Khamis, 24 Mac 2016

Rabu, 16 Mac 2016

Niat utama nak kawal berat badan tapi....

Mac 16, 2016 0 Comments
Untuk mereka yang dah lama mengamalkan Shaklee pastinya tahu  set kawal berat badan yang minima iaitu Omega , Lecitin dan Alfalfa.
Ada juga yang mengamalkan Alfalfa, Lecithin dan Herb Lax balik kepada kemampuan dan keperluan diri kita sendiri.

Saya nak share testimoni kawan saya yang amal Omega, Lecithin dan Alfalfa dan beliau berpuashati dengan kesan yang beliau perolehi berkat amalan yang konsisten.

Beliau memang fokus untuk kawal berat badan namun yang paling buat beliau teruja adalah kesan lain yang beliau dapati selepas amalkan vitamin ialah perbezaan kulit dan masalah rambut gugur dapat diatasi!

Ingin cuba dan dapatkan produk Shaklee?
Boleh hubungi kami @ 0128535689.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Ahad, 13 Mac 2016

Seharian event di Shaklee Kota Bharu.

Mac 13, 2016 0 Comments
Seharian event di Shaklee Kota Bharu sangat mengujakan.
Di kesempatan ini dapatlah berjumpa dan bersuai kenal dengan anak cucu cicit Shaklee kami.

Antara kenangan manis sepanjang event di Shaklee Kota Bharu :-



Mencari vitamin Shaklee? Berminat menjadi ahli?
Jom sertai kami!

Pengedar Sah Shaklee
Kuala Terengganu
☎️ 0128535689






Meraih kasih Allah - Doa yang membuka pintu langit.

Mac 13, 2016 0 Comments
Adalah Doa iftitah yang menjadi doa sederhana menjadi kunci pembuka pintu langit. Doa ini dibaca dalam solat setelah takbiratul ihram pada rakaat pertama. Isinya memiliki makna mendalam tentang pengakuan seorang hamba atas kelemahan dan kelengahan hingga memerlukan perlindungan dan pengampuanan dari-Nya.  Doa iftitah juga berisi tentang permohonan dan petunjuk agar diberikan akhlak yang mulia serta dihindarkan dari berbagai akhlak yang buruk.

Doa iftitah merupakan inisiatif dari seorang sahabat yang membacanya ketika solat berjamaah bersama Nabi Muhammad SAW. Ternyata bacaan doa ini memukau Nabi SAW karena mampu membuka pintu-pintu langit. Akhirnya bacaan doa iftitah ini mendapat legitimasi dari Rasulullah dan masuk dalam sunah yang dikerjakan dalam solat.

Hadis sahih riwayat Imam Muslim mengungkapkan tentang sahabat yang menjadi makmum Rasulullah membaca doa  hingga terdengar oleh jemaah di sampingnya. Bacaan tersebut memiliki erti   “Sungguh Allah Maha Besar, segala puji hanya bagiNya dengan pujian yang banyak. Mahasuci Allah di pagi dan petang hari”
Ternyata Rasulullah SAW mendengar doa yang dibaca tersebut kemudian  bertanya kepada para sahabat beliau.

“Siapa yang tadi mengucapkan kalimat ini dan ini?” Rupanya beliau mendengar doa itu.“Saya, ya Rasulullah,” jawab sahabat tadi. Lantas Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Aku takjub dengan doa itu. Pintu-pintu langit dibuka karenanya.” (HR. Imam Muslim)

Keutamaan dari doa iftitah membuat salah satu sahabat Nabi Muhammad SAW, Ibnu Umar radhiyallahu tertarik. Jika Nabi sudah mengungkapkan keutamaannya, itu berarti bacaan sangat agung dan mulia. Sejak saat itu, Ibnu Umar selalu membaca kalimat tersebut sebagai doa iftitah setiap kali solat.

Doa iftitaf yang dimasukan dalam shalat merupakan contoh adanya hal baru yang ‘diciptakan’ sahabat dan disetujui oleh Rasulullah SAW. Syaikh Abdul Ilah bin Husain Al ‘Afraj  mengatakan bahwa hal ini disebut dengan hadits taqriri. Yaitu perkataan atau perbuatan sahabat yang disetujui oleh Rasulullah. Sebab, ada pula hal baru–baik perkataan atau perbuatan sahabat- yang tidak disetujui oleh Rasulullah sehingga sahabat tersebut tidak meneruskannya.

Berikut ini  terjemahan dari do’a iftitah yang dibaca setelah takbiratul ihram (rakaat pertama) sebelum surat al fatihah.  

(Allahu akbar, kabirau walhamdu  lillahi katsira, wa subhanallahi bukrotaw washila)

Maknanya: Allah Maha Besar lagi sempurna kebesaran-Nya, segala puji bagi Allah dengan sebanyak-banyak pujian. Dan Maha Suci Allah sepanjang pagi dan sore.

(wajjahtu wajhiya lilladzi fatharas samawati wal arha hanifam muslimaw wa ma ana minal musyrikin)

Makna: Kuhadapkan wajahku kepada Dzat yang mencipta langit dan bumi dalam keadaan lurus dan pasrah. Dan aku bukanlah dari golongan orang-orang yang menyekutukan Allah.

(inna shalati wa nusuki wa mahyaya wa mamati lillahi rabbil alamin la syarika lahu wa bidzalika umirtu wa ana minal muslimin)

Maknanya: Sesungguhnya shalatku, ibadahku, hidup dan matiku semata hanya untuk Allah Tuhan Semua Alam, tiada sekutu bagi-Nya. dan begitulah aku diperintahkan dan aku dari golongan orang muslim. 

Doa iftitah memang menjadi sunah dalam solat. Dimana jika ini dikerjakan berpahala, dan jika ditinggalkan tidak berdosa. Ini berarti tidak ada perintah wajib bagi manusia untuk membaca doa ini ketika solat. Namun sangat meruginya kita sebagai manusia jika tidak membaca doa yang dapat membuka pintu langit ini. Semoga dalam solat, kita selalu membacanya dan tidak meninggalkan Iftitah. 


Semoga usaha dan amalan kita diterima Allah, insyaAllah.

Isnin, 7 Mac 2016

Euphoria Shaklee Business On The Go

Mac 07, 2016 0 Comments
Euphoria Shaklee Business On The Go telah dilancarkan semalam semasa Euphoria Shaklee Business Workshop diadakan di Hotel Sri Petaling Kuala Lumpur.

Seramai 60 orang yang menghadiri sesi semalam dan rata2 peserta sangat komited dalam semua aktiviti.





Euphoria Shaklee Business On The Go yang disertakan dengan Demo Kit untuk memudahkan peserta menyediakan medium perkongsian dengan prospek dengan lebih berkesan.

Jika anda berminat untuk menyertai organisasi kami, boleh whatsapp / call/ email kami seperti tertera dibawah :

☎️ 0128535689
📧 nnorita78@yahoo.com



Euphoria Shaklee Malaysia

Euphoria Shaklee Malaysia