Sabtu, 26 April 2014

Nak berjaya dalam Shaklee.....

Semua orang dilahirkan sebagai pemenang. Memang biasa dengar ayat ini dalam mana-mana kursus motivasi. Namun uniknya ramai pun yang tak faham kat mana datangnya pemenang.


Setiap kita dilahirkan dengan keunikan tersendiri. Saya yakin semua nak berjaya. Pastinya kami dalam Shaklee ingin berjaya dalam bisnes Shaklee ini. Ia bukan satu yang mustahil kerana kami tak pernah diberi atau memberi janji kepada sesiapa dalam organisasi Shaklee kami kerana untuk berjaya dalam Shaklee semuanya datang dalam diri sendiri.

Walaupun begitu ada juga yang berkata...bagaimana saya nak berjaya dalam Shaklee sedangkan ramai dah jadi ahli Shaklee? Ini memang biasa. Kadangkala kita terlupa ....

Shaklee Miri

Anak pokok juga perlu bersaing dengan rumput dan lalang untuk hidup.

Jadi persaingan itu satu perkara yang sangat membantu untuk kita terus maju. Namun hanya segelintir yang merasakan persaingan itu yang buatkan mereka tak boleh berjaya.

Bila kita fokus dengan masalah memang tak dapat buat apa pun. Tak de penyelesaian pun sebab dok sibuk nak tuding jari kat orang lain.

Adakala kita lupa yang beri rezeki tu......


Ujian atau apa juga cabaran itu untuk kita sedar dari lena....

Adakala bila sibuk dengan urusan dunia...ALLAH bukan lagi yang utama.

Kita berniaga, sibuk cari pelanggan, buat iklan bagai dan promosi hebat....ALLAH kita jadikan sampingan.

Mana nak datang pelanggan kalau bukan gerak ALLAH? Mana nak datang untung kalau bukan dengan rahmat ALLAH? Mana nak datang ilmu kalau bukan izin ALLAH?


Semuanya izin ALLAH namun kita tak sedar. Masa susah, diuji di awal usaha....kita sering diingatkan tentang ALLAH. Tapi bila dah mula berjaya dan kita sangkut kita terlupa pula puncanya diri kita dengan ALLAH tidak menjadi keutamaan.

Jujurnya nak berjaya dalam Shaklee atau apa jua bidang yang kita usahakan....jadikan ALLAH yang utama. Pastikan ALLAH dalam kehidupan supaya apa yang yang kita usahakan membuahkan kejayaan.

Meluah perasaan pada suami, sahabat dan mentor leganya hanya seketika Tapi percayalah luah pada ALLAH.

Semuanya balik pada kita.

Namun ingat, jangan pula sampai lupa usaha dan bergantung pada doa semata-mata. Kita tetap kena usaha namun rezeki itu datang dari ALLAH.

Saya yakin ramai yang boleh berjaya dalam Shaklee atau apa jua bisnes anda usahakan. Paling pasti usaha, doa dan tawakal dijadikan pegangan dalam kehidupan.



Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri. Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
 Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Rabu, 23 April 2014

Stress boleh datangkan banyak penyakit?

Alhamdulillah baru selesai kelas bersama anak-anak Shaklee di Miri. Terima kasih buat semua yang hadir. 


Malam ni sebelum nak lelapkan mata saya nak share kan betapa pentingnya menjaga mood yang baik dan pentingnya bebas dari stress.

Stress atau dalam bahasa Melayu dipanggil tekanan. Setiap orang mempunyai tekanan dari sudut pandang yang berbeza. Ibu yang bekerja dan pulang ke rumah dengan kerja dirumah pula pasti stress jika kepenatan. Suami yang bekerja dengan penuh proposal nak kena siap dan adakala tertekan dengan tugasan opis yang tak pernah sudah memang boleh dapat tekanan.

Tekanan ini secara perlahan-lahan menyebabkan kita merasa letih. Ia boleh merosakkan mood dan tanda awal stress ialah sakit kepala, sinus, dan batuk yang tak baik-baik.

Saya perasan mereka yang pernah saya konsult terutama pesakit kanser berpunca daripada stress akibat kerja. Mungkin secara kebetulan. Walaupun ada beberapa sebab terjadinya kanser namun salah satunya ialah disebabkan stress.

Bila stress imun kita akan mula menurun. Jika ianya berlaku secara berlarutan ia boleh mengundang kepada banyak penyakit termasuklah kanser. Maka oleh itu betapa pentingnya kita menjaga emosi, mood dan pemakanan harian kita.

Memang kita biasa dengan vitamin C namun berapa ramai yang menjadikan ianya sebagai amalan seharian? Mungkin ada yang bagi tahu mereka makan buah setiap hari tapi adakah ia mencukupi?

Semuanya balik kepada diri. Namun pemergian isteri salah seorang sahabat suami saya memang menginsafkan apabila allahyarhamah masih muda dan meninggal kerana penyakit kanser. Semuanya memang aturan ALLAH namun kita perlu usaha untuk menjaga dan memelihara kesihatan yang ALLAH beri sepanjang kita sihat.


Banyakkan selawat ke atas nabi juga membantu atasi stress tau. Jadikan ia amalan. Nescaya memang nampak jalan dalam apa jua cabaran. Moga kita semua sihat fizikal dan rohani.


 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛


 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Ahad, 20 April 2014

Terima kasih kepada pemilik tulang rusukku.

Dalam sesi Mascel Master Azrin, di share kan tips bagaimana nak suami sokong isteri buat bisnes dari rumah. Paling best ada sesi deklarasi " terima kasih" kepada encik suami sebagai tulang belakang pada kejayaan isteri.

Saya juga mengambil peluang menyatakan terima kasih kepada pemilik tulang rusuk saya iaitu Abah Addinnasa.

Beliau adalah upline saya dulu. Beliaulah memperkenalkan Shaklee dalam hidup saya. Saya memang rasa sangat bersyukur sebab ditemukan produk ini. Ia banyak mengubah taraf kesihatan saya dan taraf ekonomi saya masa awal penglibatan saya dalam Shaklee sehingga hari ini.






Masa awal dulu...upline saya Sr Supervisor dan saya baru menjadi Supervisor.



Saya juga nak share kan bila kami disatukan kami telah merge acc Shaklee kami. Maka upline kami ialah mak dan ayah mertua saya sendiri iaitu mak dan ayah suami saya.


Inilah wajah upline kami.... Maaf ya upline kami bukan orang lain tapi Master Hj Hussain dan Hjh Salwa. ( Ada makcik jual nasi lemak claim saya ni downline dia... maaf ya, mak mertua saya tak jual nasi lemak, beliau buat Shaklee macam saya dan suami.)

So inilah dipanggil bisnes family. Shaklee adalah topik wajib dibincangkan hari-Hari kerana kami enjoy dengan bisnes ini. Berminat sertai kami sila call atau email seperti dibawah.


Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689


 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Jumaat, 18 April 2014

Dapatkan barakah Jumaat.

Esok belum pasti namun hari ini kita boleh usahakan yang terbaik dan semoga diizinkan untuk bertemu Jumaat seterusnya.


Alhamdulillah hari ni hari Jumaat....penghulu kepada segala hari.

Semoga hari ini kita dapat usahakan

Selawat ke atas nabi yang lebih banyak dari hari biasa.
 إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya bersalawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) ke atas Nabi (Muhammad S.A.W). Wahai orang-orang yang beriman bersalawatlah kamu ke atasnya serta ucapkanlah salam dengan penghormatan. [Al-Ahzab: 56]

Mengaji surah lebih banyak dari hari biasa.

Bersedekah lebih banyak dari hari biasa.

Berdoa lebih banyak dari hari biasa.


Ingat ! ALLAH sentiasa ada bersama hambaNya yang sabar.

“Tidaklah Aku jadikan jin dan manusia, kecuali agar mereka beribadah kepada Ku” (Az-zariyat:56)


Nak hati tenang, solat. Nak jiwa tenang, mengaji. Nak selamat dunia akhirat, peganglah pada Al Quran dan Sunnah.


 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Khamis, 17 April 2014

Ingat ! Allah sentiasa ada.

Tiada langit yang sentiasa cerah ...itulah hakikatnya kehidupan. Jika hari ini kita dibawah, esok lusa kita di atas. Hidup ibarat roda. Sebab itu jangan sesekali sombong dan angkuh. Kerana apa yang ada hanya pinjaman semata-mata.

Allah sebaik2 penolong
Ihsan Google

Ujian yang ALLAH beri pada kita adalah untuk mendekatkan kita kepadaNya. Hakikatnya manusia itu makhluk yang mudah lupa.

Teguran ALLAH melalui ujian itu adalah sebagai satu tanda ALLAH sayangkan kita.

Untuk peniaga, jika rezeki berat amalkan amalan menjemput rezeki...solat Dhuha dan surah Al Waqiah jadikan amalan.

Untuk mereka yang sering runsing, amalkan mengaji setiap hari di awal pagi dan malam.

Sesungguhnya ALLAH bersama orang-orang yang sabar.

Sering yakinkan diri...Allah ada. Jangan lupa. Apapun yang kita usahakan ALLAH melihat. Allah tahu niat kita.

Adakala apa yang kita hajatkan tak kesampaian kerana ALLAH nak beri yang lebih baik dari kita minta.

Adakala apa yang kita harapkan ALLAH beri lambat supaya kita tidak sombong dan bongkak kerana mudah dapat.

Adakala ALLAH beri kita apa yang kita hajatkan bermakna kita kuat untuk menerimanya.

Adakala ALLAH beri ujian kerana tahu kita mampu melaluinya.

Hakikatnya ALLAH suka kita berdoa. Allah suka kita memuji Dia.

Hanya kita yang sering lupa.

Ingat ! Allah sentiasa ada. Apa pun yang kita usahakan insyaALLAH akan dapat...cepat atau lambat jangan pertikai. Pertikaikan diri sendiri atas usaha yang kita curahkan.

Adakala apa yang kita lihat dari mata kasar itu bukanlah seindah yang disangka. Dunia ini hanya sementara...akhirat yang kekal abadi.

Teruskan perjuangan kita. Bangkitlah dari lena yang panjang.......



  Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Selasa, 15 April 2014

Mencari surirumah yang ingin ubah kehidupan?

Tugas sebagai surirumah memang sebenarnya lebih berat dari kerja kat pejabat. Kerja rumah yang tak pernah selesai. Terutama jika ada anak-anak kecil ....untuk dapat rumah yang kemas pada saya hanyalah rumah yang dipanggil showroom atau mereka yang belum ada cahayamata atau mereka yang anak-anak dah besar.


Cari duit dari rumah

Masih saya ingat masa kecil dulu...kami 7 adik beradik berbahagi tugas bantu mak kemas rumah. Memang tak de pembantu yang bertahan dengan kami maklumkan beradik ramai, cabarannya juga banyak.

Mak memang seorang surirumah sepenuh masa sejak adik kelima saya dilahirkan. Adakala mak menolong abah berniaga ayam di kedai. Itu pun jika permintaan ayam banyak dan arwah abah tak cukup pekerja kami adik beradik akan teman mak sekali ke kedai.

Bukan mudah hidup pada satu pendapatan dengan harga barang yang sentiasa naik. Ditambah zaman kini yang mana kita perlu duit untuk pembelajaran anak-anak disamping menampung keperluan hidup yang lain.

Namun sayang pada saya seorang isteri yang duduk di rumah tanpa membuat apa-apa bisnes dari rumah tetapi sibuk membaca status atau mengupdate status fb semata-mata. Walhal jika benar punya masa terluang bagus usahakan sesuatu untuk masa depan sendiri.

Memang benar kata seorang kawan saya ... " Sebenarnya suami saya mampu tanggung kami 5 beranak" namun adakah kita tahu sampai bila?

So tak salah pun usaha sambilan mendapatkan pendapatan sampingan kan? Kawan saya dulu suaminya bekerja di Shell sebagai engineer pun usaha buat nasi lemak hantar ke kedai atas alasan dia tak boleh bergantung harap pada suaminya sahaja. Kagum saya dengan beliau.

Ya memang sebagai isteri kita perlu minta izin dengan suami nak keluar bekerja...namun saya yakin ramai para suami suka isteri mereka bekerja dari rumah sambil boleh menjaga anak-anak dan keperluan yang lain.

Alhamdulillah zaman dah makin canggih , meeting online sekarang pun dibuat dengan menggunakan hp sambil berbaring atas katil pun ada. Sangat menijimatkan masa. Cuma sekali sekala perjumpaan diadakan untuk merapatkan ukhwah sesama kita.

Atas jemputan Master yang mengelolakan seminar di Penang dan JB nanti, kalau tiada aral insyaALLAH kami akan datang untuk bantu mereka mengembangkan sayap dan empayar mereka di sana. Saya harap dapat bertemu lebih ramai surirumah yang berjaya menjana income hebat walau dari rumah sahaja.

Tak salah kalau belajar tinggi jadi surirumah namun lebih hebat jika dapat jadi surirumah yang ada pendapatan bisnes !

Jom sertai kami dan masih belum terlambat untuk mengubah nasib diri dan keluarga jika ada kemahuan!

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Isnin, 14 April 2014

Bukan hanya untuk orang veteran sahaja!

 Apabila melibatkan sendi, pastinya kekurangan cecair sendi boleh menyebabkan kita merasa sakit yang ketara apabila tulang sendi berlaga antara satu sama lain. Kalau ia dah makin berkurang, dan sakit mula menyerang tak mustahil ia tanda cecair di sendi dah semakin haus.

Hakikatnya masalah cecair sendi yang makin berkurang itu bukan hanya berlaku dikalangan orang tua semata-mata. Ia boleh terjadi pada golongan muda juga dan saya tidak terkecuali.

Bayangkan mereka yang seharian depan komputer menaip.... dan saya sendiri pernah melalui bila saya dapati pergelangan tangan saya mudah rasa seperti sakit atau seperti rasa sengal [ kebas]. Apabila ia berlaku biasanya saya terus amalkan Omega 3 biji pagi dan 3 biji malam. Namun saya cuba menggantikannya kini dengan 2 biji AJHT [ Advanced Joint Health Shaklee.] Alhamdulillah ia nampak kesan positif ! 

Tulang pergelangan tangan bermasalah


Alhamdulillah ada rasa perbezaan yang ketara. Waktu ni teringat la kat pesan cikgu Hamidah dulu jangan selalu bunyikan sendi2 jari...betul kata cikgu :)
Begitu juga dengan adik saya yang mengalami sakit belakang yang teruk dengan sangat lama. Tapi alhamdulillah selepas amalkan AJHT [ Advanced Joint Health Shaklee.] selama beberapa hari kesakitan yang dialaminya hilang.

Ramai orang kaitkan vitamin AJHT [ Advanced Joint Health Shaklee ] dengan sakit lutut sahaja sebab ia penyakit yang biasa dilalui oleh orang veteran namun hakikatnya sendi kita ada banyak. Bukan hanya di lutut semata-mata. Maka oleh itu orang muda tidak terkecuali untuk mempunyai masalah kekurangan cecair sendi.

Kawan saya yang bekerja sebagai tukang jahit dan masih muda juga mengalami masalah kekurangan cecair sendi mungkin sebab fokus dengan kerjanya sebagai penjahit. Alhamdulillah pengambilan AJHT [ Advanced Joint Health Shaklee.] sangat membantu mengatasi masalah yang beliau hadapi.

Maka jika anda belum veteran dan sering mengalami sakit sendi, saya sarankan anda mencuba AJHT [ Advanced Joint Health Shaklee.] dan saya yakin anda pasti berpuashati.

Jika berminat nak dapatkan produk ini, boleh hubungi kami di talian di bawah.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri.
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Ahad, 13 April 2014

Pengedar Sah Shaklee Sibu Anda.

Memang mereka dah lama tanya bila nak datang Sibu...namun aturan ALLAH pastinya terbaik. Alhamdulillah akhirnya kami sampai jua ke Sibu pada 11 April baru-baru ini.


Atas jemputan beberapa pengedar dan leader syukur semuanya berjalan lancar di Hotel Paramount Sibu Sarawak.

Kelas selama 3 jam dapat berlangsung dengan baik...dan kami doakan mudah-mudahan ilmu yang disampaikan itu terus berkembang dan disalurkan kepada susur galur organisasi anda semua.

Wajah riang leader2 hebat Shaklee Sibu.

Pengedar Sah Shaklee Sibu

Semoga kalian terus cemerlang dan gemilang ! Ada rezeki kita jumpa lagi!


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 COD Shaklee Miri. 
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Sabtu, 12 April 2014

Kurang cecair di sendi - mencari alternatif selain injection.


Kadang-kadang kita takkan sangka pun rezeki yang datang dalam hidup kita. Masih teringat semalam...semasa sampai sahaja di kedai makan pagi itu, anak owner datang menerpa terus ke meja kami ingatkan nak amik order tapi rupanya... " Bang, ada business kad tak? Pakcik tu (sambil tunjuk ke arah seseorang) nak cari vitamin Shaklee untuk join. Dia selalu sakit lutut." Selepas memberi kad, prospek tadi terus datang menegur kami. 


Memandangkan kami baru sampai nak makan...jadi kenalan baru tadi terus buat appointment untuk pesanan vitamin  beliau.

Sebelum itu sempat jugalah encik ini menceritakan sedikit tentang masalah kesihatan beliau. Beliau mempunyai masalah sakit lutut. Sudah beberapa kali mengambil injection untuk mengatasi masalah kecairan lutut yang berkurang itu tapi beliau cuba mencari supplement yang lebih berbaloi dengan harga yang dibayar.
AJHT Shaklee

Masih teringat dengan Kak Mis isteri kepada rakan sekerja suami saya masa di offshore dulu. Beliau juga mengalami masalah sakit di pergelangan tangan dan doktor diagnos bahawa beliau kekurangan cecair di pergelangan tangan maka kerana itu menyebabkan beliau menanggung kesakitan yang amat sangat dibahagian tersebut. Doktor menyarankan mengambil injection yang kosnya antara RM180-RM200 sekali inject. Oleh kerana takut injection beliau memilih untuk mengambil makanan tambahan Shaklee iaitu Advanced Joint Health Tablet atau nama glemernya ialah AJHT Shaklee dan Ostematrix selain Omega.

Alhamdulillah sehingga kini kak Mis masih mengamalkan pengambilan AJHT Shaklee dan beliau sangat berpuashati.
Atasi sakit sendi



Namun sayugia dimaklumkan pengambilan vitamin ini memerlukan pengambilan air yang mencukupi. Biasa saya sarankan pengambilan bersama Performance drink jika khuatir pengambilan air masak yang kurang.

Bagi anda yang mempunyai masalah kekurangan cecair bahagian sendi boleh cuba amalkan AJHT, Ostematrix dan Omega dan ramai yang sangat berpuashati dengannya.

Saya memegang prinsip duit boleh dicari namun kesihatan tiada galang ganti. Berminat untuk dapatkannya boleh hubungi kami seperti di bawah.

Jemput baca : Testimoni AJHT Shaklee [ Advanced Joint Health Tablet]

Main Futsal selepas amalkan AJHT Shaklee.

Sakit Pinggang berkurang selepas amik AJHT Shaklee.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Selasa, 8 April 2014

Tua di usia yang muda ?

Biasa nampak tak buah mangga di pokok kulitnya dah kuning tapi isinya masih muda?


Rumah saya dulu ada sebuah pokok mangga yang nak kata besar sangat tidak la...tapi ia sederhana besar. Memang lebat buahnya setiap kali musim buah dah sampai.

Bila dah besar kalau nak buat jeruk kami akan petik waktu ia muda. Buah ni ada  banyak kategori pada saya...ada yang memang muda... nampak muda tapi isinya tua dan ada juga yang nampak tua tapi isinya muda.

So bila nak petik mak akan bagi tahu...kadang-kadang buah warna kuning itu sebab terlalu terdedah dengan matahari. So kulitnya kuning tetapi ia bukan tanda ia sudah masak cuma kulit luarnya aje kuning.

Bila saya ingat tentang kisah buah mangga ini saya akan teringat tentang kulit kita terutama wanita.

Oleh kerana kita ini punya hormon dan terutama bila sedang menstrual hormon tidak begitu seimbang maka ini akan membuatkan kulit kita memberi impak pada wajah kita.

Set Kulit Shaklee

Kulit yang terlalu kering akan menyebabkan seorang wanita itu kelihatan tua dari usia sebenar. Kulit yang terlalu berminyak juga akan membuatkan wajah nampak tidak sihat kerana mudah kelihatan berkilat.

Pemakaian alat solek dan set pencuci muka yang bersesuaian dengan jenis kulit kita sangat penting.

Namun untuk dapatkan kulit yang sihat, saya sering syorkan pengambilan set kecantikan kulit iaitu Carotomax [ sebagai keperluan vitamin A] , Vitamin C dan Vitamin  E. Namun jika anda mengalami masalah pre menstrual yang teruk saya sarankan anda menambah GLA untuk membantu mencegah kesakitan yang teruk menjelang menstrual.

ACE adalah antioksidan yang sangat terkenal dari dulu lagi. Biasanya kita hanya disarankan dengan Vitamin C sahaja memandangkan ia mudah di dapati dalam diet harian seperti buah-buahan dan sayuran. Namun berapa ramai yang mewajibkan diri mengamalkan makan buat 1-3 potongan setiap hari?

Namun bagi mereka yang benar-benarkan menekankan kecantikan dan keanjalan, 3 vitamin ini menjadi amalan yang berterusan.

Telah menjadi satu pengetahuan umum bahawa Vitamin E adalah vitamin awet muda. Ia berfungsi melambatkan proses penuaan.

Oleh itu pengambilan 3 vitamin ini sangat bagus diamalkan bagi setiap lelaki dan wanita yang ingin mempunyai kulit yang sihat dan cantik.

Vitamin A [ beta carotene] bukan hanya baik untuk mata tetapi hati dan kulit. Ia juga membantu mengurangkan masalah jeragat. Manakala Vitamin E selain untuk kulit ia bagus untuk jantung dan membantu menurunkan trigliceride sejenis lemak jahat dalam tubuh badan kita.

Selain itu pengambilan ESP juga membantu mendapatkan sel kulit yang sihat dan berseri. Kulit atau sel mati yang berwarna hitam yang melekat di wajah adalah disebabkan ia tidak diganti dengan sel baru. Maka disyorkan pengambilan ESP untuk mendapatkan sel baru yang sihat demi menggantikan sel mati tadi.

Jika berminat untuk mendapatkan set ini boleh menghubungi kami di talian di bawah.





* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Miri.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Sabtu, 5 April 2014

Rugi siapa tak dapatkannya!

Rugi siapa yang tak mencubanya !
Rugi siapa yang tak amalkannnya !
Rugi siapa yang tak join ahli !
Rugi siapa yang tak amik peluang ini!


Kalau dah banyak rugi siapa yang untung?

Mereka yang untung ialah mereka yang dah mengenali produk ini ! Mereka yang dah amalkan. Mereka yang ahli dan mereka yang dah rebut peluang keemasan ini.


Tahu tak produk apa? Shaklee Ostematrix!

Ostematrix Shaklee

Ia bukan pil supplement kalsium magnesium biasa. Ia pil kalsium magnesium yang lengkap dengan vitamin D !

Bagi saya mereka yang tak mencubanya adalah paling rugi. Shaklee Ostematrix adalah pil yang dibentuk untuk mudah telan. Ia tak buatkan kita sembelit sebaliknya dapat membantu sistem pembuangan dengan lebih lancar tau! Kalau orang kata saya menulis sebab saya menjual....maaf kami dah amalkan almost 6-7 tahun [ sejak awal ia diperkenalkan] dan memang ia sangat membantu mengatasi masalah sembelit.

Kalau anda beli tapi tak amal...serius rugi. Manakan tidak...ia bukan fokus untuk tulang sahaja la...tapi ia bantu perjalanan saraf dengan lancar.


Mengapa saya kata rugi kalau anda tak join ahli...kerana harga yang anda bayar tu bagus terus join ahli aje. Harga RM366 untuk promo Shaklee Ostematrix untuk bukan ahli. So kalau ahli pasti lebih murah.


Anda akan bertambah rugi kalau membiarkan bulan ini berlalu seperti bulan-bulan sebelum ini....

Sedangkan kita ada pilihan nak jadikan bulan ini lebih hebat dari bulan2 sebelum itu atau membiarkan semuanya sama....

Bayangkan jika menjadi ahli dengan membeli set promo ini membantu anda punya stok makan yang free ...dah nama pakej ini beli 6 percuma 1. 1 yang free tu untuk sendiri makan atau buat top up modal bisnes kita.

Kita ada peluang tau untuk ubah nasib....walaupun hakikatnya peluang itu bukanlah dapat selalu tapi ia bermakna kalau kita grab pada masa yang betul!

Jom dapatkan ianya hari ini!

Sila klik sini untuk entry Shaklee Ostematrix.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Miri. 

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Rabu, 2 April 2014

Shaklee Indonesia : Tiada yang mustahil bagi seorang surirumah.

Pontianak adalah bandar kepada Kalimantan Barat, Indonesia. Ia terletak lebih kurang 210 km dari bandar Kuching Sarawak. 

Alhamdulillah sudah dua kali kami berpeluang bertemu dengan ahli Shaklee kami di sana iaitu Pontianak Kalimantan Indonesia. Satu pengalaman yang hebat apabila dapat melawat tempat orang dan yang paling best ialah bahasa mereka tidak jauh beza dengan Melayu Sarawak.

Mereka juga membahasakan mereka kamek manakala kitak bermaksud awak. Bila bertutur mereka tidak terlalu baku seperti Indonesia Jakarta khususnya.

Syukur kerana diizinkan ALLAH majlis berjalan lancar seperti yang dirancang. Satu permulaan yang baik khususnya untuk kaum ibu dan bapak di sana.
Indonesia Shaklee



Kami doakan kumpulan kami di sana akan berkembang pesat sebagaimana di Malaysia menjelang hujung tahun 2014. InsyaALLAH.

Bagi ibu-ibu atau bapak-bapak yang berada di Indonesia dan berminat untuk menjadi bisnes partner Shaklee kami, jangan malu-malu maklumkan sama kami. InsyaALLAH kami akan bantu sedaya yang mungkin.

Indonesia Sehat, Indonesia Hebat !

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
COD Shaklee Miri.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛


 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Selasa, 1 April 2014

Sihat tanpa kolestrol : Goreng tanpa minyak.

Selama 5 hari saya disana, tak heran pun nak ke booth mereka. Tapi sebab hari terakhir di sana abah lambat sangat kerana nak uruskan taxi balik hotel...so saya pun singgahlah ke booth ni. Dia jual airfryer. Menggoreng tanpa minyak.

Saya belajar dengan GM Shaklee Malaysia....kalau travel luar negara beli barang yang Malaysia tak de jual. So sebelum nak beli nasib abah AddinNasa sentiasa ber internet dan memandangkan Malaysia pun ada jual jadi kami tak beli la masa kat booth tu.

Nama dia airfyer !


Banyaklah kebaikan yang si penjual ni share kan. Dan saya memang tertarik dengan kebaikan yang dia share kan.

Tapi sebab banyak beli buku kat toko buku di sana so saya tak decide la nak beli kat sana. Lagipun ia besar [ bulky] jadi memang malas nak berangkut-angkut.

So balik aje Malaysia terus ajak abah AddinNasa pergi cari dan beli. Kalau harga di Indon lebih kurang Rp3.5 juta...syukur lah kat Malaysia murah sikit.

Senang nak goreng ikan sambil kita buat kerja lain. Memang takde la minyak yang melekit pada lantai dapur seperti kebiasaan bila banyak menggoreng.

Opsss saya TAK JUAL benda ni ya. So jangan pm atau whatsapp atau sms nak tanya harga termasuk pos macam entry saya pasal mesin jahit travelling hari tu.

Ia guna letrik, just set kan masa memasak. Tak payah nak terbalik-balikkan. Memang mudah alhamdulillah.

So lepas saya dah defrost apa-apa yang nak digoreng...masukkan dalam periuk....set kan suhu panas dan masa kemudian tinggal sahaja macam masak nasi. Sambil2 boleh buat kerja lain.

Alhamdulillah anak nak makan ayam goreng atau ikan goreng pun senang tak perlu masa kita menangok depan dapur.

Masak tanpa minyak.


Kekawan yang tanya mengapa tetiba rajin masak tu...inilah antara jawapannya. Nasib baiklah tak collect semua periuk Tefal Parkson...comfirm simpan dalam almari jek :)


Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Selawat ke atas Nabi untuk jiwa lebih tenang.

[ 30 KEAJAIBAN SELAWAT ]

1) Sabda Rasullah SAW : Barangsiapa yang berselawat keatasku sekali, nescaya Allah akan turunkan rahmat keatasnya 10 kali ganda - (HR Muslim.)

2) Allah akan hapuskan dosa2 kecil dengan kita mengamalkan berselawat sebanyak 11 kali setiap kali selesai menunaikan solat fardu. 

3) Jodoh ditentukan oleh Allah. Amalkan selawat 100 kali sehari, insya Allah akan dipermudahkan bertemu jodoh sama ada lelaki @ wanita. 

4) Setiap penyakit ada penawarnya. Bacalah selawat 7 kali pada air dan minum. Insya Allah, perut yang sakit atau memulas akan sembuh. 

5) Sesiapa yang amal membaca selawat 3 kali setiap selepas solat 5 waktu akan dihilangkan kebuntuan fikiran dalam menghadapi apa jua masalah. 

6) Amalkan membaca selawat sebanyak 1000 kali sehari, insya Allah akan dikurniakan kebijaksanaan pemikiran. Di samping itu berusahalah untuk menerokai pelbagai ilmu. 

7) Sesiapa yang mengamalkan berselawat 11 kali setiap hari, dengan izin Allah dirinya akan lebih dihormati dan dihargai oleh orang lain. 

Menurut Sayyid Ahmad Dahlan, sesiapa yang berselawat walau sekali pada malam Jumaat, saat mautnya kelak akan dipermudahkan Allah seperti yang dihadapi oleh para nabi. 

9) Sesiapa yang berselawat 41 kali sehari, Insya Allah akan dihindarkan daripada sifat tercela seperti hasad dengki, dan sebagainya dalm dirinya. 

10) Sesiapa yang amalkan berselawat 1000 kali pada malam Jumaat, Insya Allah akan beroleh kebahagiaan samada di dunia mahupun di akhirat. 

11) Amalkan selawat 11 kali tiap kali selesai solat fardu kerana Allah akan mengindahkan akhlaknya menjadi lebih disenangi di kalangan orang lain. 

12) Berselawat 33 kali sehari dapat menjernihkan hati, mudah memahami akan sesuatu ilmu yang diajarkan, di samping beroleh ketenangan fikiran. 

13) Sesiapa yang berselawat tak kiralah banyak mana hitungannya setiap hari akan dapat keberkatan dalam apa jua dengan syarat ia berusaha mencari keredhaanNya. 

14) Amalan berselawat sebanyak yang mungkin setiap hari menjamin keselamatan hidup dan pertolongan Allah, lebih-lebih lagi pada saat kita menghadapi kesukaran hidup. 

15) Menurut Syibab Ahmad, sesiapa berselawat 3 kali setiap selesai solat Subuh, Maghrib & Isyak, Allah akan menghindarkannya daripada sebarang bencana. 

16) Sesiapa yang amalkan berselawat sebanyak 1000 kali setiap hari, Allah akan memeliharanya daripada sebarang ancaman musuh serta bahaya fitnah. 

17) Amalan berselawat secara teratur setiap hari mampu membersihkan kekeruhan jiwa, dipermudahkan Allah akan segala urusan dan mendapat keampunan daripadaNya. 

18) Menurut As-Shawi, sesiapa yang membaca selawat secara rutin, akan terpelihara hatinya daripada gangguan serta tipu daya syaitan yang melalaikan. 

19) Membaca selawat 10 kali pada setiap waktu pagi dan petang akan memperolehi keredhaan serta dijauhkan diri daripada mendapat kemurkaan Allah. 

20) Sesiapa yang membaca selawat sebanyak 7 kali selama 7 Jumaat berturut2, ia bakal mendapat syafaat (pertolongan) daripada baginda SAW. 

21) Menurut Al-Hafiz Dimyati, sesiapa yang berhajat menemui Nabi SAW dalam mimpinya maka amalkan membaca selawat sebanyak 70 kali sehari. 

22) Ada riwayat yang menyatakan bahawa amalan berselawat 80 kali tiap selepas solat Asar pada hari Jumaat, InsyaAllah akan dihapuskan dosa2 kecil seseorang. 

23) Sesiapa yang sering mengamalkan berselawat pada setiap hari, Allah akan bukakan pintu rahmat dan rezeki yang tidak disangka-sangka baginya. 

24) Jiwa yang resah gelisah dapat ditenangkan dengan zikir, termasuklah berselawat sekerap yang mungkin kerana Allah itu Maha Luas rahmatnya. 

25) Ulamak berpendapat, sesiapa yang mengamalkan selawat saban hari tak kira berapa hitungannya, insya Allah dihindarkan daripada taun dan wabak penyakit berbahaya yang lain. 

26) Membaca selawat 1000 kali selepas solat hajat 2 rakaat mampu menghilangkan keresahan, rasa dukacita serta dikabulkan Allah akan hajatnya. 

27) Menurut para ulama, sesiapa yang inginkan saat kematiannya dalam kesudahan yang baik, maka berselawatlah sebanyak 10 kali setiap selesai solat Maghrib. 

28) Para Ulamak berpendapat, Allah akan sempurnakan hajat yang baik dengan sentiasa berselawat 40 hingga 100 kali setiap hari, diikuti dengan usaha yang berterusan. 

29) Sabda Nabi SAW: Barangsiapa yang berselawat kepadaku sebanyak 100 kali pada hari Jumaat, maka ia akan datang pada hari kiamat dengan keadaan bercahaya - HR Abu Naim. 

30) Sabda Nabii SAW: Barangsiapa berselawat kepadaku 10 kali pada waktu pagi dan 10 kali pada waktu petang tiap hari, ia akan beroleh syaafaatku pada hari kiamat - HR Thabrani



Credit :www.facebook.com/DrAsmadi