Isnin, 29 Julai 2013

Testimoni kedua CoQ Health Plus Shaklee !

" Suami saya kerja berat dan sering kepenatan. Namun sesuatu yang saya sedar, kami tak macam dulu." Luahan isi hati seorang isteri.

CoQ Health Plus Shaklee

Hakikatnya benar, apabila terlalu keletihan dan mood pun tiada, kedinginan terhadap keperluan batin akan makin meningkat.

Namun semenjak adanya produk terbaru Shaklee, ramai isteri yang terkejut dengan hasilnya.

Sms terbaru yang saya terima ;

" Salam kak, vitamin yang suami baru makan seminggu tu dahsyat ! Suami saya tiap malam minta on projek. Saya pulak takut terbunting....hehehe "©  anakkuwiraku.com

Selasa, 23 Julai 2013

Bisnes Shaklee Online Lebih Mudah

Alhamdulillah hari ni dapat buat kelas pagi dan petang. Kelas offline dan online. Semua orang boleh asalkan mahu beri komitmen.


Apa kata salah seorang downline Shaklee di Kajang ?

Shaklee Kajang


Pagi tadi bersama Gwendoline dan Farhana, dua  antara puluhan orang pengedar aktif Shaklee Miri.

Gwen Shaklee
Gwendoline ; pm FB untuk menyertai organisasi beliau.



Nana Shaklee Miri
Farhana & Abdullah ; sila PM FB beliau untuk sertai kumpulan kami di Miri !
Ada ramai lagi pengedar sah dan aktif Shaklee Miri.
Boleh refer sini :  PENGEDAR SAH SHAKLEE MIRI

*********************************************

So nak sertai kami ?

Jika ada kawan/ sedara mara anda adalah salah seorang pengedar Miri yang tersenarai di atas apa kata sertai kami !

Ada dua cara untuk menjadi ahli Shaklee.

1. Membayar keahlian Shaklee seumur hidup sebanyak RM65 sahaja. Tambahan pos dikenakan sebanyak RM10 untuk West Malaysia manakala RM20 untuk East Malaysia.

2. Pembelian produk melebihi 200 uv atau bersamaan dengan RM700 melayakkan anda mendapat keahlian Shaklee PERCUMA seumur hidup!

********************************************

Kami mencari mereka yang inginkan

* Kesihatan yang hebat
* Poket yang sihat
* Suka melancong

SERTA memiliki sifat-sifat tersenarai dibawah ;

# Berminat untuk belajar perkara baru
# Hati kental dan punya airmata yang mahal
# Suka cabaran
# Impian yang besar

Mempunyai
% internet jalur lebar yang stabil.

Jika anda mempunyai ciri-ciri ini, saya mengalu2kan anda menyertai organisasi Shaklee saya!

Jemput baca entry sebelum ini ; kelebihan menjadi ahli Shaklee.

 Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 Call/Whatsapp : 012-853-5689


 Salam sayang dari
 N @ Ibu Addinnasa

Vitamin dan Kolestrol?

Biasa dengar orang kurus ada kolestrol? Hakikatnya setiap kita mempunyai dua jenis kolestrol dalam tubuh badan kita. Paling biasa kita dengar ialah HDL atau LDL.



Kolestrol

LDL adalah Low Density Lipid atau nama lain ialah kolestrol jahat. Ia menempel di pembuluh salur darah dan lemak ini akan mengental, mengeras dan akhirnya membentuk plak. Situasi ini dikenali sebagai atherosklerosis. Bila plak ini menyumbat pembuluh darah jantung, maka kita akan merasakan sakit  dada dan juga berisiko terkena serangan jantung. Apabila pembuluh darah otak yang tersumbat, maka kita berisiko untuk terkena stroke.

HDL adalah bermaksud High Density Lipid iaitu dikenali juga sebagai kolestrol baik yang diperlukan oleh badan. Kolestrol baik ini mengandungi protien yang tinggi. HDL berfungsi sebagai agen pembawa kolestrol LDL ke organ hati untuk diproses dan diturunkan kadar kolestrol jahat.
Selain itu ia juga membantu agar kolestrol jahat tidak menempel pada dinding pembuluh salur darah.



Trigliserida juga sejenis kolestrol. Ia berasal dari gliserol dan asam lemak dan merupakan lemak darah yang membantu transfer jaringan lemak adiposa dan glukosa darah dari organ hati. Trigliserida ini berperanan juga terhadap kejadian atherosklerosis. Selain risiko kejadian penyakit kardiovaskular akibat proses atherosklerosis, tingginya kadar trigliserida juga berperanan terhadap kejadian pankreatitis akut bila kadar trigliserida lebih dari 400 mg/dl.

***********************************

Ramai orang mengusahakan mencari makanan yang menurunkan kadar kolestrol tetapi sesuatu yang biasa orang tertinggal ialah mengusahakan meningkatkan lemak yang baik iaitu HDL.

Apakah vitamin yang membantu meningkatkan HDL?

Paling penting ialah protien !
Maka untuk supplement Shaklee, sudah pasti ESP menjadi pilihan utama dan kerana inilah ia juga hot seller !!!  Kolestrol ini mengandungi protien yang seimbang. Essential dan non essential.

Vitamin Cantik
Vitamin paling hot dan permintaan yang berterusan!


Selain itu Omega dan Lecitin juga sangat membantu merendahkan kandungan lemak LDL di samping meningkatkan HDL.

Garlic Complex dikatakan sangat bagus untuk mencairkan darah terutama yang untuk lemak yang telah menempel di dinding salur darah dan kemudiannya mengeras membentuk plak. 

GLA atau nama penuhnya Gama Linoleik Asid adalah antara vitamin utama yang membantu menurunkan kadar trigliceride. Selain vitamin E complex dan CoQ Health Plus. [ Ops Julai 2013 ada offer best untuk GLA !]

Selain itu vitamin antioksidan yang penting juga termasuklah vitamin C , Nutriferon dan Vivix. Ia membantu agar pembuluh darah tidak mengeras dan rosak sebaliknya menjadi pendiding supaya sentiasa anjal dan tidak mudah pecah.

Walau bagaimana pun perlu diingat pengambilan supplement perlu bersama makanan utama. Maka pengambilan sayur-sayuran, buah-buahan dan air masak yang mencukupi sangat penting dalam membantu penyerapan nutrien dengan lebih baik.

Senaman dan aktiviti riadah juga perlu diambil berat agar jantung dapat mengepam darah dengan lebih baik selain membantu melancarkan sistem pertahanan tubuh.


Jom kita usaha perbaiki kesihatan jantung dan tubuh kita. Hargailah sihat sebelum sakit.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 Call/Whatsapp : 012-853-5689


 Salam sayang dari N @ Ibu Addinnasa

Jumaat, 19 Julai 2013

B complex Shaklee : Orang yang sensitif perlukannya.

 B complex adalah vitamin larut air. Ia mudah musnah bila kita stress, penat, berjemur di bawah matahari yang terik, berpanas dan bila banyak minum air ia akan keluar melalui urin.


Dari kecil lagi ibu biasa dengar...oh tak bagus makan B complex nanti gemuk. Sebab perkataan ini dah didengari banyak kali maka ianya akan tersimpan di dalam memori di bawah sedar kita dan ianya akan menjadi sesuatu yang paling menakutkan terutama apabila badan kita menjadi besar kononnya akibat vitamin B complex tadi.
Hakikatnya vitamin B adalah vitamin yang dikenali sebagi vitamin starter plug yang menukarkan gula menjadi tenaga. Apabila makanan  ini tidak ditukarkan sepenuhnya menjadi tenaga, maka risiko kencing manis dan risiko masalah kegemukkan mudah berlaku.
Ramai yang beranggapan bahawa mereka tidak memerlukan B complex. Antara penyataan yang biasa kita dengari ;"Oh saya tidak stress." atau "Saya hanya surirumah, mana ada stresss". Hakikatnya keperluan B complex bukan sekadar untuk memastikan kita mampu menangani stress atau tekanan sebaik mungkin, tetapi ia memberi pengaruh yang besar kepada perasaan dan sikap kita secara tidak langsung.

Tahukah anda kekurangan B complex dalam badan boleh menyebabkan anda menjadi seorang yang sensitif, terlalu defensive, minda yang tertutup, keletihan, mudah marah dan mudah merajuk, emosi yang tidak stabil dan paling ketara ialah kemurungan atau kata lain depressed.Selain itu, tanda kekurangan vitamin B ialah sembelit, mudah panik, darah gemuruh, dan kurang selera makan.

Namun tahukah anda B complex dan Vitamin C adalah vitamin yang sangat fragile dan mudah rosak?
B complex dan Vitamin C mudah rosak apabila kita terdedah terlalu lama dalam matahari, apabila kita marah juga menyebabkan dua vitamin ini mudah rosak, pengambilan gula dan kafien yang tinggi, mereka yang mengambil pil perancang keluarga memerlukan keperluan B complex yang tinggi, pengambilan ubat penahan sakit seperti antibiotik boleh memusnahkan b complex yang sedia ada.

Ketidakseimbangan emosi ditambah rasa keletihan yang berlebihan memeng memberi kesan kepada penghasilan susuibu secara tidak langsung. Bila mood tak baik ditambah keletihan akan mengganggu mood ibu nak memerah dan keletihan membuatkan kita memerlukan rehat yang lebih lama dari biasa.

Hakikatnya semua kitra perlukan vitamin ini. Antara kekurangan ketara yang boleh dikesan adalah kulit wajah nampak kusam. Maka keperluan B complex ini tidak boleh dinafikan dengan cara hidup hari ini yang pastinya jauh beza dengan zaman dahulu.

Mari kita lihat kesan pengambilan vitamin ke atas seorang ibu ini :
Shaklee B complex





Beliau berkongsi pengalaman beliau, adakah benar berbeza apabila seseorang itu amalkan supplement dengan mereka yang tidak. Mungkin ada yang berpendapat, dengan masak sendiri setiap hari semua zat mencukupi? Sedarkah kita zat makanan mudah hilang dengan cara masakan, cara penyimpanan dan cara penyediaan kita sendiri sudah membuatkan banyak zat hilang begitu sahaja?

Bukan semua mampu beli vitamin, namun kita ada kelebihan untuk dapatkan dari klinik kerajaan. Namun rasanya jika mampu membeli pam yang  terbaik, barangan bayi yang terbaik, tidak salah untuk kita dapatkan vitamin yang lebih baik dan waktu yang sama memberi vitamin subsidi kerajaan kepada mereka yang benar-benar memerlukan. Renung-renungkan.....


Apabila keperluan vitamin ini dipenuhi, maka secara tidak langsung memberi kesan yang besar pada kesihatan individu tersebut. Bagi ibu yang menyusu, apabila badan sihat, kita juga mudah uruskan rumahtangga, menunaikan tanggungjawab seorang isteri kepada si suami, membuat sesi perahan dengan baik, sentiasa bersemangat waja dan bertenaga.

Ini pilihan saya dan suami. Dah sepuluh tahun kami amalkannya. Alhamdulillah. B complex Shaklee.



Dengan pembelian set B + Kalsium @Ostematrix!








Semarakkan kasih sayang suami isteri

 Mudah merajuk, stress atau senang marah pada pasangan antara tanda kekurangan belaian kasih sayang dari pasangan.

Vitamin kesuburan


Tersenyum membaca pengakuan seorang kenalan cyber mengenai apa yang dilaluinya selepas mengambil Alfalfa. Suaminya memuji kerana kini tiada lagi keputihan serta sangat selesa bila" bersama" iaitu keseronokan hubungan seksual atau lebih dikenali sebagai libido. Dalam alam perkahwinan, keperluan hubungan seksual ini  atau tuntutan nafkah batin sangat perlu dan penting serta tidak boleh dipandang remeh.

Masih teringat kata arwah Tuan Hj Talip seorang kaunselor rumahtangga yang pernah ibu kenali ...kebanyakan masalah rumahtangga berpunca dari kekurangan keperluan batin. Perasaan curiga, cemburu, cepat marah mudah terjadi apabila keperluan seks dalam rumahtangga tidak dipenuhi dengan sebaiknya. Hasil kajian beliau, pasangan suami isteri yang sentiasa cukup dalam keperluan seks atau merasai seronok melakukan hubungan seksual ini atau libido akan merasa lebih bahagia, tenang hatinya, awet muda, dan lebih berkeyakinan berbanding mereka yang mempunyai masalah dalam hal ini.

Bila kita lihat dalam kehidupan hari ini, kebanyakan suami isteri bekerja. Adakala si suami terlalu penat dengan kerja pejabat, seharian memerah otak maka bila pulang terus lena sehingga isteri di sebelah diabaikan. Tidak kurang dengan si  isteri, mana yang sibuk nak memasak, nak urus anak....dan kesibukan ini membuatkan keinginan seks terbantut secara tidak disedari.


Bila perkara ini berlarutan, akan terjadinya jurang antara suami dan isteri. Akan mula datang bibit cemburu, curiga, syak wasangka dalam diri terhadap pasangan masing2. Adakala isu kecil sahaja sebenarnya namun sebab emosi dan keperluan seks ini tidak dipenuhi dengan baik maka ada yang boleh mengakibatkan berlarutan sehingga talak diminta.

Ibu mempunyai ramai kawan dan customer yang mengadu masalah keintiman ini terutama mereka dari kaum ibu yang menyusukan anaknya. Golongan ini mendapati mereka sakit bila bersama kerana "kekeringan". Apabila ini tidak di atasi dan terus berlarutan, lama kelamaan perasaan seronok untuk 'bersama' akan berkurang dan ini boleh menjejaskan hubungan suami isteri.

Bila ada kawan yang mengadu masalah ini, ibu akan suggestkan makan set B ditambah dengan vitamin E. Memang terasa perbezaaannya. Bertambah bagus suami isteri makan vitamin. Dalam membantu tubuh badan sihat, segar, ianya turut membantu meningkatkan keseronokan hubungan seksual suami isteri.

Kini suami boleh cuba CoQ Health Plus. Dah terbukti bagus untuk kesuburan lelaki!

Jom baca TESTIMONI CoQ Health Plus

Suami gembira isteri bahagia!



Berminat untuk dapatkannya boleh hubungi kami.


Salam sayang dari Ibu Addinnasa

Mencari rezeki yang hebat.



Setiap orang mempunyai masalah dan ujian yang tersendiri. Namun sesuatu yang perlu kita yakini adalah Allah tidak akan menguji sesuatu itu diluar kemampuan diri kita.



 

“ Allah tidak membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya, ia mendapat pahala kebajikan yang diusahakannya dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang dilakukannya…     ( Al-Baqarah: 286)


Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu sebelum kamu? mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan harta benda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (dengan ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: “Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada agama Allah). ( Al-Baqarah: 214)


Hakikatnya ujian yang kita lalui adalah untuk kita berubah menjadi lebih baik dari sebelumnya.
Bersangka baiklah dengan Allah.

Rasulullah s.a.w bersabda;
"Allah s.w.t berfirman: Aku menurut persangkaan hamba-Ku dan Aku bersamanya di mana saja ia sebut (ingat) akan daku."
(Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim).


Maka bila kita mengusahakan sesuatu, ingatlah ALLAH sentiasa bersama hambaNya yang mengingatiNya;

“Barang siapa yang mengingatiKu di dalam dirinya, Aku mengingatinya di dalam diriKu. Dan barang siapa yang mengingatiKu di dalam perhimpunan, Aku mengingatinya di dalam perhimpunan yang lebih baik darinya”.


Bila kita berniaga, usahalah mencari rezeki yang halal dan diberkati Allah;

"Wahai manusia! Makanlah sebahagian dari makanan yang ada di bumi ini, yang HALAL dan baik, dan janganlah kamu turuti jejak langkah syaitan, sesungguhnya syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata” (Surah al-Baqarah:168).


“Dan makanlah dari REZEKI yang diberi Allah kepada kamu, iaitu yang HALAL lagi baik, dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman” (Surah al-Mâidah:88).Apabila kita diuji sepanjang kita mengusahakan sesuatu ; sebagai contoh apabila berniaga kita mendapat pesaing yang gelojoh dan kita rasa tidak senang ; maka ingatlah bahawa "Dan tiada satu pun makhluk bergerak di bumi melainkan dijamin Allah rezekinya" [Hud:6].

Masih teringat kisah dua sahabat yang berniaga;

Si polan A menjual beg jenama X manakala si polan B juga menjual beg jenama X. Kedai mereka bersebelahan antara satu sama lain.
Si A menyediakan macam-macam hadiah pada pelanggan yang membeli darinya manakala si polan B hanya memberikan sejenis beg duit kecil untuk menyimpan duit syiling. Si A juga menurunkan harga demi memujuk pelanggan tidak membeli dari Si B.

Walaupun dari sudut mata kasar, kedai si A punya banyak pelanggan yang keluar masuk, tapi tiada siapa tahu bahawa jualan si B lebih banyak dari si A.
Ini semua berlaku atas kehendak ALLAH jua.

Apa yang saya dimaklumkan adalah si B adalah seorang yang bersederhana dalam berniaga, beliau berniaga dengan jujur dan beramal dengan sunat Dhuha serta tahajud memohon rezeki dari ALLAH. Beliau sangat yakin, rezekinya datang dari ALLAH jua.

Sesungguhnya rezeki itu datang dari Allah jua. Jika Allah tidak mengkehendaki ia berlaku, tidak jua ia berlaku.

"Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendaki-Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.” [at Talaq:2-3]  “Dan ketika Tuhan kamu mengisytiharkan, ‘Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pastinya Aku akan menambah kepada kamu, dan sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azabKu adalah benar-benar berat’ ”  “Wahai anak Adam, jika engkau mengingatiKu di dalam dirimu, Aku akan mengingatimu di dalam diriKu. Dan jika engkau mengingatiKu di dalam perhimpunan, Aku akan mengingatimu di dalam perhimpunan para malaikat. Dan jika engkau mendekatiKu dengan sejengkal, Aku akan mendekati engkau dengan satu hasta. Dan jika engkau mendekatiKu dengan satu hasta, Aku akan mendekati engkau dengan satu depa. Dan jika engkau datang kepadaKu berjalan kaki, Aku datang kepadamu berlari”).

Khamis, 18 Julai 2013

Shaklee CoQ Health Plus esklusif untuk lelaki bertahan lebih lama !

" Puan, saya nak cari vitamin untuk saya" suara seorang lelaki yang dalam ukuran umur 30 an dalam sebuah perbualan di telefon.
" Encik nak cari vitamin atas intention apa ya? Boleh saya tahu dengan lebih spesifik ? "
" Saya nak beli vitamin untuk saya lebih lama bersama isteri " balas customer tadi.


CoQ Health Plus Shaklee

Syukurlah bisnes partner saya adalah suami saya, maka saya meminta pelanggan ini meneruskan perbualan dengan suami saya.

Kalau dulu, kami memang rekomenkan Vitamin E Shaklee kerana dilengkapi dengan Selenium dan ia terbukti bagus untuk hormon kesuburan disertai dengan Galian ZInc Complex Shaklee.



Tetapi kini kami telah mempunyai testimoni hebat!! Melalui produk terbaru iaitu CoQ Health Plus !!!

Tahan Lebih Lama



CoQ Health Plus


Tidak dinafikan, sebaik sahaja produk ini diperkenalkan di Malaysia, seorang rakan suami saya memaklumkan beliau amal makan produk CoQ10 untuk bantu dapatkan zuriat. Selepas amalkan vitamin CoQ10 isterinya disahkan mengandung.

Mungkin ia secara kebetulan, namun sebagai manusia biasa, ia tetap usaha untuk ke arah mendapatkan zuriat.

So bagi encik2 suami yang mahukan hak esklusif ini, bolehlah bertanya dengan lebih lanjut dengan pm suami saya Naquib Hussain di fb untuk lebih lanjut.


Anda berminat nak dapatkan produk ini; jangan segan untuk hubungi kami!


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
COD Shaklee Miri.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com

Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 Call/Whatsapp : 012-853-5689


 Salam sayang dari

 N @ Ibu Addinnasa

Rabu, 17 Julai 2013

Pengedar Sah Shaklee Miri, Sarawak

Satu petang, Kia berbual dengan kawannya Merlin ;
Kia : Merlin, aku minat nak beli vitamin Shaklee tapi aku sik mauk beli nok online pun. Tau la kinek tok macam2 orang bah. Mun ada yang dekat depan mata mau ku beli.
Merlin : Oh Kia, aku baru juak join ahli Shaklee. Mun kau mauk, boleh jak order ngan aku.


Menjadi trend bisnes secara online pada hari ini. Namun perlu sedar, adakala ramai yang mahu membeli dengan orang yang terdekat berbanding dengan orang yang tidak dikenali.

Oleh kerana itu, ingin saya perkenalkan PENGEDAR SAH SHAKLEE MIRI SARAWAK yang aktif  sekiranya saya travelling, kalian boleh dapatkan dari mereka yang tersenarai ini.



Shaklee Anakkuwiraku.com



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com 

Gmail : addinnasa[@]gmail.com 

 Call/Whatsapp : 012-853-5689 

 Salam sayang dari
 N @ Ibu Addinnasa

Sabtu, 13 Julai 2013

Berpuasa lebih produktif dengan Shaklee Performance Drink dan ESP !

"Mengapa asyik tidur aje ni?" Tanya Mak Jah pada anaknya Faiz.
"Puasa la mak, letih." Sahut Faiz pada emaknya.
" Semua pun puasa tapi takkan nak tidur aje seharian?" Bebelan Mak Jah mula menerpa telinga Faiz apabila melihat anaknya asyik memberi alasan puasa.



Alhamdulillah kini sudah 4 hari kita berpuasa...syukur kerana kita mempunyai jodoh untuk bertemu ramadhan pada tahun ini.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu, agar kamu bertaqwa. (QS. Al-Baqarah : 183) .

Saya yakin ramai yang seronok dengan kehadiran Ramadhan ditambah banyak fadilat2 yang terdapat dalam bulan mulia ini.


Paling kita pasti segala amalan2 kebaikan sangat digalakkan sambil kita menunaikan ibadat berpuasa.


Maka apa kata bulan Ramadhan tahun ini kita perbaiki semoga lebih baik dari tahun sebelum ini?


Berpuasa tidak sepatutnya dijadikan alasan untuk bersenang-senang, tidur seharian dan bermalas-malasan.


Seperti tahun-tahun sebelum ini, bila datangnya Ramadhan, kami memastikan rumah kami mempunyai kurma dan stok2 vitamin terutama ESP, Meal Shake dan Performance drink untuk keperluan sepenjang Ramadhan.


Alhamdulillah sejak awal Julai, ramai customer yang membuat pesanan Performance drink terutamanya.


Sehingga kelmarin, kawan-kawan saya membuat order mengutamakan Performance drink malah ada yang terus meng order 3 canister terus untuk dijadikan stok sepanjang Ramadhan.


Apakah benar Performance Drink membuatkan hilang nikmat berpuasa dengan merasa segar sepanjang hari?


Hakikatnya Performance drink adalah minuman isotonik tanpa karbonat yang mempunyai formula opticarb iaitu membantu menstabilkan tekanan bendalir serta kandungan gula dalam darah sepanjang berpuasa.


Pengambilan Performance Drink sewaktu sahur bukanlah menjadikan kita cergas sepanjang hari sehingga tidak dapat menyedari nikmat berlapar dan dahaga. Hakikatnya kita masih merasa lapar dan dahaga cuma tidaklah individu itu melepek sepanjang hari atas alasan terlalu keletihan akibat berpuasa dan menyebabkan tidak produktif langsung.


Anak-anak kami dah terbiasa mengambil tripple gem atau sekurang-kurangnya ESP dan Performance Drink sebagai sarapan pagi sebelum ke sekolah dan rutin sebagai minuman basahan tekak sebelum masuk tidur.


Maka pada bulan puasa, ia tetap menjadi minuman kegemaran sewaktu bersahur , berbuka dan moreh.




Walaupun berpuasa itu membuatkan kita lapar dan dahaga , alhamdulillah pengambilan supplement membuatkan tubuh bertahan dan kita masih produktif dengan tugasan harian.

Bagi yang belum pernah mencuba, apa kata tahun ini kita cuba at least ESP dan Performance drink. Serius berbaloi.

Bagaimana pengambilan yang sesuai?
Biasanya kami mengambil 1 sudu besar ESP + 1 sudu besar Performance Drink + 1 sudu besar Meal Shake [ ketiga2 ini dikenali sebagai tripple gem],  dan dibancuh bersama 400-500 ml air masak atau air berperasa seperti oren, buah-buahan ataupun air milo atau susu.

Amalkan sewaktu pagi atau bersahur dan berbuka serta moreh, rasailah perbezaan yang ketara dalam aktiviti harian kita dan pastinya berbeza!!!

Jom baca artikel2 yang berkaitan dengan tripple gem ini.

Manfaat ESP dan Testimoni.

Manfaat Performance Drink dan Testimoni.

Manfaat Meal Shake dan Testimoni.

Walau bagaimanapun, hakikatnya supplement ini hanya makanan jasad semata-mata. Jangan pula kita lupa makanan rohani, iaitu zikrullah dan bertadarus. Semoga kehadiran bulan Ramadhan kali ini, kita berusaha meningkatkan amalan2 kerohanian semoga roh kita juga produktif berzikir kepada ALLAH yang Maha Esa.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 COD Shaklee Miri Sarawak

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 Call/Whatsapp : 012-853-5689

 Salam sayang dari

 N @ Ibu Addinnasa