Kuasa minda


 Pagi ni buka TV terus tengok rancangan Mata ke Hati oleh Prof Dr Muhaya kalau ibu tak silap... sangat menarik. Apa yang diulaskan dalam siri tadi memang ada kebenaran. Apa yang kita makan, kita lakukan , kita baca, dengan siapa kita berkawan, sangat mempengaruhi kuasa minda kita. Memang ada kebenarannya....untuk punya minda yang positif, kita perlukan tubuh badan yang sihat...perlu makan dengan seimbang, perlu bersenam, berkawan dengan orang yang positif dan membaca bahan ilmiah yang bersumber atau kata lain yang membaca bahan yang memberi manfaat.
Bila kita tak jaga makan dan tak bersenam, badan mudah sakit. Bila sakit, kita tiada semangat. Penyakit fizikal yang datang turut mempengaruhi hati dan perasaan. Sama juga dengan membaca, bila banyak membaca gosip dan benda remeh, otak kita tidak menjalankan fungsinya dengan sangat baik. Pembacaan bahan yang berilmiah mempengaruhi gerak dan tingkah laku seseorang. Hubungan sesama manusia....jika kita berkawan dengan orang yang baik hatinya, positif cara pemikirannya, ia akan membantu kita ke arah jalan tersebut. Namu jika kita banyak berkawan dengan mereka yang mempunyai perasaan cemburu , sentiasa tidak puashati dengan kejayaan orang lain, kita akan turut menjadi seperti itu juga. Kita akan mencari alasan untuk tidak berjaya kerana belajar dari kawan tadi yang merungut setiap masa.
Kita yang memilih jalan hidup kita....

Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM80 dan free delivery. Boleh isikan borang pesanan DI web ini atau sms kan kepada saya 012-8535689 Salam sayang dari ibu

Catatan Popular