Rabu, 14 Oktober 2009

Siapa nak hadiah?

"Kasih yang abadi"

Boleh sesiapa describe apa yang kalian semua takrifkan dengan perkataan di atas? Sesiapa yang dapat memberi satu definisi atau penerangan yang menarik, ibu nak bagi hadiah....hadiahnya ialah? Tunggu!!!! Pastinya menarik, sebab tak perlu berbelanja pun cuma tuliskan sahaja apa yang kalian faham dengan ayat tersebut... Tak perlu panjang sangat macam essei pun sekadar ibu nak tengok kefahaman setiap individu yang pastinya berbeza. Walau sepotong ayat, jika ia menarik perhatian ibu, ibu akan tetap bagi hadiah.


Salam sayang dari ibu

11 ulasan:

  1. Just nak try...zai pun bukan pandai sgt bab nak tulis ayat nie..tp bantai jer ler..

    Tajuk :Kasih Yang Abadi..

    Belum pernah ada
    kasih didunia ini..
    Sanggup menerima diriku apa adanya
    Selain kasihMU Tuhan Yang Esa..

    Kasih pasti lemah lembut
    Kasih pasti memaafkan
    Kasih pasti murah hati
    kasih yang abadi pastinyer dari Mu Tuhan..

    Apapun kasih yg abadi ttp dari Tuhan Yang Satu..
    Macam lagu nie ..Satu..kasih yang abadi
    Tiada tandingi Dia yang satu
    Dua…sayang berpanjangan
    Membawa ke syurga kasihnya ibu.

    Tiga..lapar dan dahaga
    Rela berpayahan setianya ayah
    Empat..mudah kau ke temu
    berhati selalu beza antara
    kasih dan kekasih

    Ha kan...bagi zai kasih yang abadi biarlah kasih kita kepada Tuhan..

    sekian...

    BalasPadam
  2. emm..mierapun nak try gak ler..

    KASIH YANG ABADI
    @@@@@@@@@@@@@@@@

    Kasih yang tak berhenti
    Kasih murni abadi
    Kurasakan dalam denyut jantungmu
    Kudengar dalam doamu

    Tuhan Penyayang turunkan berkah-Mu
    Untuk ibuku seorang
    Oh Tuhan Penyayang turunkan berkah-Mu
    Untuk ibuku seorang

    Kasih yang tak berhenti
    Kasih murni abadi
    Kurasakan dalam denyut jantungmu
    Kudengar dalam doamu

    Tuhan Penyayang turunkan berkah-Mu
    Untuk ibuku seorang
    Oh Tuhan Penyayang turunkan berkah-Mu
    Untuk ibuku seorang

    Eyang AT tasya sayang sekali sama mama.

    Memang seharusnya kamu begitu
    Karena kasih ibu itu hangat seperti matahari
    Kuncup seperti rembulan dan abadi

    Kasih engkau berhenti
    Kasih murni abadi
    Kurasakan dalam denyut jantungmu
    Kudengar dalam doamu

    Tuhan Penyayang turunkan berkah-Mu
    Untuk ibuku seorang
    Oh Tuhan Penyayang turunkan berkah-Mu
    Untuk ibuku seorang

    Oh Tuhan Penyayang turunkan berkah-Mu
    Untuk ibuku seorang.......

    BalasPadam
  3. Salam,

    'Kasih Yang Abadi...Tiada kasih seabadi kasih Allah kepada hamba2nya, kerna kurniaan kasih dari Nya kita belajar erti kasih mengasihi, kita mengenal cinta, rindu, dan sayang..kerna kasihNya juga kita masih teguh berdiri walau seribu dugaan mendatang..."

    BalasPadam
  4. salam ziarah...

    kasih yg abadi adalah syg dan cinta yg kekal seperti cinta terhadap DIA, syg dan cinta yg ikhlas seikhlas seorg ibu membesarkan anaknyer, syg dan cinta yg suci sesuci air mata yg mengalir jika kasih yg abadi di sia-siakan begitu sahaja.......

    wassalam.....

    BalasPadam
  5. meh kita try lak

    "KASIH YANG ABADI" (Sesama Insan)

    Naluri terlalu menyayangi dengan setulus hati,terlalu mencintai dan tiada pemisah antara dua sejoli apabila jiwa telah bersatu teguh hingga ke akhirnya....

    "KASIH YANG ABADI" (Pada Penciptanya)

    Mencari cinta pada Ilahi yang hakiki dengan tulus ikhlas dan suci...tanpa ragu dan sangsi.

    BalasPadam
  6. salam akk, nk try gk ea..


    Kasih yang abadi
    Kasih tuhan kpd hamba
    Kasih-Nya tiada tolok banding
    Kasih-Nya tanpa cacat cela
    Kasihnya seindah mutiara
    Malah lebih indah dr segalanya
    Sesempurna ciptaan-Nya

    Aku mendamba
    Kasih yang Abadi

    BalasPadam
  7. Kasih Yang Abadi hanya layak dimiliki apabila diri tunduk kepada Penciptanya yang satu.Maka segala kasih sayang yang wujud selepas itu juga adalah merupakan kasih yg abadi. Kesimpulan, Allah swt adalah yg satu di dunia sementara ini..amin

    BalasPadam
  8. Kasih Yang Abadi : The Never Ending Love.

    Aside from love to the Al-Mighty the Creator; He creates another set of love dat we can find in dis life & also da after life. Love for our parents/child, love for sadaqa jariah & love for knowledge to be implemented in Allah's way.

    Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) reported: The Messenger of Allah (PBUH) said, "When a man dies, his deeds come to an end, except for three: a continuous act of charity, knowledge by which people derive benefit & pious son who prays for him. " [Muslim].

    Wallahualam. :)

    BalasPadam
  9. Salam harmoni...
    Kawan pun nak acer cuba try test mengolah ayat..

    Kasih tidak bererti perasaan sayang dan cinta pada makhluk semata²... Malah ia meliputi semua cabang aspek sama ada Tuhan, manusia dan makhluk² sekalian alam. Sewajarnya kita harus memupuk perasaan kasih dalam menjalani hidup sehari-hari. Jadikanlah persinggahan yang hanya sementara ini dengan penuh kenikmatan dan serba indah dalam kasehNYA.

    Sekian. :-)
    Sekadar memeriahkan..

    BalasPadam
  10. Salam ziarah...
    Dari ayat di atas, apa yang mula2 terlintas di kepala saya adalah
    Curahan kasih-sayang ibu dari mula melihat dunia membawa ke syurga...

    BalasPadam
  11. Terima kasih atas rspon kalian...maka ibu maklumkan bahawa ibu tertarik dengan kata2 dari butterfly. Dengan ini butterfly akan menerima saguhari dari ibu. Sila emailkan detail utk tuj penghantaran.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda. Kami sangat menghargainya.