang penuh.

So saya rekomenkan vitamin set penyusuan dan beliau amalkan sepenuhnya!!!

Set Menyusu 3M


Kelmarin saya sempat call Florence untuk bertanya khabar tentang bayi beliau. Dengan suara yang gembira beliau berkongsi betapa gembiranya beliau kini kerana beliau dapat mengatasi masalah yang dihadapinya sebelum ini.

Sebelum ini [ selepas melahirkan] Florence sering rasa penat. Badannya mudah letih. Bayinya kerap menyusu , sehingga beliau rasa susunya hampir kering ditambah anaknya cepat lapar.

Selepas mengamalkan produk Shaklee, badannya lebih bertenaga. Anaknya mudah kenyang dan lena tidur dan yang paling seronok susunya lebih banyak berbanding sebelum beliau amalkan vitamin Shaklee.

============================

Kalau dalam konsep agama ; selepas 19 tahun berkahwin baru dapat cahayamata adalah kerana ALLAH  lebih tahu kemampuannya dan masa yang sesuai untuk menguruskan diri serta anaknya.

Kalau dalam konsep kesihatan ; vitamin yang beliau amalkan memang bukan vitamin untuk kesuburan tetapi lebih kepada kolestrol. Ya ada banyak kes wanita yang sukar hamil disebabkan saluran peranakan yang tersumbat. Tak mustahil juga selepas mengamalkan vitamin Shaklee fokus untuk kurangkan kolestrol secara langsung membantu saluran peranakkannya lebih sihat.


Apapun manusia hanya usaha. Allah jua yang menentukan.

Vitamin ini asbab sahaja. Sama ada kita nak nampak ALLAH dahulu atau usaha kita dahulu. Balik pada persepsi individu sendiri.


Berminat nak cuba vitamin  Shaklee? Boleh hubungi kami ditalian 0128535689.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Kuala Terengganu.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Rabu, 8 Jun 2016

Berpuasa dengan lebih produktif?


Ya awal permulaan puasa normal kalau kita rasa letih dan tak bertenaga ditambah dengan cuaca panas. Namun pada zaman nabi, bulan puasa umat Islam menjadi lebih produktif malah ada peperangan yang berlaku semasa bulan puasa.

Apa yang kita sediakan masa sahur dan berbuka menentukan kesegaran tubuh badan kita. Paling utama jangan makan berlebihan supaya badan kita tak keletihan akibat kenyang seterusnya menyebabkan kita jadi malas beribadat.

Sediakan Performance drink tak? Kalau tak beli 1 set berpuasa pun, cuba sediakan Performance drink 1 jug untuk di minum seisi keluarga. Tahun ni abah Addinnasa dah pesan, kita mula berbuka dengan air panas dulu, kemudian air performance dan kalau larat baru minum air manis berperisa yang lain.

Setakat ni minum 2 jenis air aje dah kenyang. Tapi saya suka minum Cinch Tea Mix selepas berbuka. Kenapa tau? Supaya saya tak mengantuk masa terawikh. Padahal kekadang berbuka saya cuma makan 2-3 keping roti aje cicah air. Anak-anak saya sediakan lauk pauk untuk mereka berbuka dan bersahur kerana mereka perlukan nasi.

Sahur pagi ni saya tambahkan juga sepeket Cinch Tea Mix untuk saya dan Abah Addinnasa. Supaya dapat banyak buat kerja pagi ni. Banyak juga barang Shaklee nak di poslaju hari ni maka saya kena siapkan semua borang terlebih dahulu. Cop baru belum ada kerana sekarang kan dah duduk Terengganu maka alamat baru perlu ada.
Cinch Tea Mix


 Ya kalau ada yang nak kurangkan lemak dalam badan, cubalah amalkan Cinch Tea Mix. Ya memang benar selain bantu beri rasa lebih bertenaga ia berfungsi menukarkan lemak menjadi muscle. Kami dah lihat kesannya!


Kalau anda orang yang kerja di pejabat dan perlukan lebih booster, cuma amik sepeket Cinch Tea Mix semasa sahur dan berbuka. Percayalah sangat berbeza. Memang berpuasa kita rasa lapar dan cepat letih tapi pengambilan minuman bertenaga seperti Performance Drink dan Cinch Tea Mix buatkan badan rasa lebih bertahan. Ingat ya, ia cuma asbab. Namun izin ALLAH juga yang menyebabkan kita rasa lebih bertenaga.

So jika anda belum ada Performance Drink. jom dapatkan satu hari ini! Jika anda berada di Terengganu terutama Kuala Terengganu, boleh dapatkan produk ini dari kami.



♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛



 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Selasa, 7 Jun 2016

Cara nak dapatkan RM500 dengan Shaklee!

Sekat belanja makan anak, kurangkan susu anak, kurangkan pemberian pada mak ayah bukan satu solusi yang tepat bila kenaikan harga disebabkan GST. Hakikatnya kita perlu usahakan sesuatu agar keperluan diri, keluarga dan mak ayah dipenuhi.


So ramai yang buat macam-macam nak cari duit tambahan. Apapun nasihat saya, perhatikan 2 yang utama :

1. LATAR BELAKANG SYARIKAT - berapa tahun syarikat ni dah wujud?

2. PRODUK- berkualiti dan ada R&D. Kita nak yang bukan sahaja berkesan tapi utama SELAMAT.

Bonus ; setiap syarikat akan keluarkan duit bayar bonus cuma yang membezakan adalah nilai yang kita perolehi.

Sebab bila cerita part time, semua orang pun tetap kena usaha. Bila kata meniaga memang kena cari orang. Jual makanan kucing pun kena cari orang yang beli bukan kucing.

So janganlah cakap saya tak suka cari orang hakikatnya bisnes memang melibatkan orang.


ANDA BERMINAT NAK CARI DUIT TAMBAHAN DENGAN SHAKLEE? Ni beberapa tips yang saya amal dan saya sharekan :

Pengedar Shaklee Terengganu


Apa sebenarnya nak kena buat bila nak serius dalam Shaklee?

1. Selain mengenali produk Shaklee kita kena tahu MARKETING PLAN Shaklee.

2. Ramai yg gagal dalam bisnes ni sebab TAK FAHAM marketing plan. Basic Marketing perlu tahu.

sebagai contoh : Saya nak buat Shaklee sebab nak income RM500 part time dalam Shaklee.

So apa kena usahakan?

Share kan kebaikan produk yang kita makan dengan saudara mara, kawan fb, kawan ig, segala jenis kawan yang ada.
Bila ada yang menolak jangan sedih kerana yang rugi dia, kita untung kerana Allah temukan dengan produk yang bagus ditambah kita belajar skill sharing dengan orang lain.

Kena tahu pengiraan bagaimana nak dapatkan bonus RM500 sebulan.

iaitu 1200 uv x RM3.1 x14% = RM520.80

Macam mana nak tengok uv satu barang? Tengok kat form order.

3. Buat baik dengan ALLAH. Jika dulu kita tak pernah solat sunat Dhuha, cubalah buat 2-3 kali seminggu jika tak dapat buat hari-hari.
Bangunlah tahajud minta Allah mudahkan jalan rezeki. Buat baik pada mak ayah supaya jalan rezeki lebih luas.

4. Latih jiwa dengan zikrullah kerana dalam latihan itu mendidik jiwa supaya sabar. Jika anda nak semua cepat, hakikatnya ia takkan bertahan. Sebuah bangunan yang kukuh perlu masa untuk membinanya. Bangunan yang cepat siap hakikatnya tidak kukuh kerana semuanya perlu masa.

5. Banyakkan membaca Al Quran, buku motivasi dan buku yang bermanfaat. Kurangkan membaca gosip, buku tak bermanfaat kerana apa yang kita baca itulah yg kita jana dalam minda.

6. Saya dulu usahakan jadi SUPERVISOR 6 bulan selepas join Shaklee kerana saya dah set nak 100 downline dalam 6 bulan. Downline tu adalah customer. Ramai sibuk cari customer baru tapi malas service downline. KESILAPAN BESAR yang dilakukan oleh ramai orang yang gagal dalam Shaklee. Bila ada downline ramai memang seronok buat servicing. Masa awal2 orang tak kenal kita. Maka nak orang kenal usahakanlah blog ke, fb ke, ig ke, apa2 yang memudahkan orang kenal kita buat bisnes Shaklee.

7. Asas bisnes MLM ialah 3 S- Sharing, Servicing dan Sponsoring. Jika salah satu tak buat pincanglah bisnes.


Berapa lama nak sabar? Selagi belum nampak hasil. Saya jadi Master selepas 10 tahun dalam Shaklee. Tapi Master tu bukanlah penamat atau pencapaian terbaik sebab pangkat tu tak lekat pun kat batu nisan bila kita mati nanti. So yang penting teruskan usaha.

So far belum ada syarikat yang boleh tandingi apa yang Shaklee beri pada distributor dia. Balik pada anda nak terus berjuang atau nak jadi katak lompat.

Bagi anda yang nak cari part time atau nak cari kerjaya, Shaklee ada peluang tu. Tak kiralah anda belajar takat tingkatan 3 atau pemegang ijazah kehormat peluangnya sama bila anda usaha.

So selamat maju jaya!






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Kuala Terengganu.
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛
 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Kelas PERCUMA!


Jom daftar sini :

Special untuk bulan Jun !






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

 COD Shaklee Kuala Terengganu.


 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Shaklee Kuala Terengganu - Persediaan menyambut si comel

Pastinya ibu yang bakal melahirkan anak akan teruja menanti saat hampir kelahiran si manja. Ya dalam keseronokkkan menyambut kehadiran si kecil pasti si ibu juga sibuk menyediakan barang kelengkapan ibu dan bayi.

Selain pakaian si kecil, antara keperluan yang perlu ada adalah ;


1. Vitamin dan supplement : 
    Bila sebut vitamin dan supplement ini meliputi kesihatan ibu dan anak. Elakkan mengambil jamu sekurang-kurangnya 14 hari dari hari kelahiran supaya dapat mengelakkan demam kuning kepada si bayi. Bagi ibu vitamin dan supplement sangat penting agar cepat recover dari proses bersalin. Ibu yang berniat untuk menyusukan anaknya juga perlu menitikberatkan keperluan vitamin yang akan disalurkan kepada bayi melalui susuibu. Ibu pastinya akan cepat letih pada peringkat awal selepas proses melahirkan terutama apabila bayi kerap berjaga waktu malam.  Maka pengambilan vitamin membantu ibu lebih bertenaga disamping dapat mengelakkan si ibu dari mendapat penyakit yang dikenali sebagai 'meroyan'. Shaklee turut menyediakan vitamin untuk ibu dan anak yang mana set penyusuan Shaklee lengkap untuk keperluan ibu dan anak.

Shaklee Kuala Terengganu
Set penyusuan Shaklee


2. Minyak ibu dan bayi
    Ya ibu mudah rasa letih dan ada juga sebilangan kecil ibu yang badannya mudah rasa sejuk atau rasa sengal-sengal badan diperingkat awal. Ya kita biasanya memerlukan minyak urat untuk melegakan rasa ketidakselesaan yang sekali sekala datang menyerang. Begitu juga dengan bayi...pada peringkat awal biasanya si kecik akan mudah rasa kembung maka disarankan menyapu minyak pada betis, perut dan belakang badan bayi supaya dapat mengelakkan rasa sejuk atau kembung. Ada sesetengah minyak tak sesuai untuk bayi jika terlalu panas kerana akan mengakibatkan kulit bayi melepuh akibat terlalu panas. Shaklee mempunyai krim serbaguna yang dipanggil Herbal Cream Shaklee yang sesuai untuk ibu dan anak. Ramai yang mengakui pengambilan Herbal Cream pada bayi dapat mengurangkan risiko perut kembung serta melegakan keransangan kulit pada bayi seperti kulit kering atau ekzema.
Shaklee Herbal Cream Kuala Terengganu
  • Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kak.
  • Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
  • Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.





3. Sabun pencuci pakaian sesuai untuk bayi
  Ramai yang kurang menitikberatkan hal ini. Tahukah kita bahawa bayi yang baru lahir kulit mereka sangat sensitif? Maka penggunaan sabun cuci pakaian perlulah dijaga dengan teliti supaya kesan sabun cuci itu tidak mengakibatkan kulit bayi luka atau rengsa. Percaya atau tidak pakaian bayi anak saya yang dipertama saya cuci guna tangan sehingga Addin berusia 6 bulan. Even pakaian Nasa saya basuh menggunakan tangan supaya kulitnya tidak mudah luka akibat sabun basuh pakaian biasa yang biasanya sangat tajam dan tak sesuai untuk bayi. Pakaian bayi tidak seharusnya dicampur dengan pakaian kita orang dewasa supaya dapat menjaga  kebersihan dan kesihatan bayi dengan lebih baik. Shaklee mempunyai sabun basuh pakaian yang sangat mesra alam. Lengkap dengan pelembut yang mempunyai bau yang sangat lembut dan mesra alam.

Tahukah Anda?
Kebanyakan serbuk pencuci pakaian mengandungi bahan perengsa yang boleh disedut atau diserap melalui kulit - punca lazim berlakunya tindak balas alahan. Triethanolaminedodecylbenzenesulfonate merupakan salah satu bahan perengsa tersebut, dan ia disenaraikan sebagai bahan berbahaya oleh EPA dan DOT.
Sentuhan dengan bahan ini boleh merengsakan dan membakar kulit dan mata. Jika terhidu, ia akan merengsakan hidung, tekak dan paru-paru hingga menyebabkan batuk, asma dan/atau sesak nafas. Kulit yang kerap bersentuhan dengannya akan menjadi kering dan gatal serta mengalami masalah alergi kronik dan ruam.
Fresh Laundry Concentrate Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang Lain.
Keunikan Shaklee

Pencuci pakaian Shaklee

Selamat
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Selamat untuk digunakan pada semua fabrik yang boleh dibasuh
  • Tiada bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Berkepekatan tinggi
  • Hanya1 auns (11.375 liter) sudah mencukupi untuk cucian muatan sederhana
  • Sesuai untuk semua suhu, termasuk air sejuk
  • Mengekalkan warna pakaian yang putih dan menjadikan pakaian berwarna lebih berseri
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan
  • Surfaktan mudah biorosot
  • Tanpa fosfat, borat, bahan perengsa
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan




Ia berbau segar, selembut sutera yang mengurangkan kedutan dan menghilangkan kesan statik pada kain yang mungkin ada pada pencuci yang anda gunakan sebelumnya. Sekali lagi, terima kasih kepada formula kepekatan yang hebat yang mana anda bukan hanya menggunakan dengan kuantiti yang sedikit malah botol kecil yang mudah disimpan, dibawa dan dituang yang boleh ditatang ditelapak tangan pun.
  • Berkepekatan tinggi – 946ml (32 auns) melembutkan 64 muatan
  • Pelembut semulajadi, mengurangkan kedutan dan mengawal kehadiran pada kain
  • Botol yang kecil bagi memudahkan ia dibawa, dituang dan disimpan


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
COD Shaklee Kuala Terengganu.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Mak ayah, jangan terlepas pandang bila anak ada ekzema.

Kami biasa didatangi ibu atau ayah yang mencari krim istimewa Shaklee iaitu Shaklee Herbal Cream atau vitamin kanak-kanak Meal Shake dan Omega Guard untuk membantu mengurangkan risiko ekzema yang sekarang seperti masalah kesihatan yang biasa pada kanak-kanak.


Bahagian biasa yang diserang ekzema di kalangan kanak-kanak.


Namun adakala ibu dan ayah terlepas padang satu perkara yang juga penting pada mereka ini iaitu keadaan persekitaran dan kebersihan keperluan si anak.


Persekitaran yang bersih 

Tahukah Anda?
Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Pernah dengar Sabun serbaguna Shaklee, Basic H ?
Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Ia sangat sesuai digunakan untuk membersihkan persekitaran rumah dan ia adalah selamat untuk seisi keluarga terutama jika mempunyai anak yang mengidap ekzema.

Kelebihan Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H²

  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan



Jika kita benar-benar pentingkan kesihatan anak, apakata kita tukar penggunaan sabun pencuci serbaguna biasa kepada Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H²? Ia sangat murah dan menjimatkan!


Asingkan pakaian mereka

Semasa dalam pantang selepas melahirkan Addin, mak mertua saya menjaga saya dalam 1-2 minggu. Masa itu saya belajar betapa pentingnya pakaian anak kecil diasingkan dari pakaian orang dewasa supaya pakaian mereka lebih bersih dan bebas dari bahan yang boleh merengsakan kulit mereka. Ya ramai antara kita yang memakai sabun pakaian biasa yang terdapat di pasaran. Bila pakaian anak yang mempunyai masalah kulit sensitif ini dicampur dengan pakaian kita dewasa dan memakai pencuci pakaian yang biasa akan menyumbangkan kepada faktor kulit mereka menjadi lebih teruk dan lambat untuk recover.

Tahukah Anda?
Kebanyakan serbuk pencuci pakaian mengandungi bahan perengsa yang boleh disedut atau diserap melalui kulit - punca lazim berlakunya tindak balas alahan. Triethanolaminedodecylbenzenesulfonate merupakan salah satu bahan perengsa tersebut, dan ia disenaraikan sebagai bahan berbahaya oleh EPA dan DOT.
Sentuhan dengan bahan ini boleh merengsakan dan membakar kulit dan mata. Jika terhidu, ia akan merengsakan hidung, tekak dan paru-paru hingga menyebabkan batuk, asma dan/atau sesak nafas. 
Kulit yang kerap bersentuhan dengannya akan menjadi kering dan gatal serta mengalami masalah alergi kronik dan ruam.
Shaklee Kuala Terengganu
Fresh Laundry Concentrate Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang Lain.

Selamat
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Selamat untuk digunakan pada semua fabrik yang boleh dibasuh
  • Tiada bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Berkepekatan tinggi
  • Hanya1 auns (11.375 liter) sudah mencukupi untuk cucian muatan sederhana
  • Sesuai untuk semua suhu, termasuk air sejuk
  • Mengekalkan warna pakaian yang putih dan menjadikan pakaian berwarna lebih berseri
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan
  • Surfaktan mudah biorosot
  • Tanpa fosfat, borat, bahan perengsa
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan


Jika mahukan pakaian bayi berbau harum, boleh tambahkan ini :

Melembutkan Pakaian

Ia berbau segar, selembut sutera yang mengurangkan kedutan dan menghilangkan kesan statik pada kain yang mungkin ada pada pencuci yang anda gunakan sebelumnya. Sekali lagi, terima kasih kepada formula kepekatan yang hebat yang mana anda bukan hanya menggunakan dengan kuantiti yang sedikit malah botol kecil yang mudah disimpan, dibawa dan dituang yang boleh ditatang ditelapak tangan pun.
  • Berkepekatan tinggi – 946ml (32 auns) melembutkan 64 muatan
  • Pelembut semulajadi, mengurangkan kedutan dan mengawal kehadiran pada kain
  • Botol yang kecil bagi memudahkan ia dibawa, dituang dan disimpan



Jika kita benar-benar pentingkan kesihatan anak, apakata kita tukar penggunaan pencuci pakaian yang biasa kepada Fresh Laundry Concentrate khas untuk anak. Kita mampu mengubahnya.


Jom dapatkan ini melalui Pengedar Shaklee Anda atau melalui kami di talian 0128535689.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Kuala Terengganu.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa