Pandai mencuri ?

Saya tertarik dengan kata-kata seorang adik bisnes saya iaitu Master Norwina. Kata beliau orang yang Berjaya dalam Shaklee rata-rata adalah para isteri atau wanita kerana mereka ini pandai mencuri? Berjaya dalam Shaklee dengan mencuri? Oh bukan curi customer tau! Atau curi produk!


Hah mencuri? Ya mereka pencuri masa yang cekap.

Shaklee Top Star

Semua orang ada 24 jam sehari.  Tak de seorang  pun yang terlebih atau terkurang. Allah beri semua sama.

Namun satu aje, orang yang berjaya mereka pandai mencuri masa dan memastikan apa yang perlu dilakukan dapat disempurnakan.

Ramai yang Berjaya dalam Shaklee adalah mereka yang berasal dari surirumah dan wanita bekerjaya. Hebat kan?

Saya kagum dengan surirumah yang ada ramai anak, suami kerja dan tiada pembantu rumah. Ajaibnya kerana mereka tahu nak uruskan masa. Boleh urus anak, keluarga dan bisnes Shaklee. Bila saya Tanya apa yang buat mereka berusaha sampai Berjaya [ malah dah jadi Master Coordinator] antaranya ialah kesedaran dalam diri mereka  jika apa-apa terjadi pada suami, mereka ada sumber income. Tidak kurang sebab mereka nak beri duit belanja pada mak ayah dan berusaha nak penuhi keinginan sendiri nak pakai lawa, handbag cantik dan banyak lagi tanpa membebankan suami.

Lebih hebat pada mereka yang Berjaya dalam Shaklee dari kalangan wanita bekerjaya. Dah la siang bekerja [ makan gaji] , balik rumah urus rumahtangga dengan suami dan anak tapi hairan mereka boleh curi masa untuk buat Shaklee. Nak lebih hebat mereka ini boleh jana income sehingga 5 angka dalam Shaklee! Walhal mereka memang ada income yang terjamin setiap bulan tapi kenapa nak buat Shaklee?
Jawapan mereka ialah kerana nak cepat habiskan hutang. Hutang kereta, hutang rumah, nak bercuti tempat best, nak pakai kereta idaman, nak ada rumah besar.

Mereka adalah orang yang pandai mencuri masa. Mereka tahu apa yang mereka mahu dalam hidup dan rujuk mentor untuk Berjaya.

Jadi anda bagaimana?
Surirumah yang mengharap duit suami setiap bulan? Atau bekerjaya  tetapi semuanya serba cukup makan semata-mata.

Jom sertai kami, ubah nasib diri melalui ubah sikap dan ubah cara berfikir.


Sertai kami dan terus menjadi sebahagian dari mereka yang akan menerima anugerah Shaklee pada National Conference 204/2015!

Kita yang tentukan masa depan kita!


Catatan popular daripada blog ini

Cara menyimpan susu perahan

Kuasa 20 kali ganda lebih dari Vitamin C ?

Kurus dengan teh hijau!