Rabu, 10 November 2010

# Testimoni

Beliau mampu mendapat 20 oz sehari walaupun mengandung?


Ini email dari Shida, antara kenalan terawal ibu dalam dunia blog. Sampai sekarang kami kawan baik dan berkongsi cerita:

"alhamdulillah sebenarnya nak cerita pasal penyusuan Firdaus yang dah mencecah 1
tahun 3 bulan 5 hari, dulu Nabil menyusu selama 1 tahun 7 bulan ja..sbbnya masa
tu aku dah mengandungkan Firdaus 5 bulan. Walaupun mengandung aku tetap menyusu
dan mengepam macam biasa tanpa ada halangan alhamdulillah mungkin disebabkan
pemakanan aku yang baik serta amalan pengambilan supplement shaklee yang
mengikut jadual oleh N maka Nabil dapat juga menyusu walaupun aku mengandung.
Aku mula kenal shaklee masa Nabil umo 4 lebih bulan...aku mmg mencari suplemnet
yang boleh membantu aku kembali sihat sbbnya sejak bersalin anak sulong aku
selalu demam dan selsema sampaikan doktor bagi pelbagai-bagai vitamin katanya
aku ni kekurangan vitamin dan darah huhuhuhuhu tapi tak nampak plak kesannya aku
masih tak sihat somkmo sehinggalah aku jumpa N yang sangat aktif menulis
mengenai shaklee mellaui tulisan beliau lah aku bagaikan rasa perlu
mencuba..alhamdulillah berkat usaha mengamalkan vitamin-vitamin shaklee serta
doa akhirnya aku kembali sihat dan dapat menyusukan Nabil tanpa halangan,
percaya tak mula-mula stok susu Nabil hanya ada 6 botol jer..lama kelamaan
bertambah-tambah syukur sangat2. Ok balik kepada cerita Firdaus plak....setengah
ibu-ibu mungkin akan risau kalau mengandung sambil terus menyusukan anak tapi
bagi aku selagi aku menjaga pemakanan dan mengamalkan supplement yang sesuai
insyallah anak-anak akan sihat dan selamat dan yang penting ibu mesti minum air
3 liter setiap hari, jadi tiada alasan ibu-ibu tak dapat menyusukan anak-anak ye
selagi daya selagi ibu sihat dan anak-anak cergas penyusuan di masa mengandung
tidak lah membahayakan...yang penting selagi ada usaha dan doa berterusan
insyallah cita-cita ibu akan tercapai."


Beliau makan vitamin kerana kesihatan...bukan sekadar penyusuan sebab itu beliau berjaya!


Salam sayang dari ibu

Euphoria Shaklee Malaysia

Euphoria Shaklee Malaysia