Jumaat, 27 Februari 2009

Magic words...

Februari 27, 2009 0 Comments
Nice to share
Everyone marvels at the child who says "please" and "thank you." But if yours is one who often forgets the niceties, you might be wondering what you can do to encourage her to say more of those pleasant words you long to hear.
Experts advise against taking the "What's the magic word?" and "Now what do you say?" approach most of our parents were so fond of.
If you don't want to come home to a kid who won't look up from the TV to say hello, the best approach is to set a good example. If you always greet the family and bid them goodbye, your kids will pick up on your habits starting around age 2.
When Mom comes home, for instance, Dad might give her a kiss and a hearty "Hello! How was your day?" When Dad's on his way out the door, Mom and the kids might give him a hug or say, "Have a nice day, Daddy."
"Please" and "thank you" are other words dearly beloved by parents. When you ask your child to come to dinner, add the polite words you'd like her to use: "Jeannie, please come to the table now." When she cheerfully shows up, tell her "Thank you for coming so quickly." Your modeling will help her learn this habit, and when you hear her saying "please," praise her for it.
Saying "thank you" is a bit slower in coming than please, but generally by age 4 or 5 your child will start saying it. It's helpful to gently remind her that people are more likely to grant her wishes when she asks for things politely and is grateful – and that it makes people feel good to be appreciated for what they do.
Another useful word – "sorry" – is perhaps the most important of all. But parents often overuse this word, says Betsy Brown Braun, author of Just Tell Me What to Say: Sensible Tips and Scripts for Perplexed Parents. Embarrassed over their child's gaffes, parents push kids to say they're sorry in the heat of the moment.
"It's far more important to teach empathy than to force a child to parrot hollow words," says Brown Braun. "Don't just start demanding that your child say sorry. Explain to him why what he did was wrong: 'See how sad that boy is that you took his car?' Then show him how to make it better: 'Should we give him his car back and bring him a tissue?'"
By age 4, many kids can:
remember to say "hello" or "goodbye" to parents
sometimes say "please" and "thank you"
By age 8, many kids can:
ask about a parent's day without prompting
say "thank you" and "please" reliably in most situations
say "I'm sorry" – and mean it

Rabu, 25 Februari 2009

Twisted cyst...pengalamanku.

Februari 25, 2009 0 Comments
Nama doctor yang takkan ku lupa.... Dr. Rolland Dom Mattu. Dialah yang menjalankan 4 kali operation ke atas ku. Banyakkan? Mana tak empat;
1. Buang appendix
2. Buang cyst yang twisted dengan ovariku
3. Operation( c-section) nak melahirkan Addin
4. Operation(c-section) nak melahirkan Nasa.

Apa yang saya nak kongsikan ialah pengalaman saya melalui cyst.... Pagi itu hari Ahad, tetiba perutku memulas-mulas. Nak muntah tapi tiada apa yang keluar. Nak buang air besar tapi tiada juga yang keluar, yang pasti sakitnya sangat teruk. Tak boleh nak jalan langsung.
dari toilet ibu teriak kepada Abah meminta memapah ibu keluar dari toilet. Ibu meminta abah bersiap dan menghantar ibu ke Columbia Asia, hosptital yang berdekatan dengan rumah. Ibu ditahan semalaman dan disuntik dengan ubat tidur demi mengelakkan ibu meraung kesakitan. Esoknya Dr. Rolland memeriksa ibu sekali lagi dan yang membuatkan ibu terkejut ialah ibu perlu menjalani pembedahan kerana terdapat CYST yang BERSIMPUL dengan ovari ibu. Oh tuhan...kuatkan semangatku, yang lebih menyayat hati waktu itu ibu sedang mengandungkan Addin yang berusia antara 2-3 bulan.

Ibu melaluinya dengan semangat yang kuat demi memastikan Addin selamat. Ibu minta abah buat solat hajat agar semua selamat. Alhamdulillah ibu dapat melaluinya namun apa yang pasti selepas pembedahan...proses recovernya hanya Allah sahaja yang tahu. Sebaik sedar ibu cuba bangunkan diri untuk duduk bersandar di tepi katil. Ya Allah sakitnya fuhhh Allah sahaja la yang Tahu. Abah kata memang la sakit sebab operate abdomen. Sebab mengandungkan Addin ibu paksakan diri untuk tidak mengambil pain killer. Percaya tak...doktor meletakkan sebuah mesin ubat yang mana jika ibu sakit ibu cuma perlu suntik ubat tahan sakit melalui mesin itu. Namun sebab kedegilan ibu, ibu tahan kesakitan dengan mengambil vitamin B complex dan kalsium selain protien, vit c dan vitalea.
Doktor terkejut, sehingga hari ibu discharge dari hospital, ubat tahan sakit dari mesin itu tak bergerak walau setitik. hehehehe...bangga sangat.
dan alhamdulillah... ianya dah 6 tahun berlalu. Semoga Allah jauhkan ia dari berulang. Sebab itu saya cukup risau jika vit E saya nak habis, saya akan pastikan saya beli sebelum ianya habis kerana vitamin E membantu dari sesuatu ketumbuhan untuk tumbuh semula. wallah hu alam.

Badan kita ni terutama wanita sangat fragile...maka ambillah langkah berjaga2. Teman saya Edot kini sedang sengsara dengan kanser usus stage 3...saya doakan beliau kuat melaluinya. Semoga Allah memberikan taufik dan hidayah kepada mereka yang mencari pemakanan untuk menjaga kesihatan mereka. Amin.

Isnin, 23 Februari 2009

Set selepas Bersalin

Februari 23, 2009 0 Comments
Ada seorang teman dari forum yang bertanya kepada ibu set bersalin mana yang ibu pilih. Seperti ibu nyatakan sebelum ini, ibu tidak berani mengambil mana2 set bersalin kecuali vitamin semata2. Mungkin ada setengah orang nampak pelik tapi apa yang ibu makan adalah berlandaskan apa yang ibu baca dan kepentingannya bersebab.
Ibu memilih Shaklee kerana ibu takut pemilihan makanan yang salah boleh merosakkan hati... selepas membaca kepentingan hati dan bagaimana fragile nya hati apabila kita tidak berhati2 memilih makanan.
Set Bersalin sepanjang ibu dalam pantang baik Addin mahupun Nasa cuma Asas( ESP, B complex, Vit C & Vitalea) ditambah dengan Vit E ( terutama pembaikan luka dalam -rahim) dan zinc ( mempercepatkan baiknya luka dalam mahupun luar-jahitan) dan tidak lupa beta carotene.
Walau bagaimanapun untuk mereka yang ada budget tersendiri, paling kurang pun perlu amik set Asas dan zinc dan ianya sangat memadai.
Namun ianya terpulang pada individu... bagi ibu, apa yang kita makan kesannya bukan hari ini tapi selepas berpuluh tahun. Tepuk dada tanya selera!:)

Sabtu, 21 Februari 2009

Oh anak ibu!

Februari 21, 2009 0 Comments
Addin dan Nasa kini lebih akrab... seakrab mereka yang mempunyai sahabat sejati. Walaupun adakala usik mengusik dan menyakat itu masih ada setiap hari namun antara mereka sudah kurang cemburu. Tidak seperti sebelum ini yang amat ketara. Nasa sudah semakin matang... Addin dah nampak lebih bertanggungjawab.





Cerita Nasa

Minggu lalu, kami bermalam di rumah mak mertuaku di Rawang Perdana. Memandangkan rumah mereka dua tingkat maka mak dan ayah lebih selesa menyimpan semua vitaminnya di tingkat atas. Siapa sangka suatu peristiwa telah terjadi.....

Sebelum ini,menjadi rutin ibu akan memberikan Nasa dan Addin sebiji omega ( dalam seminggu tu adalah dua tiga kali)... namun antara Nasa dan Addin, sangat ketara menunjukkan yang Nasa tidak cukup dengan sebiji capsul. Namun ibu hanya akan menyuapkan sebiji sahaja dalam mulut kalian. So bila di rumah mamatok, sambil ibu dan abah leka menonton tv, Nasa membelek satu persatu botol vitamin. Bukan sekadar belek tetapi... dia cuba membuka setiap botol vitamin tersebut. Pada mulanya kami perasan vitamin mula berterabur dan vitamin itu ialah vitalea gold, sempat ibu kutip sebelum Nasa menjamahnya. Walau bagaimanapun telatah Nasa tidak terhenti di situ. Selang beberapa minit Addin menjerit..."Ibu Nasa bukan botol vitamin lagi!". Sekali lagi ibu mengaut semua vitamin untuk dimasukkan ke dalam botol. Abah pula dengan segera memeluk Nasa agar tangannya tidak menggapai vitamin yang bertaburan. Namun dalam diam tanpa kami sedar, abah cuba mengorek mulut Nasa... alamak ada vitamin la. Vitamin itu ialah lecitin...ibu memaksa Nasa meludahnya keluar, masyaAllah ada 5-6 kapsul lecitin dalam mulut anak ibu!!!! Addin ketawa dan mencapai botol Omega menunjukkan pada Nasa sambil berkata..." Nasa, bukan vitamin tu ler tapi yang ini. Ini yang ibu suap kat kita selalu!". Nasa dengan pantas mencapai botol itu dari Addin dan meminta ibu mengeluarkannya untuk dimakan. Dengan rasa kasihan, ibu hulurkan sebiji omega kepada Nasa. Nasa gembira sekali TETAPI tangannya masih menghulurkan kepada ibu mengharapkan ibu akan memberi sebiji lagi. Cukup2 sayang, omega tak boleh makan selalu takut panas badan ( itulah jawapan mak saya dulu sebab saya suka makan capsule minyak ikan yang mak beli di farmasi).





Cerita Addin

Addin semakin gembira ke sekolah tadika barunya. Addin dah pandai mengajukan soalan2 cepu emas. Antara soalan yang masih ibu ingat:
1. "Ibu, Addin nanti dah besar nak kerja kat turkmenistan atau mauritania. Ibu bagi tak?"
2. "Ibu, nanti Addin dah besar Addin nak kahwin ngan siapa?" -paling power!
3. " Ibu, kalau Addin dah besar boleh ke Addin bawa kereta sendiri kalau nak ke kedai atau jalan?"

Hmmm... ibu pasti akan gelak bila teringat soalan ni. Yang pasti Addin suka cium Nasa bila time ibu suruh tido awal. Alasan nak lambatkan waktu tidur. Bila ibu cakap perangai Addin kekadang pelik, Addin akan menjawab seperti dalam kartun kat TV..."Perangai pelik, sepuluh yang terbaik!" ...mana lagi kalau bukan dialog Hagemaru!!!!

Apapun ibu sayang anak2 ibu...selagi Allah izinkan ibu akan beri kamu semua makan omega sampai besar nanti supaya lebih cerdik dari ibu!

Khamis, 19 Februari 2009

Dalam diam....

Februari 19, 2009 4 Comments
Dalam diam .... pandai anak ibu yang sorang ni buat kerja. Pantang lepa, terleka walau sesaat budak comel ni ada sahaja yang nak diusiknya.


Nasa tak perasan yang ibu dah nampak Nasa nak cuit laptop ibu!


Uiiii... tekun benar budak ni!


"Mana agaknya huruf abc yang ibu ajar ni???"


" Susah jugak nak eja ni, abc lintang pukang!"




"Alamak! Ibu dah nampak!"

Jangan mudah melatah

Februari 19, 2009 0 Comments
Kalau dulu saya seorang yang sensitif, tidak boleh dikritik mahupun ditegur, namun arwah abah selalu berpesan bahawa orang begini adalah orang yang sombong dan Allah sangat benci orang yang sombong. Bila Allah benci maka barakah kehidupan dan rezeki akan berkurang. Sejak dari itu saya mula berubah... saya cuba menerima setiap pandangan dan kritikan walau adakalanya ianya menyakitkan hati.
Apabila banyak membaca, saya membeli sebuah buku yang paling saya suka untuk membacanya berulang kali iaitu JANGAN BERSEDIH. Selain dari itu saya suka mendengar beberapa pandangan orang alim tentang emosi. Maka ianya mengajar sesuatu kepada diri saya iaitu jangan mudah melatah. Saya pegang perkataan ini dalam diri saya apabila saya mula hendak merasa marah terhadap sesuatu, dan alhamdulillah ianya akan lenyap begitu sahaja. Saya akan mula rasional.

Jika dahulu saya rasa marah pada orang yang nak tunjuk pandai dalam pemakanan namun hari ini saya mula berkata pada diri saya, semoga Allah memberi taufiq dan hidayah padaMu.Begitu juga pada mereka yang adakala membuat saya marah dalam senyap, saya doakan agar Allah memberikan sesuatu padanya iaitu rahmatNya agar saya sendiri akan mendapat ketenangan yang abadi. Kini saya mula ceria, menerima hakikat bahawa saya terpaksa jua melalui kehidupan di KL. Segala aturan Allah adalah yang terbaik.

Memang dalam kehidupan kita akn berjumpa dengan pelbagai ragam manusia yang adakala membuat kita rasa sedikit sensitif tapi hakikatnya inilah warna warni kehidupan. Seronoknya kita mengenali pelbagai jenis manusia ciptaan Allah. Jika semua manusia kita harapkan sama seperti kita maka hakikatnya kita hidup dalam hipokrit belaka. Bagi yang pernah membuat saya marah, saya doakan kalian bahagia bersama keluarga tersayang kerana saya jua mengharapkan saya bahagia bersama keluarga saya yang tercinta. Saya tidak mahu menyimpan perasaan marah atau terasa kerana perasaan inilah yang akan menghilangkan berkat seri di wajah seseorang. Semoga Allah memberikan taufiq dan hidayah kepada kita dalam apa jua yang dilakukan...

Jangan mudah melatah....insyaAllah kita akan rasional selalu!

Rabu, 18 Februari 2009

Dingin selepas bersalin

Februari 18, 2009 1 Comments
Saya paste semula apa yang ditulis oleh ibukauthar dalam forum SI yang menarik perhatian saya utk dikongsi bersama...

Alfalfa actually adalah galactugogue yg baik,sama seperti fenugreek.
Malah alfalfa adalah selamat untuk di ambil oleh wanita yang hamil dan ingin meneruskan penyusuan (tandem nursing),ia tak memudaratkan bayi dan ibu.

saya mengambil ALFALFA TABLETS dari SHAKLEE sejak menyusukan anak sulung,sehingga hari ini.walaupun ke atas sy ianya tidak menambahkan susu (kerana masalh PCOS sy) tapi kesan yg sgt baik yg sy dapati kesan pengambilan alfalfa ialah ::

anak sy tidak pernah kolik -- alfalfa ada kesan membuang angin dari tubuh, kesan ini turut mengalir ke bayi melalui susu ibu.bagus bukan ..

sy tidak pernah sembelit semasa dalam pantang!! --- memang alfalfa lah 'saviour' sy dari mengalami masalah sembelit.

bayi saya juga tidak pernah ada masalah utk poo-poo

bagi wanita normal yg tiada masalah hormon, insyaALLAH alfalfa boleh menambahkan susu.synchronize kan pengambilan galactugogue dgn pengambilan kalsium yg mencukupi utk penghasilan susu.

actually sy mmg sampai skrg pun amik alfalfa shaklee (saya makan shaklee sejak umo 11 tahun sebelum tukar dan jatuh cinta dgn agel 2 bulan lepas) dan sy mengesyorkan ibu2 menyusu utk turut mengambil alfalfa,alfalfa shaklee is the best..try it to believe it!! :)
sy rasa ada ibu di sini yg boleh anda order produk shaklee dari mereka :;

sitilina :: www.mysuperkids.net
yus_azlan :: www.yusrinahata.com

dan jika ada ibu2 lain yg menjual shaklee bolehlah maklumkan yea.protein shaklee juga sgt bagus kerana ia diperbuat dari non-GMO protein dan first derived protein from the source,bukan sisa2 protein seperti kebanyakan produk lain ( 15 tahun sy dgn shaklee,byk yg sy belajar ttg nutrition)



Ibukauthar terlupa nak tulis nama ibu jika ada sesiapa yang nak cuba vitamin Shaklee....hehehe

Isnin, 16 Februari 2009

Apa yang paling minimum....

Februari 16, 2009 1 Comments
Seorang teman saya sangat bangga kerana mengambil supplement yang dikatanya sangat asli dan antara terbaik dalam dunia.... beliau menambah lagi sangat murah dan mudah di dapati. Tetapi beliau tiba-tiba terkejut setelah membaca buku bagaimana memahami label.Antara yang beliau juga hairan apabila mengetahui shaklee tiada silika gel. Namun yang lebih saya hairan ada juga yang tidak tahu apa itu silika gel...




Asli ke jika ada silika gel? Bagaimana jika silika gel itu dikeluarkan? Pastinya vitamin itu berubah kerana kesan kelembapan atau perubahan akibat udara. Ada sorang teman lagi berkata, eh semua vitamin memang kena ada silika gel la sebab so far pergi farmasi pun semua memang ada silika gel dalam botol. Eh biar betul org ni. Sah la tak banyak membaca!!! Cubalah tanya2 dengan orang atau bacalah buku yang ada dijual kat kedai buku. Silika gel ini boleh kita temui jika kita beli handbag baru, kasut baru.... so takkanlah makanan kita sama standard dengan kasut kan? Vitamin yang saya amalkan tiada silika gel....

Ada juga teman yang bertanya sebagai wanita yang tidak menyusukan anak, vitamin apa yang perlu diambil? Paling minimum...disyorkan

1) Vitalea- sumber kepada semua keperluan badan{ 12 vitamin 7 galian}
2) Vit C dan
3) Vit E - Vit C dan Vit E terkenal sebagai anti penuaan(pembinaan kolegen) dan ANTI KANSER.
4) Alfalfa
- sebagai jamu rapat bagi hubungan suami isteri. Bagi yang sudah mengambil alfalfa pasti merasakan perbezan bila bersama dengan suami( tiada lagi kesakitan).

Namun saya tahu bukan semua orang mendapat taufik dan hidayah...apa pun saya doakan mereka yang memerlukan pemakanan tambahan menemui produk yang terbaik dan berbaloi dengan harga yang dibayar.

Ada lagi nak let go...*UPDATE*

Februari 16, 2009 0 Comments
Semalam terlupa nak update...ibu juga nak let go mobile modem ibu. Ianya khas untuk celcom sahaja... brand blue cube 3.5G HSDPA. Ibu terminatekan akaun kerana kami kini hanya menggunakan hp sebagai modem. Bagi yang berminat boleh email atau mesej saya.





SOLD

Ahad, 15 Februari 2009

Lelong...lelong...lelong!!! Things to let go*update*

Februari 15, 2009 4 Comments
Ibu telah membuat keputusan untuk menjual beberapa barang baby yang tidak lagi menjadi keperluan kepada Addin dan Nasa dan waktu yang sama ibu hendak memastikan barang ini tidak menjadi tukun kepada rumah kita. Bagi mereka ibu2 dan bapa yang berminat bolehlah menghantar email(nnorita78@yahoo.com) atau sms (012- 8535689) jika berminat untuk membeli barang tersebut. Harga boleh dirunding.

SOLD

SOLD

SOLD












Rabu, 11 Februari 2009

Quality time....

Februari 11, 2009 2 Comments
Alhamdulillah kami selamat pulang ke Kuala Lumpur setelah selama 3 hari dua malam kami sekeluarga berada di Port Dickson, di Admiral Cove( adik beradik Avilion). Aktiviti kami hanya berenang sejak hari pertama kami sampai. InsyaAllah nanti ibu update gambar sepanjang berada di sana.
Buat abah, terima kasih kerana menunaikan janji untuk meluangkan masa sepenuhnya dengan kami ...( setelah ditinggalkan kerana assignment outstation abah tempoh hari). Mudah2 an abah dimurahkan rezeki dan bertambah2 lagi . Amin.
Apapun ibu, Addin dan Nasa sangat gembira dengan quality time yang abah beri dengan kami... ( sebab sejak duduk KL hidup berubah 180 degrees). Semoga Allah aturkan yang terbaik dalam hidup kita sekeluarga.

Isnin, 9 Februari 2009

Sah steroid!!!

Februari 09, 2009 1 Comments
Ada seorang teman lama yang baru berhubung semula dengan saya dan ingin memesan beberapa vitamin. Saya mengalu-alukan kehadiran beliau dalam hidup saya tanpa banyak soal mengapa sudah lama tidak bersua mahupun berhubung kata. Namun sempat jua beliau menceritakan pengalamannya mengambil beberapa produk supplement yang ada dalam pasaran. Beliau mengakui beliau sangat suka mencuba produk yang terbaru dalam pasaran NAMUN HAKIKATNYA beliau MENGAKUI Shaklee adalah terbaik sepanjang beliau mengambil pemakanan tambahan. Ini kerana semua produk di dalam pasaran ( dalam bentuk tablet mahupun kapsul) PASTI akan MEMPUNYAI SILIKA GEL.... yang membuktikan ianya tidak asli sama sekali.

Walau bagaimanapun, ada satu produk supplement dalam pasaran D#% yang sahabat saya ini cuba telah menyebabkan beberapa perubahan yang ketara pada beliau. Tambah beliau, sepanjang teman saya ini mengambil produk tersebut, wajahnya kelihatan kemerah-merahan, beliau akan mudah naik berang, mood tiba-tiba berubah, selera bertambah2, gemuruh, sukar tidur dan adakala terlalu aktif. Namun sahabat saya ini mengambil keputusan untuk berhenti mengambil produk tersebut kerana mengetahui ianya mengandungi steroid dan kesan jangka panjang streroid ialah kegagalan buah pinggang.
Yang paling kami kesalkan bagaimana KKM boleh meluluskan produk kesihatan yang mengandungi steroid???
Yang paling kasihan adalah golongan orang kita yang suka mencuba produk terbaru dalam pasaran tanpa pengetahuan yang mendalam tentang produk tersebut. Ada orang kita yang menbangga2 mencuba produk terbaru dalam pasaran tanpa mengetahui kesannya. Sehingga kini ada teman yang memberi saya produk lain secara percuma, tetapi terus terang saya katakan harga kesihatan saya terlalu mahal untuk digadai. Alhamdulillah saya tidak pernah campurkan makanan tambahan yang saya ambil kerana khuatir kesan yang akan saya terima. Duit boleh cari namun kesihatan bila ia hilang walau hanya seketika, kesal tak sudah....

Jumaat, 6 Februari 2009

Pentingnya nutriferon

Februari 06, 2009 0 Comments

Memandangkan saya bukan seorang doktor maka sangat sukar untuk saya terangkan dengan lebih terperinci mengenai nutriferon. Namun setelah berbual dengan doktor CT hari ini barulah saya faham bagaimana nutriferon bertindak selain pentingnya vitamin A, C dan E. Nutriferon sangat penting kepada tubuh badan kerana ia membantu untuk boost our imune system. Ia lebih ketara berkesan ke atas mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang kronik seperti kencing manis, kanser, asthma, dan banyak lagi.

Vitamin adalah lebih ditujukan kepada mereka yang sihat dan mereka yang baru pulih dari sakit untuk mengelakkan daripada mendapat sakit. Namun nutriferon lebih spesifik untuk meningkatkan imune system mereka yang bermasalah dalam kesihatan. Seorang yang saya kenali daripada teman ini, seorang yang terlibat dengan dunia penyiaran televisyen ( NT7 kalau saya tidak silap) lebih dikenali dengan panggilan Mr. Phang. Beliau adalah salah seorang pengidap leukimia ( sejenis kanser) dan beliau mengakui selain vitamin beliau sangat bergantung dengan nutriferon. Alhamdulillah kini beliau sudah berada dalam keadaan stabil dan lebih ceria berbanding dahulu.

Namun apa yang menarik hari ini, sejak bercerita panjang dengan doktor Ct( kerana beliau lunch di rumah saya) saya akan pastikan saya mengambil nutriferon dengan lebih disiplin kerana ia sangat membantu orang seperti saya agar tidak mengalami cyst seperti dahulu. Buat cik #$@^& , saya doakan agar awak terbuka pintu hati untuk mengambil shaklee sebagai penawar berbanding ubat lain...( ini kerana cik #$^& sudah melalui pembedahan cyst sebanyak 3 kali).


Makanlah dengan ilmu maka ia membantu kita untuk menjadi manusia yang beramal dengan ilmu!

Ahad, 1 Februari 2009

Alhamdulillah....syukur.

Februari 01, 2009 0 Comments
Alhamdulillah syukur...abah dah selamat sampai ke rumah pagi tadi. Seronok betul kami semua menyambut abah, dengan bau2an yang harum dan senyuman yang manis. Bila dah bersua, hilang lenyap rasa gundah gulana sepanjang abah diperantauan. Syukur ya Allah, Engkau mudahkan segala urusan suamiku.
Addin dan Nasa masing2 mendapat apa yang dihajati iaitu toys...Addin abah belikan toys yang dijual dalam flight manakala Nasa abah belikan camera mainan semasa di airport France. Untuk ibu ciuman kasih sayang dah memadai...hihihi. Yang pasti malam ini kami semua akan tidur lebih nyenyak dan aman. Tidak perlu lagi Addin dan Nasa mencium baju abah sebelum tidur tetapi hanya pelukan dan ciuman dari abah tersayang dah boleh membuatkan mereka tidur lena.
Seronoknya abah dah ada bersama kita... :)
Esok ( Ahad) kita akan menyertai atok untuk menziarah keluarga bakal mertua Uncle Hatta. Semoga Allah aturkan yang terbaik untuk kita semua!

Euphoria Shaklee Malaysia

Euphoria Shaklee Malaysia