Mengapa surirumah perlu ada pendapatan?

Tak salah belajar tinggi tapi hanya jadi surirumah sebab tanggungjawab isteri menjaga anak ditambah jika suami mampu nak tanggung ke semua kos kehidupan.


Mak saya sendiri dulu seorang surirumah. Mak saya menghantar dan menjemput kami  adik beradik ke sekolah sehingga umur saya 17 tahun.....lengkap sehingga form 5.

Namun ketentuan Ilahi tiada siapa dapat menghalang.....semasa umur saya 19 tahun abah meninggal dunia. Di kala itu mulalah fasa baru dalam kehidupan kami di mana mak terpaksa bekerja untuk menyara kami adik beradik. Mak mula dengan kerja kilang....bahagian stor seingat saya....dan selepas itu mak bekerja sebagai tukang masak di sekolah asrama yang berdekatan dengan rumah.

Paling saya sedih kerana dua adik bongsu saya terpaksa belajar berdikari. Mereka ke sekolah naik bas. Mereka kena lalui semua sebab mak kami terpaksa bekerja.

Oleh kerana inilah saya menanamkan impian untuk bantu seramai boleh surirumah untuk menjana pendapatan dari rumah. Memang benar, ada antara kita yang suaminya mungkin berpangkat besar malah pendapatan yang hebat namun jika ada sesuatu yang terjadi pada si suami, si isteri akan terpaksa bekerja untuk meneruskan kehidupan dan terpaksa meninggalkan anak dalam jagaan orang lain sedangkan sebelum ini semuanya kita sendiri yang uruskan.

Alhamdulillah kini ramai surirumah yang mampu menjana pendapatan hebat melalui Shaklee. Malah ramai ibu yang bekerjaya yang dah berhenti awal dengan hanya berbiz Shaklee dari rumah.

Namun sayugia saya ingatkan , ibu2 yang ada impian nak berhenti kerja dan menjaga anak di rumah....bolehlah mengambil langkah awal dengan usahakan secara sambilan. Ini sangat membantu apabila dah berhenti nanti.

Ada juga suara yang bertanya...bolehkah bisnes ni membantu? Jika anda tak cuba, anda takkan tahu. Sebab setiap orang ada rezeki yang tersendiri. Cepat lambat balik pada usaha kita.

Jika mencari rezeki memang penat tapi menjemput rezeki lebih mudah. Itulah bisnes yang kami jalankan hanya dari rumah.

Shaklee Miri


Shaklee Miri

Shaklee Miri

Anda kenal mereka? Mungkin mereka adalah saudara atau kawan baik anda. Mereka adalah antara ribuan surirumah yang dah mula bersinar dalam Shaklee..... mereka tak pernah jemu malah sentiasa berusaha. Tak mustahil tahun depan mereka melangkah bersama yang lain mengambil award di atas pentas.

Anda berminat?

Jom sertai kami.

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
 Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N @ Ibu Addinnasa

Catatan Popular