Jumaat, 7 Oktober 2016

Bermula dengan berangan....

Bila baca buku Robert Kiyosaki yang bertajuk Second Chance menyedarkan kami...ya kesibukan kerja seharian ditambah hutang yang mengejar [ duit sewa rumah, duit bulanan kereta, duit api air, perbelanjaan rumahtangga, keperluan barang anak] membuatkan kita tidak pernah ada masa untuk tanam impian.

Dulu kami macam tu...Isnin sampai Jumaat kerja. Jumaat tu boleh senyum sebab Sabtu Ahad cuti. Itu pun jika tiada meeting di sekolah atau apa2 aktiviti yang melibatkan kami. Jika tak memang saya angkut Addin sekali untuk aktiviti tambahan yang saya perlu ikuti.

Sabtu Ahad adalah masa dengan keluarga. Jalan-jalan pusing bandar , dan berehat dirumah sambil menonton televisyen. Hari kerja jarang saya dapat tengok tv kerana banyak aje buku anak murid nak kena tanda.

Kita menghitung hari bila gaji masuk...tapi gaji tu macam singgah aje. Dua tiga hari aje dalam akaun. Awal bulan back to normal...lepas semua dah di selesaikan.

Macam tu la rutin....sepanjang bekerja.

Memang tak pernah ada masa nak berangan atau tanam cita-cita. Apa yang ada bersyukur aje.
Ada la duit tambahan Shaklee tengah-tengah bulan boleh la tampung belanja tengah bulan yang mana kekadang teringin makan KFC  atau nak makan yang lain sikit dari kebiasaan.

Tapi saya mula rasa terdesak nak berenti bila video maid pijak budak jadi viral. Fuh rasa nak putus nyawa. Waktu tu nekad nak amik cuti tanpa gaji jaga anak lebih baik.

Syukur suami faham. Memang bincang semua pro and cons. Tapi jika sepakat mudah cerita. Maksudnya dah tahu susah, pandai-pandai la adjust perbelanjaan bulanan.

Masa dah ada masa barulah pandai berangan...berangan nak jalan sana sini, berangan nak ada itu ini...berangan aje kerja sebab banyak masa....hahahaha.

Memang masa tu  saya cuma nampak Shaklee aje boleh buat side income dari rumah. Pertama sebab ada medium nak buat iaitu melalui blog dan forum. Kedua tak yah keluar rumah sebab Shaklee tolong pos.

So bila sekarang tengok kawan-kawan yang sibuk dengan tugas hakiki dipejabat, saya teringat zaman kami dulu. Sama. Sibuk dan penat. Moga mereka juga akan jumpa peluang yang hebat dalam hidup mereka dan mencapai impian yang selama ini mungkin mereka tak pernah sedar.

Saya doakan kawan-kawan saya juga diberi peluang untuk menanam impian disamping mengusahakan agar impian jadi kenyataan.

Salah satu tips untuk pembaca sekalian ;

Jika terjumpa gambar rumah yang anda impikan, gunting dan tampal kat Fridge atau cermin bilik.
Begitu juga dengan apa yang diimpikan seperti kereta, handbag, nak melancong naik kapal terbang ke...Tampal tempat yang selalu kita tengok.


Shaklee Malaysia
Tempek la gambar yang anda teringin nak dapat....
Dan ...

Jangan lupa berkawan la dengan orang yang berfikiran positif dan berjaya. Kawan yang ada impian dan matlamat akan secara langsung menarik perhatian kita untuk juga berjaya seperti mereka.






 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 Nak beli produk Shaklee ?
Nak JOIN AHLI Shaklee ?
Nak Duit Tambahan melalui Shaklee?
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 📲 Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa