Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei, 2016

7 hari permulaan yang baik.

Imej
Shaklee NC tahun saya jumpa rata-rata sahabat Shaklee saya slim dan cantik. Ya kami enjoy program Detox Shaklee. Satu persediaan yang baik untuk ramadhan.
Kita cuma kurangkan makan, banyak makan sayur dan buah, jaga pengambilan air dan supplement Shaklee sebagai pilihan untuk kekal sihat.
Hidup ini satu pilihan, apa kata kita pilih untuk lebih baik dari sebelum ini kan?
Dah cuba set Detox Shaklee? Kalau belum jom beli dan cuba. Boleh dapatkan dari kami dengan konsultasi.
Ops suami saya dalam program pilot study Shaklee. Memang nampak perubahan yang baik dengan program ini.
Even adik ipar saya turun 5kg dalam masa 7 hari dengan program Detox ini!


Jom sertai kami untuk kekal sihat 😍
Pengedar Shaklee Anda Norita 0128535689.

Apa ada pada setia?

Imej
Dalam melalui kehidupan seperti biasa, kami dah lebih 19 tahun dalam Shaklee.
Tak pernah ke terdetik nak join bisnes lain buat tambahan duit?
Jujurnya memang pernah saya terfikir nak buka syarikat kapal terbang. Ops kenapa syarikat kapal terbang ek?
Sebab bila dengar pendapatannya hebat. Tapi saya ditegur oleh seseorang yang memang telah memiliki syarikat kapal terbangnya sendiri.
Sebelum kamu nak buka bisnes lain atas sebab nak tambah pendapatan, kamu perlulah jadi MASTER dalam bisnes kamu sekarang. Supaya bisnes sedia ada itu adalah tunjang kepada bisnes2 lain. Supaya kamu tak mudah ditipu. Itulah nasihat hamba Allah ini.
Lor kenapa nak kena jadi Master dalam bisnes sekarang? Supaya kamu ada bisnes yang kukuh dan ilmu yang dalam sehingga tiada apa yang boleh gugat tanpa izin Allah.
Sejak dari tu saya lupakan aje nak buat bisnes kapal terbang dan saya fokus dengan bisnes Shaklee saya.
Apa  yang saya maksudkan dengan fokus? Saya mendalami dan menghayati sendiri kebaikan semua produk Shaklee. Da…

Latest : Tawaran Menarik Hanya 1 Hari!

Imej
Berminat nak dapatkan set ni?
Kami boleh hantar terus ke rumah anda. Paling utama text saya awal sebelum 28.6.2016 melalui WA atau SMS 0128535689.
Kenapa berbaloi beli? Tawaran menarik ini hanya sehari sahaja! Dapat free bag untuk set yang ditawarkan malah dapat vitamin PERCUMA juga!

Tawaran menarik, hanya pada 28.5.2016!!!!

Imej

Kolagen Shaklee bagus untuk sakit sendi?

Imej
"Kak, ada stok AJHT lagi? Mak saya perlukan."
Mungkin ramai tak tahu bahawa Kolagen Shaklee sangat bagus untuk sendi bukan hanya untuk cantik semata.
Bagi mereka yang mempunyai masalah sakit lutut atau sendi boleh cuba amal minum kolagen Shaklee dan rasakan perbezaannya.
Mengapa dan bagaimana Kolagen Shaklee untuk sendi?
Kolagen Shaklee mempunyai unsur Ekstrak kerangan laut yang mana ia mengandungi glucosamine yg bantu membuat bendalir sbg pelincir sendi
Ingin beli kolagen Shaklee? Boleh hubungi kami di 0128535689- Norita.

Makanan ringan yang berkhasiat

Imej
Menu untuk mereka yang on diet 😍

Paling utama dalam peti sejuk ada 
Pelbagai jenis buah :
Buah epal merah Buah epal hijau Buah kiwi Oren Buah nenas Buah strawberi Buah Anggur Buah pear Buah Lai

Pelbagai jenis sayur :
Segala bagai jenis sayur salad Timun Lobak merah Jagung Kacang ( edamame paling sedap) Baby tomato

Dan banyakkan minum air 😘


Buah epal merah, anggur hijau dan strawberi.








Jagung, salad dan baby tomato

Selepas 6 bulan dapat strok

Imej
Masih saya ingat apabila Kak Su menelefon sewaktu saya berada di Kuching bahawa suaminya mendapat strok.
Allahu akhbar! Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan kami yang memang mengenali sahabat kami ini.
Secara tiba-tiba Abang Awang Ehsan yang dulu ceria dan aktif kini dah terlantar sakit dan lebih sayu apabila kita menyapa beliau ( Abang Awang Ehsan) antara sedar dan tidak sahaja ketika itu.
Isterinya kak Su cuba pelbagai cara untuk kembalikan suaminya yang dulu. Hantar berurut ke Tudan dengan bidan makcik Maznah alhamdulillah nampak sedikit perubahan.
Waktu yang sama beliau amalkan semua produk Shaklee yang kami sarankan.
Selepas itu perubatan diteruskan dengan latihan pisioterapi sehingga hari ini.
Masa awal beliau mendapat strok berat beliau ialah 120kg. Waktu itu juga baru dapat tahu beliau mempunyai kencing manis tanpa sedar dengan bacaan yang tinggi melebihi 12.
Berapa cepat masa berlalu kini dah 6 bulan dan beliau dah mula bekerja semula. Alhamdulillah banyak perubahan yang beliau dapa…

Kelas Nutrisi untuk Ramadhan @ Kuala Terengganu

Imej

Rahsia istiqamah dalam ibadah.

Imej
Pagi ini dalam kuliah subuh  pagi ini berbicara tentang Kontrak Tetap dengan Allah dan model yang dibincangkan ialah Rabiatul Adawiyah seorang wanita yang mendambakan diri dan hidupnya semata-mata pada Allah.

Ya ramai hari ini yang mencari Allah dalam keadaan susah dan semasa memerlukan namun apabila telah mencapainya maka solat hajat, solat sunat dan zikir diabaikan. Sedangkan amalan ini perlu berlangsungan sampai bila-bila dikala senang mahupun susah.
Dalam kuliah ini diberitakan bahawa mereka yang istiqamah dalam amalan akan beroleh 3 nikmat ini iaitu 
Redho Allah Hidayah Allah Barakah Allah
MasyaAllah alangkah beruntungnya jika kita beroleh ketiga-tiga ini dalam hidup kita. 
Bila beroleh redho Allah, hati kita sentiasa tennag dan dunia bukan matlamat utama yang kita kejar tetapi dunia itu hanya sandaran untuk menuju akhirat; alam yang kekal abadi.
Bila kita beroleh hidayah Allah, segala gerak geri kita mendapat petunjuk Allah. Ada sahaja yang menjadi penyebab dalam aturan Allah yang baik.…

Jus buah yang fresh

Imej
Ya semenjak pindah Terengganu, ditambah cuaca yang panas saya buat keputusan mesti beli banyak buah. Saya nak berikan anak saya jus buah yang fresh supaya mereka tak dehidrate.
Sekali sekala saya buat jus buah untuk detox juga untuk saya dan suami. Namun antara buah campuran yang paling best buat jus detox yang kami minum ialah  Epal hijau Buah kedondong  Daun seleri
Orang kata nak detox gunakan buah warna hijau. So ketiga-tiga tadi berwarna hijau. Hasilnya...superb macam makan Herb Lax.
Untuk malam ni saya cuma potong buah Lai, Epal Hijau dan daun Seleri sahaja dan rasa air jus campuran 3 ni pun sedap.
Bila bagus minum jus buah? Jawapannya bila dahaga 😘 betul kan?


Adakah gandaan sedekah itu sentiasa dalam nilai duit?

Tertarik dengan kisah ini :Moga membuka mata hati kita untuk sentiasa bersyukur.
Maka nikmat  Tuhan  kamu yang manakah yang kamu dustakan? Surah Ar Rahman ayat 13.
-------------
Bagaimana Tuhan Gandakan Rezeki setelah bersedekah RM5?
Pada suatu tengahari, sedang Jamal menjamu selera di satu restoran dengan seorang kawannya, datang sorang makcik minta sedekah.
Tanpa fikir panjang Jamal ambil RM5 dari dompet lalu menghulurkannya kepada makcik tersebut sambil dalam kepala terbayang kata-kata ustad,
“Orang bersedekah akan dibalas 10kali ganda dan dimurahkan rezeki.” Lalu makcik itu berlalu.
Usai segala makanan dan minuman dihabiskan, Jamal bangun untuk ke kaunter, tiba-tiba kawannya menghalang.
“Xpe-xpe. Hari ni aku belanja.” Jika dikira kos, makanan Jamal berharga rm5. Tanpa Jamal sedar, dia jimat RM5 dan modal sedekahnya tadi telah pun dikembalikan!
1/10 dah dapat. 9/10 lagi di mana?
Sedang Jamal berjalan menuju ke kereta. Tiba-tiba Jamal teringat, tadi lupa letak syiling dalam meter parking. Dia be…