Catatan

Tunjukkan catatan dari April, 2014

Nak berjaya dalam Shaklee.....

Imej
Semua orang dilahirkan sebagai pemenang. Memang biasa dengar ayat ini dalam mana-mana kursus motivasi. Namun uniknya ramai pun yang tak faham kat mana datangnya pemenang.
Setiap kita dilahirkan dengan keunikan tersendiri. Saya yakin semua nak berjaya. Pastinya kami dalam Shaklee ingin berjaya dalam bisnes Shaklee ini. Ia bukan satu yang mustahil kerana kami tak pernah diberi atau memberi janji kepada sesiapa dalam organisasi Shaklee kami kerana untuk berjaya dalam Shaklee semuanya datang dalam diri sendiri.

Walaupun begitu ada juga yang berkata...bagaimana saya nak berjaya dalam Shaklee sedangkan ramai dah jadi ahli Shaklee? Ini memang biasa. Kadangkala kita terlupa ....


Anak pokok juga perlu bersaing dengan rumput dan lalang untuk hidup.

Jadi persaingan itu satu perkara yang sangat membantu untuk kita terus maju. Namun hanya segelintir yang merasakan persaingan itu yang buatkan mereka tak boleh berjaya.

Bila kita fokus dengan masalah memang tak dapat buat apa pun. Tak de penyelesaia…

Stress boleh datangkan banyak penyakit?

Alhamdulillah baru selesai kelas bersama anak-anak Shaklee di Miri. Terima kasih buat semua yang hadir. 
Malam ni sebelum nak lelapkan mata saya nak share kan betapa pentingnya menjaga mood yang baik dan pentingnya bebas dari stress.

Stress atau dalam bahasa Melayu dipanggil tekanan. Setiap orang mempunyai tekanan dari sudut pandang yang berbeza. Ibu yang bekerja dan pulang ke rumah dengan kerja dirumah pula pasti stress jika kepenatan. Suami yang bekerja dengan penuh proposal nak kena siap dan adakala tertekan dengan tugasan opis yang tak pernah sudah memang boleh dapat tekanan.

Tekanan ini secara perlahan-lahan menyebabkan kita merasa letih. Ia boleh merosakkan mood dan tanda awal stress ialah sakit kepala, sinus, dan batuk yang tak baik-baik.

Saya perasan mereka yang pernah saya konsult terutama pesakit kanser berpunca daripada stress akibat kerja. Mungkin secara kebetulan. Walaupun ada beberapa sebab terjadinya kanser namun salah satunya ialah disebabkan stress.

Bila stress imun …

Terima kasih kepada pemilik tulang rusukku.

Imej
Dalam sesi Mascel Master Azrin, di share kan tips bagaimana nak suami sokong isteri buat bisnes dari rumah. Paling best ada sesi deklarasi " terima kasih" kepada encik suami sebagai tulang belakang pada kejayaan isteri.

Saya juga mengambil peluang menyatakan terima kasih kepada pemilik tulang rusuk saya iaitu Abah Addinnasa.

Beliau adalah upline saya dulu. Beliaulah memperkenalkan Shaklee dalam hidup saya. Saya memang rasa sangat bersyukur sebab ditemukan produk ini. Ia banyak mengubah taraf kesihatan saya dan taraf ekonomi saya masa awal penglibatan saya dalam Shaklee sehingga hari ini.






Masa awal dulu...upline saya Sr Supervisor dan saya baru menjadi Supervisor.


Saya juga nak share kan bila kami disatukan kami telah merge acc Shaklee kami. Maka upline kami ialah mak dan ayah mertua saya sendiri iaitu mak dan ayah suami saya.


Inilah wajah upline kami.... Maaf ya upline kami bukan orang lain tapi Master Hj Hussain dan Hjh Salwa. ( Ada makcik jual nasi lemak claim saya ni dow…

Dapatkan barakah Jumaat.

Imej
Esok belum pasti namun hari ini kita boleh usahakan yang terbaik dan semoga diizinkan untuk bertemu Jumaat seterusnya.
Alhamdulillah hari ni hari Jumaat....penghulu kepada segala hari.

Semoga hari ini kita dapat usahakan

Selawat ke atas nabi yang lebih banyak dari hari biasa.  إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya bersalawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) ke atas Nabi (Muhammad ). Wahai orang-orang yang beriman bersalawatlah kamu ke atasnya serta ucapkanlah salam dengan penghormatan. [Al-Ahzab: 56]
Mengaji surah lebih banyak dari hari biasa.
Bersedekah lebih banyak dari hari biasa.
Berdoa lebih banyak dari hari biasa.

Ingat ! ALLAH sentiasa ada bersama hambaNya yang sabar.

“Tidaklah Aku jadikan jin dan manusia, kecuali agar mereka beribadah kepada Ku” (Az-zariyat:56)
Nak hati tenang, solat. Nak jiwa tenang, mengaji. Nak selamat dunia akhirat, pegang…

Ingat ! Allah sentiasa ada.

Imej
Tiada langit yang sentiasa cerah ...itulah hakikatnya kehidupan. Jika hari ini kita dibawah, esok lusa kita di atas. Hidup ibarat roda. Sebab itu jangan sesekali sombong dan angkuh. Kerana apa yang ada hanya pinjaman semata-mata.
Ujian yang ALLAH beri pada kita adalah untuk mendekatkan kita kepadaNya. Hakikatnya manusia itu makhluk yang mudah lupa.

Teguran ALLAH melalui ujian itu adalah sebagai satu tanda ALLAH sayangkan kita.

Untuk peniaga, jika rezeki berat amalkan amalan menjemput rezeki...solat Dhuha dan surah Al Waqiah jadikan amalan.

Untuk mereka yang sering runsing, amalkan mengaji setiap hari di awal pagi dan malam.

Sesungguhnya ALLAH bersama orang-orang yang sabar.

Sering yakinkan diri...Allah ada. Jangan lupa. Apapun yang kita usahakan ALLAH melihat. Allah tahu niat kita.

Adakala apa yang kita hajatkan tak kesampaian kerana ALLAH nak beri yang lebih baik dari kita minta.

Adakala apa yang kita harapkan ALLAH beri lambat supaya kita tidak sombong dan bongkak kerana mudah dapa…

Mencari surirumah yang ingin ubah kehidupan?

Imej
Tugas sebagai surirumah memang sebenarnya lebih berat dari kerja kat pejabat. Kerja rumah yang tak pernah selesai. Terutama jika ada anak-anak kecil ....untuk dapat rumah yang kemas pada saya hanyalah rumah yang dipanggil showroom atau mereka yang belum ada cahayamata atau mereka yang anak-anak dah besar.

Masih saya ingat masa kecil dulu...kami 7 adik beradik berbahagi tugas bantu mak kemas rumah. Memang tak de pembantu yang bertahan dengan kami maklumkan beradik ramai, cabarannya juga banyak.

Mak memang seorang surirumah sepenuh masa sejak adik kelima saya dilahirkan. Adakala mak menolong abah berniaga ayam di kedai. Itu pun jika permintaan ayam banyak dan arwah abah tak cukup pekerja kami adik beradik akan teman mak sekali ke kedai.

Bukan mudah hidup pada satu pendapatan dengan harga barang yang sentiasa naik. Ditambah zaman kini yang mana kita perlu duit untuk pembelajaran anak-anak disamping menampung keperluan hidup yang lain.

Namun sayang pada saya seorang isteri yang duduk di …

Bukan hanya untuk orang veteran sahaja!

Imej
Apabila melibatkan sendi, pastinya kekurangan cecair sendi boleh menyebabkan kita merasa sakit yang ketara apabila tulang sendi berlaga antara satu sama lain. Kalau ia dah makin berkurang, dan sakit mula menyerang tak mustahil ia tanda cecair di sendi dah semakin haus. Hakikatnya masalah cecair sendi yang makin berkurang itu bukan hanya berlaku dikalangan orang tua semata-mata. Ia boleh terjadi pada golongan muda juga dan saya tidak terkecuali.
Bayangkan mereka yang seharian depan komputer menaip.... dan saya sendiri pernah melalui bila saya dapati pergelangan tangan saya mudah rasa seperti sakit atau seperti rasa sengal [ kebas]. Apabila ia berlaku biasanya saya terus amalkan Omega 3 biji pagi dan 3 biji malam. Namun saya cuba menggantikannya kini dengan 2 biji AJHT [ Advanced Joint Health Shaklee.] Alhamdulillah ia nampak kesan positif ! 


Alhamdulillah ada rasa perbezaan yang ketara. Waktu ni teringat la kat pesan cikgu Hamidah dulu jangan selalu bunyikan sendi2 jari...betul kata …

Pengedar Sah Shaklee Sibu Anda.

Imej
Memang mereka dah lama tanya bila nak datang Sibu...namun aturan ALLAH pastinya terbaik. Alhamdulillah akhirnya kami sampai jua ke Sibu pada 11 April baru-baru ini.
Atas jemputan beberapa pengedar dan leader syukur semuanya berjalan lancar di Hotel Paramount Sibu Sarawak.

Kelas selama 3 jam dapat berlangsung dengan baik...dan kami doakan mudah-mudahan ilmu yang disampaikan itu terus berkembang dan disalurkan kepada susur galur organisasi anda semua.

Wajah riang leader2 hebat Shaklee Sibu.

Semoga kalian terus cemerlang dan gemilang ! Ada rezeki kita jumpa lagi!


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 COD Shaklee Miri. 
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yaho…

Kurang cecair di sendi - mencari alternatif selain injection.

Imej
Kadang-kadang kita takkan sangka pun rezeki yang datang dalam hidup kita. Masih teringat semalam...semasa sampai sahaja di kedai makan pagi itu, anak owner datang menerpa terus ke meja kami ingatkan nak amik order tapi rupanya... " Bang, ada business kad tak? Pakcik tu (sambil tunjuk ke arah seseorang) nak cari vitamin Shaklee untuk join. Dia selalu sakit lutut." Selepas memberi kad, prospek tadi terus datang menegur kami. 
Memandangkan kami baru sampai nak makan...jadi kenalan baru tadi terus buat appointment untuk pesanan vitamin  beliau.

Sebelum itu sempat jugalah encik ini menceritakan sedikit tentang masalah kesihatan beliau. Beliau mempunyai masalah sakit lutut. Sudah beberapa kali mengambil injection untuk mengatasi masalah kecairan lutut yang berkurang itu tapi beliau cuba mencari supplement yang lebih berbaloi dengan harga yang dibayar.

Masih teringat dengan Kak Mis isteri kepada rakan sekerja suami saya masa di offshore dulu. Beliau juga mengalami masalah sakit di…

Tua di usia yang muda ?

Imej
Biasa nampak tak buah mangga di pokok kulitnya dah kuning tapi isinya masih muda?
Rumah saya dulu ada sebuah pokok mangga yang nak kata besar sangat tidak la...tapi ia sederhana besar. Memang lebat buahnya setiap kali musim buah dah sampai.

Bila dah besar kalau nak buat jeruk kami akan petik waktu ia muda. Buah ni ada  banyak kategori pada saya...ada yang memang muda... nampak muda tapi isinya tua dan ada juga yang nampak tua tapi isinya muda.

So bila nak petik mak akan bagi tahu...kadang-kadang buah warna kuning itu sebab terlalu terdedah dengan matahari. So kulitnya kuning tetapi ia bukan tanda ia sudah masak cuma kulit luarnya aje kuning.

Bila saya ingat tentang kisah buah mangga ini saya akan teringat tentang kulit kita terutama wanita.

Oleh kerana kita ini punya hormon dan terutama bila sedang menstrual hormon tidak begitu seimbang maka ini akan membuatkan kulit kita memberi impak pada wajah kita.


Kulit yang terlalu kering akan menyebabkan seorang wanita itu kelihatan tua dari u…

Rugi siapa tak dapatkannya!

Imej
Rugi siapa yang tak mencubanya !
Rugi siapa yang tak amalkannnya !
Rugi siapa yang tak join ahli !
Rugi siapa yang tak amik peluang ini!


Kalau dah banyak rugi siapa yang untung?

Mereka yang untung ialah mereka yang dah mengenali produk ini ! Mereka yang dah amalkan. Mereka yang ahli dan mereka yang dah rebut peluang keemasan ini.


Tahu tak produk apa? Shaklee Ostematrix!


Ia bukan pil supplement kalsium magnesium biasa. Ia pil kalsium magnesium yang lengkap dengan vitamin D !

Bagi saya mereka yang tak mencubanya adalah paling rugi. Shaklee Ostematrix adalah pil yang dibentuk untuk mudah telan. Ia tak buatkan kita sembelit sebaliknya dapat membantu sistem pembuangan dengan lebih lancar tau! Kalau orang kata saya menulis sebab saya menjual....maaf kami dah amalkan almost 6-7 tahun [ sejak awal ia diperkenalkan] dan memang ia sangat membantu mengatasi masalah sembelit.

Kalau anda beli tapi tak amal...serius rugi. Manakan tidak...ia bukan fokus untuk tulang sahaja la...tapi ia bantu perjal…

Shaklee Indonesia : Tiada yang mustahil bagi seorang surirumah.

Imej
Pontianak adalah bandar kepada Kalimantan Barat, Indonesia. Ia terletak lebih kurang 210 km dari bandar Kuching Sarawak.  Alhamdulillah sudah dua kali kami berpeluang bertemu dengan ahli Shaklee kami di sana iaitu Pontianak Kalimantan Indonesia. Satu pengalaman yang hebat apabila dapat melawat tempat orang dan yang paling best ialah bahasa mereka tidak jauh beza dengan Melayu Sarawak.

Mereka juga membahasakan mereka kamek manakala kitak bermaksud awak. Bila bertutur mereka tidak terlalu baku seperti Indonesia Jakarta khususnya.

Syukur kerana diizinkan ALLAH majlis berjalan lancar seperti yang dirancang. Satu permulaan yang baik khususnya untuk kaum ibu dan bapak di sana.



Kami doakan kumpulan kami di sana akan berkembang pesat sebagaimana di Malaysia menjelang hujung tahun 2014. InsyaALLAH.

Bagi ibu-ibu atau bapak-bapak yang berada di Indonesia dan berminat untuk menjadi bisnes partner Shaklee kami, jangan malu-malu maklumkan sama kami. InsyaALLAH kami akan bantu sedaya yang mungkin.

I…

Sihat tanpa kolestrol : Goreng tanpa minyak.

Imej
Selama 5 hari saya disana, tak heran pun nak ke booth mereka. Tapi sebab hari terakhir di sana abah lambat sangat kerana nak uruskan taxi balik hotel...so saya pun singgahlah ke booth ni. Dia jual airfryer. Menggoreng tanpa minyak.

Saya belajar dengan GM Shaklee Malaysia....kalau travel luar negara beli barang yang Malaysia tak de jual. So sebelum nak beli nasib abah AddinNasa sentiasa ber internet dan memandangkan Malaysia pun ada jual jadi kami tak beli la masa kat booth tu.

Nama dia airfyer !


Banyaklah kebaikan yang si penjual ni share kan. Dan saya memang tertarik dengan kebaikan yang dia share kan.

Tapi sebab banyak beli buku kat toko buku di sana so saya tak decide la nak beli kat sana. Lagipun ia besar [ bulky] jadi memang malas nak berangkut-angkut.

So balik aje Malaysia terus ajak abah AddinNasa pergi cari dan beli. Kalau harga di Indon lebih kurang Rp3.5 juta...syukur lah kat Malaysia murah sikit.

Senang nak goreng ikan sambil kita buat kerja lain. Memang takde la minyak ya…

Selawat ke atas Nabi untuk jiwa lebih tenang.

[ 30 KEAJAIBAN SELAWAT ]

1) Sabda Rasullah SAW : Barangsiapa yang berselawat keatasku sekali, nescaya Allah akan turunkan rahmat keatasnya 10 kali ganda - (HR Muslim.)

2) Allah akan hapuskan dosa2 kecil dengan kita mengamalkan berselawat sebanyak 11 kali setiap kali selesai menunaikan solat fardu. 

3) Jodoh ditentukan oleh Allah. Amalkan selawat 100 kali sehari, insya Allah akan dipermudahkan bertemu jodoh sama ada lelaki @ wanita. 

4) Setiap penyakit ada penawarnya. Bacalah selawat 7 kali pada air dan minum. Insya Allah, perut yang sakit atau memulas akan sembuh. 

5) Sesiapa yang amal membaca selawat 3 kali setiap selepas solat 5 waktu akan dihilangkan kebuntuan fikiran dalam menghadapi apa jua masalah. 

6) Amalkan membaca selawat sebanyak 1000 kali sehari, insya Allah akan dikurniakan kebijaksanaan pemikiran. Di samping itu berusahalah untuk menerokai pelbagai ilmu. 

7) Sesiapa yang mengamalkan berselawat 11 kali setiap hari, dengan izin Allah dirinya akan lebih dihormati dan dihargai oleh…