Apa sebenarnya ESP?

Mungkin bagi yang dah biasa membaca catatan dari blog ibu dah biasa mendengar produk ESP atau nama panjangnya ialah Energizing Soy Protin. Maka bagi yang baru, ingin ibu kongsikan apakah kelebihan ESP Shaklee ini;

Ianya mungkin mahal pada sesetengah orang, ibu pun mengakuinya. Namun hasil yang ibu perolehi dari minum soy protin Shaklee ini sangat ketara. Ia mencerahkan wajah, menghaluskan tekturs kulit dan membuang semua sel mati akibat jerawat yang lama2..., susuibu juga sangat pekat dengan pengambilan protin ,sangat berbaloi bagi ibu.

Credit to HanaSalwa for this entry.

TAHUKAH ANDA ?
Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya yaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.


ENERGIZING SOY PROTEIN
Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat ,sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya.Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 grm protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan lactose. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik . Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya. (GMO) dimana is disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

SIAPA PERLU PADA SOY PROTEIN INI ?

1. Orang yang ingin kekal sihat

2. Orang yang lanjut umur, yang tidak upaya kerana kekurangan tenaga.

3. Kanak-kanak bersekolah

4. Ibu-ibu mengandung dan menyusu anak

5. pesakit yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan

6.pesakit seperti ulcer perut, jantung, kanser, sakit kulit, rambut gugur, tidak ada selera makan, gastrik, dan lain-lain

7. Ahli sukan dan bina badan

8. Soya Protein ini adalah untuk semua orang yang ingin membina dan mengekalkan badan yang sihat .

CARA MAKAN- 2 sudu makan di bancuh dengan satu gelas air sejuk/ suam. boleh juga dicampur dengan air jus buah-buahan.
diminum pada waktu pagi dan petang ( 2 kali sehari).










Salam sayang dari ibu


Catatan Popular