Vitamin E membantu surutkan bengkak ?

Adakah sebab cuaca sana panas maka berbotol-botol minum air pun masih terasa dahaga dan tekak kering? Balik dari Maldives memang terasa tekak ni tak sedap. Terasa macam bengkak pun ada. Tapi sebab saya banyak benda nak uruskan so tak boleh nak layan sangat rasa sakit. Cuma bila ada peluang saya rehat saya cuma lena 5-10 di sofa ruang tamu.


Hmm takut juga kalau yang rasa sakit tu tonsil... memang rasa tak selesa bila makan dan minum.

Waktu ni saya tak terfikir doktor tapi saya cuba fikir vitamin yang bantu kecutkan bengkak.

Saya makan vitamin lain macam biasa cuma saya double up kan Vitamin E. Siang semalam saya makan 2 biji vitamin E beserta dengan semua jenis vitamin yang saya makan.

Dah petang tu nak lewat ke maghrib ada rasa kurang. Saya minum juga Vivix 2 sudu besar petang tu dan alhamdulillah ada rasa surut sikit sakit tekak tu.

Sebelum tidur saya makan lagi 2 biji Vitamin E ...ini bermakna semalam aje saya telan sampai 4 biji Vitamin E. Saya bancuh lagi Vivix  2 sudu besar bersama segelas air sejuk. Omega memang saya makan 3 biji siang dan 3 biji malam. Saya tak tambah dos Omega saya rasa saya perlukan Vitamin E di kala ini.

Saya perasan bila amik Vivix banyak saya mudah nak membuang....bagus juga cuci perut.

Alhamdulillah bangun pagi ni dah kurang lagi rasa bengkak tak seperti sebelum-sebelum ini...

Saya syukur sebab ALLAH beri ilham untuk makan vitamin apa bila sakit....saya cuma double dos kan vitamin yang penting dan yang berkaitan dengan sakit yang saya lalui. Kenapa saya pilih Vitamin E ? Kerana fungsi Vitamin E adalah mengurangkan masalah bengkak yang dilalui.

Oh ya buat pengetahuan semua saya hanya akan amik dos tinggi pada vitamin yang saya perlu masa saya rasa kurang sihat. Tapi dalam masa yang tidak lama..maksima pun 3-7 hari bergantung pada keadaan saya. Sebab apapun ALLAH dah bagi tahu yang berlebihan dalam sesuatu itu boleh memudaratkan. Maka saya tak amik melebihi dos bila saya sihat.


So kalau anda ada masalah yang melibatkan bengkak boleh cuba amalkan Vitamin E. Dapatkan konsultasi dari pengedar anda atau jika baru mahu mencuba boleh call saya untuk pesanan dan lengkap dengan konsultasi di talian di bawah.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 



 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri Sarawak. Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Catatan popular daripada blog ini

Cara menyimpan susu perahan

Kuasa 20 kali ganda lebih dari Vitamin C ?

Kurus dengan teh hijau!