Selasa, 30 Jun 2015

Eczema - berpuasa tanpa masalah kulit kering !

Etopic eczema adalah antara eczema yang paling kritikal apabila ia sedang mengalami keradangan yang hebat.


ekzema

Dulu jika anak saya puasa , memang kasihan kerana kulit mereka akan menjadi dry dan eczema mereka akan lebih teruk ditambah bila puasa badan kekurangan air seperti biasa.

Tapi tahun ini, alhamdulillah kulit mereka tidak mengalami keradangan seperti tahun sebelum ini...

Alhamdulillah Addin dan Nasa akan telan ostematrix 2-3 biji sebelum tidur dan ditambah dengan Nutriferon vitamin feveret mereka.

Syukur kulit mereka sangat moist dan paling ketara tiada lagi kulit bersisik walaupun mereka berpuasa.

Paling saya syukur mereka berpuasa penuh sehingga hari ini!

So benarlah teori yang saya pegang...ostematrix membekalkan kalsium yang baik dan berkesan untuk diserap oleh tubuh dan kesannya badan menghasilkan sistem imun yang lebih baik apabila kalsium dibekalkan dengan lengkap.


Kalau dulu kulit anak-anak saya akan bersisik apabila mereka berpuasa kerana mengalami dehidrasi yang teruk...walaupun mereka mengamalkan tripple gem dan omega.

Namun tahun ini mereka sangat konsisten amalkan Ostematrix Shaklee dan Nutriferon ! Kesannya mereka boleh bangun sahur dan berpuasa dengan lebih baik dari tahun sebelumnya....

Syukur pada ALLAH atas rezeki yang dikurniakan...

Bagi anda yang mempunyai anak yang bermasalah ekzema, saya sangat syorkan amalkan Ostematrix ..terutama jika mereka boleh telan boleh berikan 1-2 biji sebagai permulaan.

Ostematrix juga boleh diblend jika perlu terutama bagi yang ada mengalami masalah menelan pil.


So ini sahaja sharing saya untuk hari ini!

Jangan lupa amalkan Ostematrix sebelum tidur untuk dapatkan tubuh yang sihat , segar dan bertenaga!


Jom Order Vitamin hari ini!



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui


Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com


 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛


 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Bila ada gaji mak pesan ini.....


Dulu saya bernikah masa saya masih belajar....bila dah kahwin saya memang tak kerja ...so duduk rumah aje. Tapi sebab saya tahu saya perlu usahakan sesuatu untuk ada duit sendiri...saya buat tuition aje kat rumah. Dapatlah beri mak RM50 sebulan. Hakikatnya mak tak harap pun sebab tahu anak dia tak kerja.

Bila saya dapat masuk maktab... mak dah mula bagi tahu apa nak kena buat bila ada gaji....


Antara mak pesan....

Bila ada gaji ...kena tahu untuk apa duit yang kita dapat. Mak kata dulu masa mak kerja [ sebelum berkeluarga] duit gaji mak akan masukkan duit dalam tabung masjid yang didahulukan. kemudian mak beri pada mak ayah dia [ atok-atok saya].

Bila saya memula dapat gaji sebagai guru , mak pesan... bila dah ada duit...peruntukkan duit bahagian ALLAH...satu perniagaan yang takkan rugi. Selain untuk mak abah... untuk keluarga beri yang terbaik.

Pastikan beli beras yang bagus untuk keluarga. Beli barang dapur yang lebih baik dari sebelumnya.


Bila ada tambahan baru lengkapkan lagi keperluan rumah seperti perabot atau lain-lain.

Sebab masa kami susah [ masa tu mak terpaksa kerja kilang, tukang masak kat sekolah....] adakala mak terpaksa buat kerja tambahan untuk dapatkan duit tambahan maklum kami semua 7 beradik.
Memang adakala mak beli beras biasa...minyak masak pun dalam peket..

Saya belajar sebuah kehidupan apabila mak terpaksa bersusah membesarkan kami 7 beradik....

kerana inilah juga saya mula buat Shaklee zaman belajar. At least ada satu sumber untuk saya kurangkan tanggungan mak.

Oleh kerana itu juga visi saya untuk melihat lebih  ramai para isteri mempunyai pendapatan tambahan untuk membantu meringankan tanggungan suami dan sekurang-kurangnya bila isteri ada pendapatan sendiri boleh juga berbelanja barangan dapur dengan lebih baik selain back up untuk diri sendiri.

Sebagai surirumah, siapa kata tak boleh jadi CEO untuk sebuah organisasi ? Shaklee boleh tau! Kalau anda serius untuk punya pendapatan dan impian yang besar untuk keluarga anda!


Kelebihan Bisnes Shaklee? 

1. Sistem kompensasi yang ditawarkan sangat memudahkan pengedarnya.

2. Bisnes yang dapat dijalankan secara mobile... walau travel pesanan boleh dibuat melalui hp atau tab/ipad.

3. Tidak perlu simpan stok sampai berpuluh  ribu kerana Shaklee menawarkan servis penghantaran yang tip top.

4. Banyak meeting dan kelas adalah percuma. Jika ada bayaran yang dikenakan hanya untuk bayaran makanan sahaja.

5. Suami isteri boleh buat walau part time.

6. Bisnes yang mudah dapat repeat order.

7. Produk yang mesra alam, selamat dan berkesan.

8. Bisnes yang punya demand yang berterusan kerana orang perlu sihat baru boleh bekerja dapat duit lebih kan?


Banyak lagi sebab mengapa kami memilih Shaklee !

Berminat nak sertai kami atau ingin dapatkan produk Shaklee? Penghantaran adalah seluruh Malaysia.

Boleh buat ORDER VITAMIN DI SINI.



 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Isnin, 29 Jun 2015

Labuan itu kecil tetapi bukan sebuah impian!


Ya Labuan adalah sebuah pulau yang sangat kecil! Tetapi saya pasti sebuah impian itu lebih besar dari sebuah pulau!


Itulah hakikatnya yang telah dibuktikan oleh seorang anak kelahiran Labuan. Pulau kecil antara Sarawak dan Sabah.

Siti Aisah Ibrahim anak jati Labuan telah berjaya mencapai pangkat Master Coordinator dalam Shaklee dan majlisnya telah disambut seramai lebih 200 orang! 

MasyaALLAH ! Beliau memang sangat gigih dalam memperkenalkan produk Shaklee untuk mereka yang berada di Labuan malah organisasi beliau yang dulunya hanya ada 6 orang kini telah menjadi lebih 300 orang!

Mereka bukan hanya di Labuan tetapi seluruh Malaysia!

Semangat gigihnya berkongsi kebaikan produk Shaklee telah diketahui seluruh organisasinya.

Saya yakin seluruh organisasi Shaklee Dermawan akan bangga mempunyai leader yang hebat seperti Siti Aisah dan suaminya Master Norhafiz!


Shaklee Miri

Bergambar dengan seluruh Master Coordinator yang hadir.




Shaklee Labuan

Senyuman gembira dua mempelai apabila diraikan dalam hari yang bersejarah dalam hidup mereka.




Shaklee Labuan

Menerima tanda hati dari mereka berdua....sudahnya para suami yang bersedia bergambar lebih awal :)


Jika orang Labuan boleh buat, mengapa orang lain tak boleh kan?

Saya di Miri dan Master Siti Aisah di Labuan....mengapa beliau boleh berjaya?

Jawapannya : Jarak bukan penghalang sebuah kejayaan.



Jika yang jauh boleh berjaya, apatah lagi yang dekat kan?




Berminat untuk sertai organisasi kami?

Hubungi kami di 012-8535689 atau email nnorita78@yahoo.com untuk menyertai kami hari ini!

Ahad, 28 Jun 2015

Vitamin E cegah abnormal sel?

Ada yang bertanya apa itu abnormal sel? Apa yang boleh saya explain ialah abnormal sel adalah sel yang tidak sepatutnya tumbuh pada atau dalam organ kita.

Benarkah Vitamin E cegah abnormal sel?
Vitamin Shaklee sarawak

Vitamin E Complex Shaklee lengkap dengan selenium serta mengandungi 400 i.u kandungan vitamin E. Vitamin E terkenal sebagai vitamin antioksidan dan ia bagus untuk kulit.

Vitamin E juga terkenal sebagai vitamin anti radang. Selain itu ia mencegah apa sahaja pertumbuhan sel yang tidak normal pada tubuh kita. Antara abnormal sel yang mudah kita lihat adalah jerawat, bisul, ketumbuhan etc.

Mengapa wanita bagus amalkan vitamin E? Selain untuk kelihatan lebih muda dari usia, mempunyai kulit yang punyai ton sekata, kulit yang bersih vitamin E juga bagus untuk mencegah penyakit yang biasa di alami oleh para wanita iaitu cyst atau fibroid.


Walau bagaimana pun pengambilan supplement perlukan konsisten dan memerlukan pengambilan air yang setara mengikut keperluan berat badan seseorang.

Pengambilan vitamin adalah salah satu mencegah penyakit merbahaya dan ianya lebih baik dari kos perubatan.


Berminat nak dapatkan vitamin Shaklee?

Boleh call 012-8535689 untuk membuat pesanan atau click di sini untuk pesanan hari ini!



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com


 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689

♛ Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Sabtu, 27 Jun 2015

Ostematrix membantu anak-anak mudah bangun sahur?

Alhamdulillah walaupun Nasa dan Addin masih anak-anak ....dan masih nerlatih puasa, pengambilan ostematrix 2-3 biji seorang sangat membantu mereka kekal bertenaga sepanjang puasa.


Saya lebih tekankan pengambilan beberapa supplement ini sepanjang bulan puasa antaranya

1. Tripple gems iaitu ESP, Performance drink dan Meal shake.

2. Ostematrix

3. Nutriferon 


Vitamin lain mereka ambil sekali sekala sahaja supaya badan mereka tidak terlalu panas ditambah cuaca Miri yang sangat panas sekarang.

Ada yang bertanya boleh ke kanak-kanak amalkan ostematrix?

Saya mula beri mereka Addin pada usia dia dah 10 tahun tetapi Nasa semenjak dia ke sekolah tahun 1 saya dah mula beri sekali sekala.

Apa yang saya nampak dengan jelas pengambilan ostematrix membantu mereka lebih tenang dan secara tak langsung kulit mereka lebih relax.
Jika sebelum ini kulit mereka sangat kering ditambah mereka ada masalah eczema akan menampakkan kulit mereka seperti melepuh.

Kini ia dah semakin berkurangan dan terkawal dengan pengambilan ostematrix khususnya. Syukur alhamdulillah.

Semasa Nasa tahun satu saya cuma berikan dia 1 biji ostematrix sekali sekala. Tetapi bila dah nak masuk 8 tahun saya mula memberikannya 2 biji sebelum tidur agar mereka dapat rehat yang mencukupi dan kulit mereka juga lebih baik dari sebelum ini.

Saya dapati dalam pembacaan sebelum ini kalsium memainkan peranan yang sangat penting dalam sistem imunisasi tubuh walaupun peratus kalsium adalah lebih banyak diperlukan oleh tulang kita.

Selama ini kita menganggap bahaw kalsium hanya penting untuk tulang dan gigi tetapi tanpa kita sedar kekurangan kalsium dalam darah yang sebenarnya punca mengapa tulang dan gigi mudah rapuh kerana darah terpaksa mengambil sumber kalsium dari tulang dan gigi kita apabila kita tak mengambilnya dalam menu harian kita.

Bila cerita menu, bukan semua orang akan minum 2-4 gelas susu sehari, makan keju, bahan tenusu dalam diet harian maka sebab itu pengambilan ostematrix sebagai pengganti adalah sangat perlu.

Jika anda punya masalah susah tidur, susah bangun tidur, radang kulit, tekanan darah tinggi atau terlalu rendah, mudah sakit belakang dan mudah demam cuba amalkan ostematrix Shaklee. Ia adalah supplement kalsium yang lengkap dengan vitamin D. Paling best ia juga vitamin yang melancarkan sistem pembuangan. 

Nak cuba?

Boleh dapatkan dari kami. Penghantaran seluruh Malaysia. 


Boleh email : nnorita78@yahoo.com
No telefon : 0128535689
.

Khamis, 25 Jun 2015

Kerana "degil" ......

Saya yakin setiap anak yang bekerja akan usaha berikan mak ayah duit belanja. Tidak lupa juga saya semasa menjadi seorang kakitangan kerajaan yang bergelar gurusaya usaha berikan mak saya RM300 sebulan sebagai tambahan duit belanja.

Benar mak tak pernah meminta tapi kerana saya nak keberkatan atas rezeki yang saya perolehi ditambah dengan keizinan suami saya untuk membenarkan saya berikan mak duit belanja maka saya usahakan.

Sebelum tu saya cuma beri mak saya RM50 sahaja kerana sebelum menjadi penjawat awam saya cuma seorang guru tuition yang mengajar anak murid dirumah.

So bila makan gaji alangkah seronoknya dapat beri mak 6 kali ganda dari gaji biasa saya.

Tapi bila saya nekad nak amik cuti tanpa gaji...walaupun suami saya dah izinkan tapi mak saya memang marah. Kerana dia tak mahu saya bergantung sepenuhnya duit gaji suami sedangkan saya mempunyai ijazah serta diploma pendidikan. Mak tak mahu saya menerima nasib yang sama seperti mak kalau terjadi apa-apa pada suami saya.

Masa tu duit bonus Shaklee saya antara RM500 hingga RM1000 lebih aje. Maka buat permulaan saya beri mak saya RM150 kerana kenangkan komitmen lain yang saya ada.

Mak memang bising dan marah bila saya tak nak bekerja lagi .... namun saya memang berdegil dengan keputusan saya. Saya cakap kat mak... Nor akan usahakan Shaklee baik-baik sampai dapat gaji cikgu nanti Nor berikan mak RM300 sebulan semula.

Mak bukan bising kerana elaun bulanannya sedikit tapi mak tak nak saya dianggap menantu yang menyusahkan anak mereka.

Namun saya tetap degil!

Kerana saya mempunyai VISI yang jelas - Saya ingin membantu seramai boleh surirumah yang mempunyai pendapatan hebat bersama Shaklee! Saya yakin saya boleh lakukan walau orang sekeliling mengatakan mustahil.

Pengedar Shaklee Miri

Arwah abah dulu bila marah saya memang ada sebut...saya anak yang degil! Bila saya kata saya nak , saya akan usaha sampai dapat. Tapi abah pernah kata orang yang degil selalu mudah berjaya.

Saya pegang kata abah sampai sekarang....

Alhamdulillah berkat saya degil nak berhenti jadi cikgu...saya merasa pergi oversea, saya merasa bawa mak saya pusing pulau dengan private catamaran [ private boat yang besar ], saya merasa capaikan impian mak saya nak menunaikan umrah dengan semua adik beradik saya....masyaALLAH banyak nikmat yang ALLAH beri yang tak dapat nak luah dengan kata-kata.

Siapa sangka saya boleh beri mak lebih berpuluh kali ganda dari saya makan gaji dulu. Dapat hantar duit infaq untuk hadiah pada arwah abah setiap bulan....dan dapat banyak nikmat yang tidak boleh dapat kalau makan gaji. Alhamdulillah sangat bersyukur!


Benarlah kata abah...nak berjaya kena degil. Tak perlu ikut cakap orang just follow kekuatan hati  untuk capai impian. Paling penting buat sampai berjaya!


So untuk kalian diluar sana...jika ada impian...usahakan sampai berjaya! Perlu degil untuk mempertahankan impian!!!

Kalau lembut hati tak bertempat...impian tak ke mana akhirnya kecewa tak sudah!








 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛


 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Rabu, 24 Jun 2015

Mencari vitamin atasi kemandulan?

Pernah saya tonton di televisyen tentang pentingnya Vitamin E untuk kesuburan. Ini telah diketahui oleh ramai kita hari ini.....
Sarawak Shaklee
Satu-satunya Vitamin E yang lengkap dengan selenium yang berada dalam pasaran.


Vitamin E Shaklee lengkap dengan selenium. Rata-rata Vitamin E dalam pasaran di pasangkan dengan vitamin lain kononnya jimat dan lebih baik. Hakikatnya untuk Vitamin E diserap dan berfungsi dengan lebih baik ia memerlukan selenium.

Terutama untuk mereka yang ingin mempunyai cahayamata...Vitamin E Complex Shaklee adalah antara vitamin terbaik yang bagus diambil oleh si suami dan tidak lupa juga untuk di isteri.

Vitamin E adalah vitamin yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan dapat melindungi DNA yang terdapat dalam sperma. Suami yang konsisten mengamalkan pengambilan Vitamin E akan mempunyai peluang yang cerah untuk mempunyai zuriat dengan izin ALLAH jua.

Vitamin E juga terdapat dalam buah, sayuran , susu, mentega dan telur. Pengambilan menu makanan yang seimbang juga penting selain dari pengambilan supplement semata-mata.


Vitamin C Shaklee mengandungi  500 mg atau bersamaan 7 setengah biji oren untuk setiap sebiji. Ia adalah vitamin C sustained release iaitu dilepaskan mengikut pelepasan masa.
Vitamin C juga dikatakan sangat penting untuk pergerakan sperma dan mobiliti sperma.
Vitamin C sangat penting diambil oleh lelaki yang kuat merokok demi memastikan penghasilan sperma yang sihat.
Shaklee Sarawak
Vitamin yang paling murah tapi paling tinggi kualitinya.


Maka kedua-dua vitamin ini sangat penting untuk mereka yang merancang untuk mempunyai cahaya mata. Ia bukan sahaja dikenali sebagai vitamin kecantikan tetapi ia juga vitamin yang sangat bagus untuk kesuburan.


Namun perlu di ingat...kita manusia hanya berusaha...namun yang lainnya diserahkan kepada ALLAH yang maha kuasa.

Adakala kedatangan cahayamata itu tidaklah secepat yang kita harapkan kerana pastinya ALLAH mempunyai aturan yang lebih baik buat kita.


Saya biasa ketemu dengan mereka [ pasangan] yang sibuk mencari produk kesuburan namun dalam masa yang sama mengeluarkan rasa bimbang untuk tidak dapat membesarkan zuriat kerana faktor kewangan rumahtangga.

Yakinlah bila masanya sampai Allah akan tetap beri tanpa melengahkan masa walau sedikit pun. Yakinlah bahawa setiap anak itu mempunyai rezekinya yang tersendiri.....maka tidak perlu khuatir.

Kita hanya usaha yang terbaik...yang lain ALLAH aturkan.


Jemput baca : Vitamin Kesuburan. 


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


  Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. 

COD Shaklee Miri Sarawak. 

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tak perlu salahkan orang lain.

Masa saya mula mengajar dulu, saya ditugaskan mengajar murid yang lemah... Ada yang tahun 5 dan 6 yang masih tak tahu membaca. Dalam kes ni memang mudah nak salahkan cikgu yang mengajar diperingkat awal namun menyalahkan orang lain bukan satu solusi.

Saya mengambil masa juga untuk menerima hakikat ini.... Ditambah bila ada guru yang sentiasa dapat perhatian kerana result peperiksaan anak murid mereka sangat cemerlang. Walhal si cikgu mengajar kelas pandai jadi bukan satu yang mustahil untuk melihat anak murid itu sentiasa score dalam subjek mereka.

Sehinggalah satu hari sahabat saya datang melawat ke rumah...saya meluahkan rasa sedih kerana cabaran saya ialah mengajar murid yang tidak tahu membaca... Namun sahabat saya Faiz mengeluarkan satu kata-kata semangat yang terus mengubah cara saya mengajar disekolah.

Kata beliau - Sesungguhnya Allah telah menghantar saya pada golongan yang memerlukan. Di situlah hakikatnya akan membentuk skil mengajar seorang guru. Guru yang sentiasa dapat pujian kerana anak murid mereka pandai belaka hakikatnya tanpa guru tersebut pun anak murid memang dah pandai.

Saya termangu seketika...di kala itu terus saya mengubah persepsi pada anak-anak murid saya di sekolah.

Saya cuba memahami mengapa mereka tak pandai membaca... Rata-rata kerana ibu bapa terlalu sibuk bekerja dan anak mereka tiada perhatian. Anak yang kurang mendapat perhatian biasanya akan menjadi seorang yang kurang semangat, sensitif dan adakala cuba memberi masalah kepada cikgu kerana perlukan perhatian.

Ya akhirnya saya akui jawatan seorang guru sekolah rendah sangat menyeronokkan tetapi kerana tanggungjawab yang digalas oleh guru hari ini adakala berat sampai anak sendiri terabai buatkan saya melepaskan dengan hati yang rela.

Apa yang saya nak share adalah...sesungguhnya apa jua yang kita perolehi hari ini baik untuk ujian atau cabaran adalah kerana kita layak dan mampu untuk menguruskannya.

Tak perlu sibuk salahkan situasi atau orang lain ... Kerana jawapan itu ada pada diri kita.


Balik kepada diri kita sama ada mahu melihat sesuatu itu dalam aspek positif atau sebaliknya!





 Salam sayang dari

 N2 @ Ibu Addinnasa

Ahad, 21 Jun 2015

Wellness carnival - Shaklee Miri







Sabtu, 20 Jun 2015

Kalsium penting untuk sistem pertahanan tubuh dan kulit yang cantik?

Ramai yang tahu kalsium sangat penting untuk tulang. Ia memang betul. Kita perlukan 80% kalsium untuk pembentukan tulang. Namun tahukan kita bahawa kalsium ini sangat penting dalam darah?


Saya sendiri dapat melihat pengambilan kalsium yang mencukupi dan konsisten oleh anak -anak saya, mereka mempunyai daya tahan yang lebih baik berbanding ketika mereka tidak amalkan kalsium.

Dalam Shaklee produk yang dikategorikan sebagai kalsium ialah Ostematrix. Ia direka khas dengan bentuk mudah telan. Ini dinyatakan pada botol Ostematrix Shaklee juga.

Anak anda mempunyai masalah ekzema yang serius? Selain Omega Guard , ibu dan ayah boleh mencuba Ostematrix Shaklee. Mengapa Ostematrix? Mengapa Kalsium?

Kalsium adalah mineral yang berperanan untuk keseimbangan tubuh dan kesihatan. Maka ia sangat penting dan tak boleh diambil remeh.

Kalsium dengan saraf?


Kalsium mempunyai peranan penting untuk proses pelepasan neuro transmitter . Transfer ion kalsium dari dalam dan luar sel saraf sangat dekat hubungannya dengan mengaktifkan dan mengistirahatkan signal otak.
Ketika tubuh kekurangan kalsium, pelepasan saraf akan memberi signal akan terganggu dan mekanisme pengaktifan atau pengistirahatan akan rosak. Akibatnya, tidur anak mudah terganggu, gelisah dan kepala mudah pening, susah tidur (insomnia), dan hiperaktif.
Pada orang setengah dewasa dan orang tua, gejala kekurangan kalsium adalah :
#          kedegilan
#          Mood yang berubah-ubah
#         Divers neurosmatic
#         Mudah lupa
#         Daya tahan makin rendah [ sistem imun terganggu]
#         Neurosmemic
#         pelupa dan nyanyuk
Semua gejala tersebut boleh berlaku disebabkan  penurunan fungsi sistem saraf .

Pengambilan supplement kalsium bukan hanya membantu proses pemulihan tetapi turut membantu meningkatkan kemampuan inteletual dan fungsi otak. 


Sistem imunisasi boleh terganggu tanpa kalsium.

Ketika tubuh kita diserang kuman, virus atau racun , sistem pertahanan akan bertindak sebagai pelindung dan berusaha menolak benda asing ini terus menyerang tubuh.

Dikatakan ion-ion kalsium akan bertindak memberikan tanda pada sistem pertahanan untuk bertindak melawan benda asing yang menyerang.  Kalsium sangat penting dalam mengaktifkan sistem imunisasi tubuh kita. Ramai orang yang kurang kalsium akan mengalami masalah sistem imunisasi yang rendah.

Ada kajian mendapati  beberapa masalah kesihatan yang timbul seperti masalah kulit berkuping, radang kulit dan jerawat merupakan gejala umum yang disebabkan kekurangan kalsium.

Ini saya tak nafikan...saya lihat pada anak-anak saya....bila mereka mengambil kalsium yang konsisten alhamdulillah ekzema mereka sangat terkawal berbanding jika mereka tak amal.

Supplement kalsium membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh dan membantu dalam memberi kesan penyembuhan serta melindungi kulit dan menjadikan kulit lebih sihat dan bersinar.


So kalau anda ada masalah nak amalkan pemakanan yang kaya dengan kalsium seperti susu , keju atau apa sahaja bahan tenusu boleh amalkan Ostematrix Shaklee.



Apa kata cuba amalkannya hari ini untuk kesihatan yang optimum!!!

Klik imej untuk buat pesanan dengan mudah!



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Jumaat, 19 Jun 2015

Bekerja dari rumah perlu ada cara?

Shaklee Miri

Saya boleh bayangkan kalau saya beri peluang pada Addin dan Nasa kami akan jadi macam dalam gambar... Nasa memang berbakat.

Addin pun sama cuma Addin akan bercakap bila perlu dan bila bila orang approach baru dia mula bersembang.

Nasa orang yang extrovert dan mudah untuk dapat kenalan baru.

Kalau dulu tanya cita-cita masing-masing nak jadi arkitek dan sorang pilot tapi kalau ditanya sekarang mereka nak jadi SID yang berjaya.

Memang seronok usahakan Shaklee dari rumah. Namun perlu diketahui bahawa ia bukan urusan jual beli sahaja. Untuk dapat bonus kereta dan percutian 5 star perlu belajar skill kerja dari rumah.

Kami juga masih belajar kerana bisnes ni membentuk jiwa lebih kuat untuk membantu lebih ramai orang sihat dan lebih ramai orang yang punya pendapatan tambahan yang diperlukan.

Program YES yang Shaklee tawarkan kini tidak terdapat di mana-mana syarikat  iaitu bonus TAMBAHAN SEHINGGA 50%!!!!

Cuba lihat testimoni ini dalam sebulan capai bonus yang besar kerana tambahan 50%!

Kalau orang kata ekonomi lembab....orang susah nak berbelanja sebab GST tapi jangan lupa ALLAH MAHA KAYA lagi MAHA PEMURAH. Dia memiliki segala PERBENDAHARAAN yang berada di langit dan bumi. Kalau usaha pasti ada hasil. InsyaALLAH.



Berminat nak sertai kami ?

Khamis, 18 Jun 2015

Master Celebration di Labuan 2015.


Jumpa di Labuan !

Rabu, 17 Jun 2015

Muka berminyak : Lelaki boleh pakai Nutriwhite make up remover?

Alhamdulillah salah satu product Nutriwhite yang saya dan suami suka pakai ialah pencuci muka termasuklah make up remover.

Bila dah selalu pakai saya sedar memang dah lama tak pakai masker untuk buang  white head...
even bila ada rasa jerawat nak keluar saya akan pakai make up remover dan cuci lama sikit selepas tu bilas dengan air suam.

Saya juga pesan suami untuk pakai setiap hari agar liang pori pada kulit muka makin mengecil dan kulit nampak lebih sihat. So ia menjawab persoalan ; Adakah lelaki boleh guna Nutriwhite Make Up Remover? Memang boleh terutama jika mereka yang mempunyai kulit yang berminyak.



Nak guna Shaklee make up remover sangat mudah...picit sedikit dan sapukan sama rata ke seluruh muka dan urut dalam beberapa minit. Selepas itu bilas dengan air suam. Kemudian barulah basuh dengan pencuci muka Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser untuk lebih bersih. [ Namun jika ada masalah jerawat tak perlu amalkan Nutriwhite Deep Foaming Cleanser dahulu memadai guna make up remover dahulu.

Saya memang amalkan beberapa kali sehari termasuklah selepas bangun tidur [ walaupun tidur tanpa make up] dan sebelum tidur untuk kesihatan kulit.

Solusi kulit berminyak?

Selain itu amalan memakai Enfuselle Balancing Moisturizer juga saya amalkan sebelum keluar rumah agar minyak pada kulit muka akan lebih terkawal jika terdedah pada suhu panas.

Pengambilan vitamin seperti GLA Complex, Vitamin C dan Vitamin E juga sangat bagus untuk memiliki kulit yang sihat dan bebas minyak.



Berminat nak dapatkan sebelum Raya? Boleh hubungi kami untuk dapatkannya hari ini!





Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com


 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛


 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Jom datang Wellness Carnival di Miri!!!

Jumaat, 12 Jun 2015

Testimoni Shaklee YES - Jana pendapatan hebat dengan YES Shaklee !

Berita mengejutkan bila kita dengar MAS akan buang 6000 pekerja...ditambah dengan ramai yang masih terkejut atas kenaikan harga barang setelah GST diwujudkan TETAPI tahukah kalian Shaklee menawarkan pendapatan hebat kepada mereka yang serius dalam bisnes ini?


Mereka yang baru menyertai Shaklee semenjak bulan 5 layak menerima 1 Vitalea secara PERCUMA apabila pendaftaran disertakan dengan pembelian produk yang mempunyai mata ganjaran.


Selain itu Shaklee menawarkan PENDAPATAN TAMBAHAN SEHINGGA 50% DAN MENARIKNYA PROGRAM BERLANGSUNG SELAMA 13 BULAN!!!




Shaklee adalah sebuah syarikat yang ramai sedia maklum adalah sebuah syarikat produk kesihatan yang memberi jaminan produknya 

MESRA ALAM,               BERKESAN          &                SELAMAT


Anda juga layak membeli produk promosi YES dengan harga yang lebih jimat!





Anda mencari peluang untuk menambahkan pendapatan? Kami boleh guide untuk anda juga berjaya seperti testimoni ini. Ia bukan omong kosong ! Shaklee akan bayar bonus kepada mereka yang benar2 mahu dan berusaha dapatkannya!


Tunggu apa lagi?

Hubungi kami untuk sertai YES Shaklee bersama kami. Kami sedia membantu untuk melihat lebih ramai yang sihat, senang dan berjaya bersama Shaklee.

No tel : 0128535689
Email : nnorita78@yahoo.com
No ID Sponsor jika berminat menjadi ahli : 395863 Join Us Now







Performance Drink + Kurma untuk lebih bertenaga di bulan Puasa!

Lagi beberapa hari kita nak sambut puasa. Sudahkah ada Performance Drink Shaklee untuk kalian sekeluarga?
Alhamdulillah kami sediakan beberapa canister untuk seisi keluarga bersahur, berbuka dan moreh supaya anak2 terutamanya tidak mudah keletihan bila berpuasa ditambah kalau cuaca panas.

Apa sebenarnya Performance Drink? Ia adalah minuman isotonik tanpa karbonat yang membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah. Sesuai diambil oleh seisi keluarga.

Boleh diambil untuk kekalkan hidrasi tubuh apabila demam, cuaca panas, cirit birit serta sesuai untuk ahli sukan.

Boleh bancuhkan bersama ESP + Meal Shake dan Kurma diblendkan untuk lebih kenyang dan bertenaga!

Berminat nak dapatkannya? Boleh hubungi kami untuk dapatkannya hari ini!

Please call 0128535689 to get your Performance Drink Today!

Membuat Pesanan Vitamin Secara Online



Berminat untuk membuat vitamin secara online? Kalian boleh buat order secara mudah dengan menekan button order di bawah :


Jika perlukan konsultasi boleh hubungi kami di talian yang tertera dibawah :



 COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari

 N2 @ Ibu Addinnasa

Isnin, 1 Jun 2015

Manusia luarbiasa : Kita mampu mengubahnya!

Debaran dah mula terasa....bercakap dihadapan beribu orang pada hujung minggu ini.....


National Conference 2015....

National Convention 2015

Semoga dipermudahkan ALLAH.

Mohon doa para guru kami agar dapat menjalankan amanah yang diberi dengan baik.


Mungkin kita dilahirkan sebagai orang biasa , namun kita boleh MENGUBAHNYA! Jom bersama menjadi orang yang luarbiasa!


Berminat nak dapatkan tiket untuk sertai kami? Hanya RM30 seorang untuk event 2 hari


Boleh call kami untuk dapatkan tiket anda!



 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa