Catatan

Tunjukkan catatan dari 2012

Euphoria Set Optimum

Imej
"Maaf la, saya sihat. Saya tak perlukan vitamin ni."
Inilah dialog biasa yang saya jumpa sejak join Shaklee 1999. Pada kawan-kawan saya, hanya orang sakit sahaja yang makan vitamin. Sebab pada mereka vitamin ini tak ubah seperti ubat doktor.


Masih saya teringat pada tahun 2002 masa mula-mula saya mengajar tuition dari rumah. Seorang ibu menghantar anaknya belajar beberapa subjek sekolah rendah. Sebelum mengajar saya bertanyakan kepada si ibu bagaimanakah pencapaian anaknya di sekolah bagi subjek yang diminta saya mengajar...si ibu dengan tenang menjawab, markah anak saya sentiasa 90 ke atas.

Saya tanpa berlengah terus bertanya, "mengapa puan masih menghantar tuition sedangkan anak puan dalam kategori cemerlang?"

Si ibu dengan senyum menjawab, " saya mahu anak saya kekalkan kecemerlangan dia. Kalau saya tak hantar tuition tidak mustahil satu hari nanti boleh drop. So lebih baik saya bersedia supaya anak saya berada dalam tahap berusaha dan tak mudah berpuashat…

Mengharap lambaian Kaabah

Imej
Alhamdulillah tahun 2012 telah pun melabuhkan tirai penutupnya...dan kini 2013 telah datang dengan banyak harapan, doa serta impian.

Azam? Sudah pasti kita mengharapkan 2013 lebih baik, lebih cemerlang dan lebih gemilang dari 2012.

Bagi kami alhamdulillah 2012 memberi satu kenangan terindah buat kami sekeluarga. Pembuka tirai baru dalam hidup di mana 2012 kami mulakan dengan bercuti diluar negara bersama keluarga atas hasil keringat sendiri dan alhamdulillah diberi rezeki menunaikan umrah ditambah dapat melihat bunga tulip di Turki. Masya ALLAH satu kenangan terindah.

Selain dapat ke Indonesia semasa pelancaran Shaklee di sana, tahun 2012 membuka lembaran baru kepada ramai anak didik kami dalam perjalanan biz mereka. Alhamdulillah , alhamdulillah , alhamdulillah hanya ini yang mampu kami lafazkan.

Siapa sangka impian 5 tahun dulu kini benar-benar menjadi kenyataan. Satu impian yang pada mulanya seakan-akan mustahil untuk dicapai. Kini alhamdulillah , semuanya dihujung jari. Nak tahu …

Cantikkan kulit dengan vitamin Shaklee

Imej
Bangun sahaja dari tidur, Safura [ bukan nama sebenar] terus menjerit dengan kuat apabila kelihatan jerawat makin banyak keluar wajahnya.  [ gambar hiasan ihsan google]
Semua orang mahukan kulit yang cantik, cerah, gebu dan menawan. Namun adakala dengan faktor pemakanan, cara hidup , tekanan kerja dan ketidakseimbangan hormon boleh menyebabkan kulit menjadi tidak sihat.
Masih saya ingat dengan seorang kawan yang suka mengamalkan makanan bergoreng, amalan harian seperti cuci muka hanya dengan sabun biasa , kurang minum air  sehingga menyebabkan kulitnya menjadi berminyak dan secara perlahan-lahan jerawat mula tumbuh. 
Namun saya yakin kini ramai orang sangat concern tentang kecantikan kulit dan mementingkan penampilan diri.  Malah alhamdulillah ramai yang makin tertawan dengan vitamin B, C dan E Shaklee atau lebih popular dengan nama Set Skin Care [ Set D].


Apa sebenarnya fungsi setiap vitamin ini?
Vitamin B  Ia adalah vitamin larut air, lengkap dengan 8 B, membantu menukarkan gula kepa…

Herb Lax untuk siapa?

Imej
Buasir sesuatu yang menyakitkan dan ia berpunca dari banyak faktor antaranya kekurangan air dan serat.
Ramai yang membuat andaian bahawa herb lax adalah supplement untuk mereka yang ada masalah pembuangan.

Namun ramai yang tidak mengetahui bahawa herb lax sebenarnya adalah sebagai makanan tambahan yang membantu membersihkan usus. Perlu ke supplement ini?
Ada sesetengah pendapat malah dari golongan doktor sendiri mengesyorkan pengambilan herb lax sebelum memulakan mana-mana program kesihatan Shaklee terutama yang melibatkan program pengurusan berat badan, program menjaga kesihatan jantung, antioksidan dan banyak lagi.

Ini kerana herb lax berfungsi membantu pembersihan usus dengan lebih efisien. Apabila masalah pembuangan dapat dilakukan dengan lancar.... penyerapan vitamin juga akan lebih lancar.

Kami sendiri mengamalkan pengambilan herb lax pada hujung minggu sahaja. Ditambah ia bagus untuk membersihkan usus selepas seminggu mengamalkan bermacam makanan. Memang dapat rasa perut kempi…

Nak berniaga tapi tak macam berniaga.

Imej
Sarip [bukan nama sebenar] ingin belajar ilmu persilatan. Dia menemui Tuan Guru Silat Masdor [bukan nama sebenar] dan Tok Guru Masdor menerima Sarip dengan senang hati sebagai murid persilatannya.

Sesi perguruan kini bermula. Di gelanggang Tok Guru Masdor berpuluh pemuda-pemudi berbaris untuk menimba ilmu persilatan dari Tok Guru. Semuanya dengan matlamat yang sama; iaitu untuk mempersiapkan diri menempuh cabaran hidup. Maklumlah, di zaman itu mereka yang menguasai ilmu persilatan di pandang tinggi.

Perguruan bermula, Tok Guru Masdor mencurahkan ilmu kepada semua anak muridnya. Cukup masa, seperti biasa Tok Guru akan duduk di tepi gelanggang utk membiarkan anak-anak muridnya meneruskan latihan sendiri. Sarip yang melihat Tok Guru Masdor duduk di tepi turut sama keluar gelanggang. Menurutnya, dia hanya mahu berlajar di bawah bimbingan Tok Guru Masdor. Itulah yg berlaku setiap hari perguruan.

Hari bertukar minggu, silih berganti bulan akhirnya tiba waktu pentauliahan. Anak-anak murid T…

Omega bagus untuk anak masa travelling.

Imej
Seminggu lalu saya dan suami serta anak-anak memang banyak travelling...ditambah kami nak siapkan rumah di KL. Keluar awal pagi dan lewat malam baru pulang.
Kami pula jenis akan bersihkan diri sebelum tidur. Namun satu yang kami pentingkan, sebelum tidur makan Omega terutama untuk anak-anak. Biasanya mereka makan seminggu dalam 3-4 kali. Tapi semenjak travelling saya pastikan mereka makan setiap hari dengan pengambilan air secukupnya.

Saya dan suami pula akan makan vitamin biasa tambahan dengan 3 biji Omega. Syukur walau tidur jam 12-1 pagi, kami masih boleh bangkit awal bagi solat dan meneruskan rutin seperti biasa.

Saya benar-benar puashati dengan Omega guard. Mungkin sekali pandang harganya mahal namun syukur alhamdulillah walau cuaca kerap hujan dan berangin, syukur alhamdulillah anak-anak sihat. Tiada yang lebih mahal selain dari melihat anak-anak sihat dan aktif.

Apa yang saya faham tentang Omega ini ialah ia membantu masalah kolestrol, jantung, kardiovaskular selain meningkatk…

Tanda jelas kolestrol di wajah?

Imej
Biasa lihat biji putih bawah atau sekitar mata? Ia dikatakan tanda kolestrol yang tinggi dalam badan. Siapa tak risau bila tanda kolestrol jelas kelihatan di wajah bukan? 
Saya perasan sesuatu bila banyak travel dan stay hotel, makan pun ikut sedap mata memandang. Tanpa saya sedari ada bintik-bintik kecil bawah mata. Pada mulanya saya ingat ia masalah kulit bila kurang air. Maka saya pastikan pengambilan carotomax [ nama lain bagi Beta Carotene] dan memang nampak ia terkawal.

Pengambilan Omega 3 biji sehari kini saya amalkan sebelum tidur pula. Hmm memang mudah rasa dahaga selagi belum lelapkan mata. Paling saya perasan sekarang ialah saya tak mudah rasa sejuk malah badan sentiasa badan rasa warm. Maklum sebab omega tu minyak ikan.

Saya makan juga lecitin especially nak kelancaran proses pembuangan bersama herb lax. Tapi untuk kurus saya suka Omega 3 biji.

Tanpa saya sedari biji2 putih bawah mata dah tiada lagi walhal saya amalkan omega untuk kurus. Tak dinafikan kami memang amalkan …

Lelaki : Stress, Jantung dan Tenaga

Imej
Omega, Vitamin E dan Zinc untuk Suami
******************************************



Ramai mencari vitamin untuk para suami namun tidak kurang juga dengan sang teruna yang ingin menjaga stamina mereka.

Apakah vitamin yang sebenarnya golongan ini perlukan?

Pada dasarnya perlu 3 jenis vitamin yang perlu :

Omega : Ia membantu untuk jantung dan kardiovaskular. Ia juga untuk membakar lemak dan bagus un
tuk daya ingatan. Selain itu ia membantu mengelakkan apa2 inflamasi [ bengkak] di dalam tubuh terutama mereka yang ada masalah gout.

Vitamin E : Ia bagus untuk saraf dan merendahkan lemak serta menurunkan trigliceride di dalam tubuh. Bagus untuk stamina.

Zinc : Ia penting untuk pertumbuhan sel. Selain perlu untuk kestabilan hormon di dalam tubuh. Menggalakkan pertumbuhan rambut serta kesihatan yang optimum.

========================

Perasan tak...ada sesetengah suami yang balik lewat dari kerja akan mandi malam atau lewat malam. Tahukah kita ia mendatang risiko peparu berair di hari tua?

Omega membantu men…

Waktu bila sesuai makan vitamin?

Imej
Saya sihat, kenapa nak makan vitamin? Bukan ia untuk orang sakit ke?
Ini antara ayat penyata yang biasa ditemui.
***********************************

Hakikatnya waktu yang paling sesuai amalkan vitamin adalah ketika kita sihat. Mengapa sedemikian? Ini kerana dikala kita sihat, sel juga sihat maka penyerapan vitamin dan galian adalah sangat baik. Berbanding ketika kita sakit.

Sama seperti sebuah pokok buah. Apabila pokok itu sakit maka ia perlu masa untuk kembali sihat. Kos merawat akan menjadi lebih mahal apabila pokok menjadi lebih rosak. 

Namun bagi yang serius menjaga tanaman, segala penyelenggaran dijaga dengan baik agar tiada masalah dikemudian hari.



Sama dengan
 badan kita hari ini. Apabila kita sakit, maka sel berusaha untuk melawan penyakit. Namun jika kekurangan vitamin dan zat galian, kuasa melawan itu terbatas. Dikala sakit itu sel perlukan masa untuk menyerap vitamin kecuali dibantu dengan pengambilan air yang sekata dan keseimbangan elektrolit dalam badan.

Maka , jom amalkan cara…

Wanita dan anti aging.

Imej
"Kulit anak saya tak kering dah sejak saya amalkan vitamin E ni." kata puan Hafsah pada saya selepas mengamalkan vitamin E untuk atasi masalah kulit kering pada anaknya.
" Bagusnya sejak amal set B ni anak saya punya eczema dah semakin berkurang." kata puan Aini pada saya selepas amalkan 3 bulan sepanjang penyusuan anaknya.

Hakikatnya vitamin ini bukanlah membanyakkan susuibu. Namun dalam sedar tak sedar ia banyak memberi imbuhan dalam proses pembesaran anak untuk menjadi lebih sihat.

Baru-baru ini seorang customer saya [ seorang ibu menyusu] telah bertanya mengenai produk fokus anti aging. Maka saya jelaskan padanya saya tak galakkan selagi beliau masih menyusukan anaknya.

Mengapa saya tak galakkan ya? [ Ini hanyalah pendapat saya bersandarkan bahan bacaan serta pendapat beberapa doktor kenalan saya].

Apa yang saya belajar apa jua vitamin yang ibu ambil akan disalurkan pada si anak sewaktu penyusuan berlangsung. Oleh itu vitamin yg penting bagi membantu tumbesaran…

Iktibar dalam sebuah perjalanan ; sila-sila.....

Imej
"Kepala dia tersangkut di dalam stereng ! " Itulah kata-kata Bob kepada kami selepas menaiki kereta dan kami meneruskan perjalanan apabila polis dan ambulan telah datang untuk cuba selamatkan beliau.

Banyak memori indah dan pengalaman manis yang tak dapat saya lupakan sepanjang belajar di UM dan terutama menetap di Kolej Kediaman Keempat UM.

Walaupun saya kehilangan arwah abah semasa di Asasi UM, namun Allah tak biarkan saya seorang diri. Saya sentiasa mendapat sahabat karib yang ramai. Malah senior2 Kolej sangat baik.

Saya masih ingat satu peristiwa yang tersemat di dalam minda saya....sewaktu perjalanan ke Kuala Terengganu untuk melawat rumah salah seorang junior saya Azira. Kami bertolak malam bersama kawan karib kolej kami iaitu Bob. [ Sepatutnya panggilan abang Bob sebab beliau lebih veteran tetapi beliau mesra dengan panggilan Bob sahaja dengan saya].

Malam itu saya duduk di sebelah pembawa iaitu Bob. Maklumlah jalan sebelah malam sedikit lengang. Dalam jam 2 pagi kal…

Tips atasi jerawat.

Imej
Sedikit sharing untuk mengatasi masalah kulit berjerawat.....

Jika anda punya masalah kulit berjerawat, beberapa perkara yang membantu untuk atasi masalah ini ialah

1. Amalkan minum air masak 2-3 liter sehari [ Sila guna kan botol air bersukat untuk mengetahui ketepatan pengambilan air masak]

2. Pastikan proses pembuangan lancar setiap hari.

3. Dapatkan tidur yang mencukupi dan emosi yang stabil.

4. Kurangkan makanan bergoreng dan berminyak.

5. Cuba amalkan mengambi vitamin B, C dan E malah jika berkemampuan boleh tambah beta carotene [ vitamin A].*
Pengambilan protien yang seimbang paling perlu untuk hilangkan kesan parut hitam akibat jerawat.






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
Call/Whatsapp : 012-853-5689

 Salam sayang dari Ibu Addinn…

Anak Sembelit!

Imej
"Ibu, sakit perut!!!" itu lah ayat biasa bila si anak melalui sembelit. Dikala itu mengundang kegundahan hati si ibu.
Bila dah nama bergelar ibu, sudah pasti kita tak lari dari cabaran dalam melalui proses pembesaran anak-anak. Demam, batuk mahupun selsema adalah antara ujian sakit yang kita lalui sepanjang anak-anak nak membesar. Selain sakit biasa, sembelit adalah antara ujian yang terpaksa dilalui terutama apabila anak kita tidak konsumi air dan makan serat dengan seimbang.

Namun adakala sembelit ini saya lihat disebabkan berpunca dari susu formula yang anak kita minum. Namun jika si anak dah mula makan pejal sepenuhnya, hakikatnya kita perlu memantau

1. makanan utama yang diambil
2. daily water intake minima 1 liter sehari. [ setiap berat 25 kg memerlukan 1 liter air.]
3. buah yang diambil

Rata-rata anak susah nak makan sayur maka pilihan lain bagi kita sebagai ibu bapa adalah dengan memastikan mereka amalkan makan buah setiap hari sebagai keperluan serat dalam tubuh.

M…

ESP boleh untuk pesakit gout dan ekzema?

Imej
Orang gout pantang amik soya! Betul ke? Bapa mertua saya pesakit gout sejak dari tahun 1998 kalau tak silap. Tapi sejak mengenali Shaklee 15 tahun dulu, beliau memang amalkan minum ESP waktu pagi dan malam sebelum tidur. Pernah saya sendiri bertanya kepada beliau adakah boleh sebenarnya pesakit gout amalkan protien sedangkan kita selalu digembar gemburkan kekacang tak boleh diambil oleh pesakit gout.
Namun selepas ayah mertua saya memberi jawapan yang jelas dan bernas, saya akui terdapat kebenaran dalam jawapannya itu.

Ayah mertua saya mengatakan ESP [ Eenergizing Soy Shaklee] mengandungi 9 amino asid yang diperlukan oleh badan namun ia tak dapat dihasilkan dari badan. Ia memang perlu diambil dari sumber luar untuk menghasilkan sel yang sihat dan memperbaiki sel tisu yang rosak.


Selama ini kita hanya faham soya tidak bagus untuk pesakit ekzema, namun soya yang bagaimana?

Tahukah kita soya yang baik adalah soya yang dimasak pada suhu yang rendah dan tidak merosakkan rantaian molekul a…

Kulit kedut dan gelebeh punca kurang kolagen?

Imej
Kenapa kulit nampak kendur dan gelebeh selepas umur makin meningkat? Adakah ia normal?  Ramai yang mencari solusi untuk masalah ini...dan kini kolagen Shaklee antara supplement yang diminati ramai!

Sejak ia dilancarkan ke Malaysia pada bulan Jun lalu, ramai yang menantikan kehadiran promosi Shaklee kolagen. Penantian itu berakhir apabila sms pada jam 3 pagi memaklumkan bulan ini adalah promosi kolagen oleh syarikat.

Promo Shaklee:
Shaklee: Dec'12 Product Promotion - Shaklee Collagen Powder (Buy 6 Free 1) WM DN1,428 / EM DN1,500 / UV444. Place your order now! TQ.

Selepas ia diperkenalkan pada bulan Jun yang lalu, barulah saya sedar kepentingan kolagen pada tubuh badan kita. Kolagen sangat penting dalam sistem anti penuaan kerana ia menyokong keanjalan kulit dan sistem otot dalam tubuh manusia.

Rupa-rupanya mereka yang mempunyai bentuk badan yang lembik disebabkan kurang sokongan kolagen.
Mengapa perkara begini boleh berlaku? Biasanya disebabkan oleh persekitaran, cara hidup, pengamb…

Tiada lagi alahan seafood dengan garlic complex!

Imej
Tahun ini mak memilih untuk bercuti di Langkawi. Alhamdulillah tahun ini kami berjalan seramai 10 orang termasuk anak-anak serta anak buah. Kami tak dapat nak buat aktiviti yang biasa di buat bila berjalan di Langkawi seperti fish feeding di Pulau Payar mahupun Mangrove cuma kami dapat belayar selama 8 jam menikmati pemandangan yang cantik sekitar Pulau Langkawi. [ Nanti saya share dalam special entry]

Namun ada sesuatu yang buat saya lebih gembira... terutama apabila adik lelaki saya mengatakan beliau puas makan udang, ketam dan segala macam seafood selepas mengamalkan pengambilan garlic complex. Sebelum ini beliau akui beliau alah dengan seafood. Kini tidak lagi selepas amalkan Garlic Complex!

Nanti saya akan cerita lebih lanjut tentang Garlic namun yang pasti ia bagus untuk mencairkan darah, secara langsung mengawal kolestrol dan meningkatkan imun sistem.*



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, t…

Susu memancut ke cermin kereta!

Imej
Pulang dari mengambil si manja dari taska, si manja terus menyelak baju si ibu untuk menyusu. Dalam gopoh gapah si kecik nak menyusu, tak semena2 susu saya terpancut sehingga ke cermin kereta!
Masya ALLAH punya lah suami saya terkejut sampai bertanya " Vitamin Shaklee buat susu banyak sampai macam ni ke?"
Sambil mencari posisi yang selesa menyusukan si kecil saya memandang wajah suami dengan gelak kecil. Terasa malu sendiri namun bangga pun ada.


Inilah pengalaman dan kisah benar salah seorang customer Shaklee yang menceritakan kejadian unik yang berlaku kepada dirinya selepas beberapa hari amalkan Shaklee.

Kejadian ini sebenarnya adalah secara kebetulan semata-mata dan ia boleh berlaku pada sesiapa sahaja.


Apa yang si ibu ini amalkan adalah vitamin yang perlu untuk ibu dan anak. Paling biasa adalah set penyusuan set B manakala yang paling lengkap ialah set 3M.

Susu banyak mudah terhasil apabila si ibu itu kerap mengosongkan payudaranya melalui hisapan bayi atau sesi perahan. …

Set Budget untuk kecantikan ?

Imej
" Boleh panggil saya kak Rina, sebab akak yakin awak budak lagi." Kata Rina pada saya.
"Baik kak Rina. By the way, boleh tahu berapa umur kak Rina? Saya baru 34 tahun." Balas saya pada beliau.
Dengan riak wajah terkejut, " La sebaya tapi awak nampak muda dari saya." kata Rina pada saya.
Ini antara dialog yang biasa saya sendiri lalui dengan mereka yang baru pertama kali menjadi pelanggan saya.

Memang benarkan makan vitamin boleh nampak muda? Saya sebenarnya pun tak de jawapan untuk soalan cepu emas ini. Apa yang pasti melalui pembacaan saya, pengambilan vitamin dan konsumi secara konsisten sangat membantu melambatkan penuaan.

Bagaimanakah proses penuaan berlaku? Ada banyak faktor yang menyebabkan proses penuaan cepat berlaku antaranya faktor pemakanan, persekitaran, hormon, emosi yang tidak stabil, tekanan dan cara hidup.

Rata-rata yang saya lihat mereka yang tidak menjaga pemakanan mereka, yang kurang minum air, yang menghadapi banyak tekanan dengan emosi…

Buat duit dari rumah bukan satu yang mustahil.

Imej
Alhamdulillah semalam selamat sampai dan check in di Hotel Prince Kuala Lumpur. Memandangkan Ahad [ hari ini] adalah hari besar bagi anak didik saya yang kedua menjadi Master iaitu Farah. Alhamdulillah segalanya lancar dan dipermudahkan  ALLAH.

Doa dan harapan saya agar ia menjadi pembakar semangat dan sebagai motivasi kepada anak didik yang sedang berusaha memajukan diri dan keluarga.












Jika anda seorang ibu yang bekerjaya atau hanya seorang surirumah, tiada halangan untuk anda berjaya dan meraikan seperti dalam gambar...asalkan anda mahu !

No money, no skill , no problem.

Asalkan nak belajar dan bersedia mengubah cara hidup dan cara kita berfikir. Tiada mustahil selagi kita berdoa, bertawakal dan berusaha.

Berminat nak sertai kami? Email atau call saya :)


 Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
Call/Whatsapp : 012-853-5689


 Salam sayang dari Ibu Addinnasa

Boleh ke amalkan Alfalfa sahaja?

Imej
Ramai yang bertanya, boleh saya nak beli alfalfa sahaja? Jawapannya saya, boleh. Adakah ianya bagus untuk penyusuan? Jawapan saya, ya insyaAllah asal 3 syarat lain dipenuhi iaitu sesi perahan yang konsisten, minum air lebih 3 liter sehari dan DOA yang berterusan.
NAMUN HAKIKATNYA,
Mana yang lebih baik, meja 4 kaki atau meja satu kaki?
Orang yang melihat pada KUANTITI sahaja mereka akan mencari produk yang membantu membanyakkan susu semata-mata.
Tapi JIKA anda ialah ibu yang bijak dan MEMENTINGKAN PEMAKANAN dan ingin memastikan susu anda penuh NUTRISI, pasti apa yang ibu sarankan terutama supplement yang disenaraikan dalam set menjadi pilihan.

Adakala si ibu keletihan berpunca kerana kekurangan air dan kalsium. Adakala ibu terlalu moody disebabkan kurangnya B complex. Adakala ibu itu kekurangan darah kerana kurangnya zat besi. Maka Alfalfa hanya sebahagian yang membantu tetapi bukanlah menyeluruh.

Apakah fungsi atau kebaikan setiap vitamin bagi ibu yang menyusu?

a) Vita-Lea Iron Formula/multi…

Adakah lelaki akan keluar susu bila makan alfalfa?

Imej
Bulan Oktober baru menutup tirai dengan belian ESP yang sangat mengujakan  sehingga kehabisan stok semua Branch Shaklee. Alhamdulillah saya dapat menyediakan beberapa canister stok untuk semua customer saya. Bulan Nov kini datang dengan offer Alfalfa pula. Buy 6 free 1. Ada juga yang bertanya, sebenarnya bagus ke Alfalfa ni? Kalau suami makan keluar susu tak?

Tersenyum saya baca sms bakal customer....

Walau bagaimanapun set penyusuan yang mengandungi Alfalfa telah lama terkenal sejak diperkenalkan 5 tahun dulu. Alfalfa tidak membanyakkan susu cuma ia membantu mempercepatkan penghasilan susuibu JIKA IBU ITU KERAP MENGEPAM ATAU MENYUSUKAN ANAKNYA. Jika si ibu tidak mengepam dan malas menyusukan anaknya, alfalfa tak beri kesan pada hasil susuibu.
Konsep penyusuan ialah , lebih kerap menyusu maka lebih banyak susu dihasilkan.


Tapi bagi yang tidak menyusu ataupun para suami mahupun lelaki bujang, pengambilan Alfalfa tak buat puting keluar susu. Jangan risau. Ia akan membantu part lain pul…

ESP Shaklee bukan hanya untuk susuibu.

Imej
Bagi ibu2 yang dah amalkan ESP, pasti mereka perasan sesuatu...biasa yang customer bagi feedback ialah susu pekat dan anak minum sikit tapi mudah kenyang.

Mungkin ia nampak seperti tak lojik tanpa pengetahuan asas namun sebagai ibu yang dah susukan anak dua putera dengan susuibu, tak saya nafikan apa yang mereka lalui adalah perkara yang sama saya lalui dulu.

Memang ibu sendiri akan mudah rasa kenyang dan hasil susu nampak berbeza.

May be ada yang belum tahu bahawa kandungan utama dalam susuibu ialah protien. Mengapa protien? Ini kerana sel kita terbentuk dan terbina dari protien. Bermula sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ dan dari itu bermulalah sistem.

Apa yang saya perasan dengan pengambilan ESP yang secukupnya ditambah anak kerap minum, pembesaran mereka sangatlah hebat. Alhamdulillah saya dapat lihat pada dua2 anak saya. Mereka kuat menyusu sebab mereka minum sedikit2 tetapi kerap. So pembesaran mereka juga sangat memberansangkan.

Kini mereka dah besar, saya bancuhkan…

Bekerja dari rumah satu keseronokkan!

Imej
Alhamdulillah hari ini saya dapat sampaikan beberapa pesanan COD bersama anak2 dan suami. Syukur dipermudahkan segala urusan. Semoga perjalanan kami dipermudahkan ALLAH hendakNya.

Jika tiada aral kami akan berada di KL selama 1-2 minggu bergantung kepada urusan suami saya di sana. InsyaALLAH jika tiada aral akan menemui beberapa orang yang dah buat temujanji untuk belajar berbiz dari rumah.

WAHM atau nama singkatan bagi Work At Home Mother dimana kami menjalankan perkongsian dan berniaga produk secara alam maya. Latihan dan mentoring juga kami banyak lakukan melalui email, kumpulan tertutup di fb.

Ia bukanlah perkara baru kerana semakin ramai yang telah menyedari hakikat bahawa bekerja bersama anak dan keluarga adalah satu yang menyeronokkan sambil dapat menguruskan sendiri anak2 dan hal2 rumah.

Saya yakin para suami juga lebih senang dan tenang apabila isteri mereka sendiri yang menjaga anak2 di rumah. Namun redha dan restu suami itu sangat penting dalam menentukan kejayaan isterinya…

ESP buy 6 free 1? Yes, October ONLY!

Imej